"The Prime Rib" zaštitni je znak i specijalitet restorana Lawry’s, već dulje od 75 godina
Petak
19.02.2016
Lawry’s je kultni američki restoran s menijem "od pet zvjezdica". Franšizu sada nude i zainteresiranim partnerima iz zemalja ove regije.
 

Otmjeni ambijent, profesionalna usluga i vrhunski meni – to je ono što odlikuje sve restorane visoke klase. Ipak, u obilju kuhinja i okusa kojima se ponose, svaki od njih ima i specijalitet koji ga izdvaja i preporučuje. Za Lawry's to je "The Prime Rib" – fino juneće pečenje od ramsteka i rozbifa, koje se peče u komadu, s koskama, čitava 22 časa. I tako već više od 75 godina... Kada su 1938. godine Lawrence ( "Lawry") Frank i Walter Van de Kamp otvorili prvi Lawry's na Beverly Hillsu, nakon šest mjeseci poslovanja, na meniju su mogli ostaviti samo jedno glavno jelo – "The Prime Rib". Meni se za sve ove godine postojanja nije mnogo mijenjao, a pored vrhunskog junećeg mesa, u Lawry'su se mogu naručiti i riba i plodovi mora.

Za sada, četiri restorana u Sjedinjenim Državama nosi ime Lawry's, koje i danas vode potomci iz dvije obitelji osnivača. Svoje ugostiteljsko umijeće, međutim, odlučili su prenijeti i kroz franšizu. Prvi su franšizni restorani otvoreni "preko Pacifika" – Osaka, Tokio, Hong Kong, Taipei, Seoul i Singapur. William Edwards, direktor tvrtke EGS, koja zastupa Lawry's na ovim prostorima, kaže da su sada fokusirani na tržišta Europe, a potencijalne partnere i primatelje franšize (Area Licensee) traže i u zemljama ove regije.

Kako se radi o restoranu visoke klase, tražimo kandidate koji će maksimalno biti posvećeni razvoju koncepta na lokalnom tržištu. Naravno, to bi trebale biti dobro organizirane i financijske jake tvrtke koje već imaju iskustva u gastronomiji i ugostiteljstvu te koje bi mogle financirati otvorenje restorana na prestižnoj lokaciji –objašnjava Edwards. Početna investicija za restoran ove klase iznosi oko četiri milijuna američkih dolara.

Da bi i serviranje specijaliteta kuće bio događaj za pamćenje, Lawrence Frank dizajnirao je specijalna kolica na kojima se iznosi i siječe meso. Ova "mašinerija" od nehrđajućeg čelika teži 320 kg i košta čitavo malo bogatstvo


Tipični Lawry's ima od 600 do 1.200 četvornih metara, odlikuje ga topao i otmjen interijer. Edwards kaže da će davatelj franšize pomoći pri izboru lokacije, projektiranju i unutarnjem uređenju restorana. – Partner, te njegovi suradnici, odnosno, menadžeri koji će biti zaduženi za razvoj ili vođenje restorana na lokalnom tržištu, bit će obučavani u SAD-u. Prvo će tri tjedna biti u našem restoranu na Beverly Hillsu, a zatim tri tjedna u restoranu u Las Vegasu – kaže Edwards.

Na sveobuhvatnu potporu davatelja franšize partner može računati i tijekom izgradnje i otvorenja restorana. –U franšiznom paketu, partner će, naravno, dobiti i sav potreban marketinški i promotivni materijal – dodaje Edwards.