Ozbiljna šmizla

U posljednja dva mjeseca, maloprodajna mreža prodavaonica „Dve šmizle“ je proširena za još dvije franšizne radnje, u Nišu i Obrenovcu, i sa tim u ovom trentku, pod brendom posluje 30 franšiznih radnji i kornera diljem Srbije i regije. Vlasnica tvrtke Milica Gavrilović kaže da interes za franšizom ne slabi. – Ljudi se osjećaju sigurnije ako posao započnu pod franšizom jer je rizik manji, a dobivaju i neophodno znanje za pokretanje i uspješno vođenje posla – objašnjava Gavrilović.
Mada se ljudi u periodu krize odriču svega suvišnog, vlasnica „Dve šmizle“ ističe da nakit može koštati mnogo, ali je opet mnogo jeftiniji od garderobe. – Žena možda neće imati novca za novu haljinu, ali kupit će novu ogrlicu i stara haljina će izgledati potpuno drukčije – kaže ona.
Franšiza brenda „Dve šmizle“ je besplatna za primatelje u Srbiji. Jedina financijska obveza primatelja je reklamiranje brenda na loklanoj razini. – Globalni marketing je naša investicija, ali primatelji trebaju uložiti u reklamu u svojoj zajednici, posebice kada dođu blagdani poput 8. ožujka, Valentinova, ili u vrijeme maturalnih balova i specijalnih popusta – kaže Gavrilović.
Primatelji franšize, također, moraju osigurati lokal na dobrom mjestu, veličine od 15 do 25 kvadrata. Franšizni prodajni prostor treba u potpunosti ličiti na radnje davatelja franšize. Postoje standardi opremanja enterijera koji, kako kaže Gavrilović, ne podrazumjevaju ulaganje velike količine novaca, ali na koncu daju veoma ugodan ambijent.
– Prvo punjenje, u smislu savjetovanja i odabira nakita, radimo mi. Određujemo koliko i koju vrstu nakita treba poručiti, obučavamo prodavače kako ga prodavati, izlagati, gdje postaviti police – objašnjava ona.
Minimalna investicija za otvaranje franšizne radnje kreće od 5.500 do 6.500 eura. Za opremanje franšiznog kornera neophodno je upola manje novca. Franšizni ugovor traje godinu dana, ali postoji mogućnost zaključiti ga i na dulji period, sa klauzulom koja omogućava i primatelju i davatelju da ga raskinu pre isteka.
„Dve šmizle“ prodaju nakit i u Crnoj Gori, gdje je primatelj master franšize „Kuća hemije“. Gavrilović kaže da trenutno postoji i interes za tržište Rusije. – Raspituju se ljudi iz Srbije koji rade u Rusiji. Njihovi prijatelji, a često i oni sami, pokrenuli bi neki posao – kaže ona.
Tvrtka „Dve šmizle“ se razvija od 2002. Tvrtka proizvodi modni nakit, a uvozi samo ono što sama ne može napraviti. – S našim timom dizajnera stalno osmišljavamo nešto novo i nikada ne pravimo velike serije – kaže Gavrilović.
pročitajte članke

Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Svidza mi se .Trenutno trazim neku dobru fransizu za sebe...
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com