Minimalna investicija za otvaranje franšizne radnje „Dve šmizle“ kreće se od 5.500 do 6.500 evra, dok je za opremanje franšiznog kornera potrebno upola manje novca.
Srijeda
12.12.2012
Pod brandom "Dve šmizle" se već 10 godina pravi i prodaje modni nakit koji je "opčinio" žene ne samo u u Srbiji, već i u regiji. Mreža franšiznih dućana to najbolje potvrđuje.
 

U posljednja dva mjeseca, maloprodajna mreža prodavaonica „Dve šmizle“ je proširena za još dvije franšizne radnje, u Nišu i Obrenovcu, i sa tim u ovom trentku, pod brendom posluje 30 franšiznih radnji i kornera diljem Srbije i regije. Vlasnica tvrtke Milica Gavrilović kaže da interes za franšizom ne slabi. – Ljudi se osjećaju sigurnije ako posao započnu pod franšizom jer je rizik manji, a dobivaju i neophodno znanje za pokretanje i uspješno vođenje posla – objašnjava Gavrilović.

Mada se ljudi u periodu krize odriču svega suvišnog, vlasnica „Dve šmizle“ ističe da nakit može koštati mnogo, ali je opet mnogo jeftiniji od garderobe. – Žena možda neće imati novca za novu haljinu, ali kupit će novu ogrlicu i stara haljina će izgledati potpuno drukčije – kaže ona.

Franšiza brenda „Dve šmizle“ je besplatna za primatelje u Srbiji. Jedina financijska obveza primatelja je reklamiranje brenda na loklanoj razini. – Globalni marketing je naša investicija, ali primatelji trebaju uložiti u reklamu u svojoj zajednici, posebice kada dođu blagdani poput 8. ožujka, Valentinova, ili u vrijeme maturalnih balova i specijalnih popusta – kaže Gavrilović.

Primatelji franšize, također, moraju osigurati lokal na dobrom mjestu, veličine od 15 do 25 kvadrata. Franšizni prodajni prostor treba u potpunosti ličiti na radnje davatelja franšize. Postoje standardi opremanja enterijera koji, kako kaže Gavrilović, ne podrazumjevaju ulaganje velike količine novaca, ali na koncu daju veoma ugodan ambijent.

Prvo punjenje, u smislu savjetovanja i odabira nakita, radimo mi. Određujemo koliko i koju vrstu nakita treba poručiti, obučavamo prodavače kako ga prodavati, izlagati, gdje postaviti police – objašnjava ona.

 

Minimalna investicija za otvaranje franšizne radnje kreće od 5.500 do 6.500 eura. Za opremanje franšiznog kornera neophodno je upola manje novca. Franšizni ugovor traje godinu dana, ali postoji mogućnost zaključiti ga i na dulji period, sa klauzulom koja omogućava i primatelju i davatelju da ga raskinu pre isteka.

„Dve šmizle“ prodaju nakit i u Crnoj Gori, gdje je primatelj master franšize „Kuća hemije“. Gavrilović kaže da trenutno postoji i interes za tržište Rusije. – Raspituju se ljudi iz Srbije koji rade u Rusiji. Njihovi prijatelji, a često i oni sami, pokrenuli bi neki posao – kaže ona.

Tvrtka „Dve šmizle“ se razvija od 2002. Tvrtka proizvodi modni nakit, a uvozi samo ono što sama ne može napraviti. – S našim timom dizajnera stalno osmišljavamo nešto novo i nikada ne pravimo velike serije – kaže Gavrilović.