Fino modelirana franšiza
Kada je Nediljka Dokozić prije tri godine naišla na JumpingClay u Portugalu, radionicu u kojoj djeca uče oblikovati figurice od gline te u kojima se ova „vesela glina“ može kupiti, bila je potpuno opčinjena. Iz više razloga. Smatrala je da je to savršeno mjesto na kojem bi njezino troje male djece moglo provoditi vrijeme, družeći se i učeći nešto novo. Isto su mislila i djeca jer su, bez obzira na dob, podjednako bila oduševljena.
– Sjećam se, tada je za stolom na kojem su djeca pravila figurice od gline sjedila i djevojčica u invalidskim kolicima. Osim toga, moja djeca nisu znala portugalski, kao i još nekoliko njih. Unatoč različitostima, drugačijem jeziku, vjeri, kulturi, pa čak i hendikepu, oni su ravnopravno sjedili za istim stolom i kvalitetno provodili vrijeme. Pored toga, kad god bih ih ostavila u igraonici, strahovala sam da se ne povrijede. U JumpingClay radionici sam znala da su sigurni te sam za to vrijeme bez grižnje savjesti, na primjer, mogla popiti kavu s prijateljicom. I nakon prvog iskustva koje su imali, djeca su željela svaki drugi dan ići u JumpingClay – priča ushićeno Nediljka Dokozić.
Od tada je neprestano razmišljala kako bi bilo dobro franšizu JumpingClaya „prenijeti“ u Hrvatsku. Uspjela je stupiti u kontakt s davateljima franšize iz Južne Koreje te dogovoriti suradnju. U međuvremenu se osmelila da od nekadašnjeg primatelja preuzme tzv. „super master franšizu“ za cijelu Adria regiju (zemlje bivše Jugoslavije i Albaniju). Pripreme teku ubrzano, tako da se već sredinom srpnja očekuje otvorenje prve JumpingClay radionice u stambenom kvartu Špansko u Zagrebu. U želji da svoj djeci u regiji osigura lijepo mjesto za igru, po najpovoljnijim cijenama – Nediljka Dokozić je u posao krenula ambiciozno. Želi da do kraja ove godine sama otvori pet ili šest radionica u Zagrebu.
Međutim, nije joj namjera čitavu regiju, pa čak ni čitavu Hrvatsku, „pokriti“ sama. Stoga, u dogovoru s matičnom tvrtkom iz Južne Koreje, ima mogućnost prodati master franšizu za svako pojedinačno tržište, no, ako bude interesa, i pojedinačne (single-unit) franšize. – Jednostavnije bi bilo da pronađem primatelje master franšize za svako od tržišta Adria regije jer bi komunikacija bila jednostavnija. Ukoliko se, ipak, javi netko za single-unit franšizu svakako da će je moći kupiti jer mi je u početku veoma važno da pokušamo brzo proširiti poslovanje, a opet, sve kako bi djeca mogla uživati – kaže ona.
Kao što smo spomenuli, koncept JumpingClay potječe iz Južne Koreje, a podrazumijeva da se unutar jednog prodajnog mjesta može kupiti glina, ali i pohađati tečaj modeliranja i pravljenja figurica (dućan-prodavaonica). Tečajevi su prije svega namijenjeni djeci, ali i tinejdžerima i odraslima. Takva mjesta u JumpingClayu nazivaju Akademijama. JumpingClay glina, inače, ne ostavlja mrlje, suši se na zraku, prošla je rigorozne testove u kojima je tretirana kao hrana, upravo jer je namijenjena djeci.
Foto: JumpingClay
JumpingClay franšiza zahtijeva ulaganje od oko 10.000 eura, koje uključuje i ulaznu franšiznu naknadu. Primatelji franšize također plaćaju i dvije godišnje fiksne naknade – jedna se uplaćuje izravno davatelju za razvoj edukativnih programa, kreiranje i testiranje novih figurica (svaka figurica prolazi istraživanje kako bi se utvrdilo mogu li je napraviti i djeca i stariji), a druga odlazi u „zajedničku kasicu“ za marketinške materijale koje dobivaju primatelji franšize.
JumpingClay dućan-radionica može imati oko 30 kvadrata, što ne znači da ne može biti veća, ukoliko se procjeni da postoji potreba. – Želja mi je, zaista, da jednog dana, bar u jednom velikom gradu u regiji, imamo veliki JumpingClay poput onog koji imaju Britanci, a prostire se na 150 kvadrata. Zajedno smo jači, vjerujem da ćemo i mi uspjeti u tome – ističe Dokozić.
Ova franšiza može biti otvorena u trgovačkom centru, stambenom kvartu, ali i u manjim mjestima od 5.000 ili 6.000 stanovnika koja nemaju raznovrsnu ponudu za djecu. Prvi upiti za franšizu, prema svjedočenju Nediljke Dokozić, upravo su i stigli iz manjih mjesta.
Primatelj franšize ne mora biti iz posebne struke ili nekog specifičnog obrazovanja. Važno je, kako kaže Nediljka Dokozić, da ozbiljno shvati posao i da ga, kada već ulaže određeni kapital, želi razvijati. JumpingClay franšiza je, prema njenom mišljenju, prilika za mlade koji bi voljeli voditi vlastiti biznis.
Zahvaljujući tome što će vrlo skoro u Hrvatskoj biti otvoreni prvi dućani, svi budući primatelji i njihovi radnici će imati obuku u Zagrebu. – Potrudit ćemo se da svakog primatelja osposobimo da u što kraćem roku počne raditi. Glina je osigurana, napravili smo i web-stranice za sva tržišta. Dosta smo energije uložili u pregovore s davateljima kako bi cijena gline i tečajeva bila što dostupnija roditeljima, s obzirom da su ova tržišta još uvijek nedovoljno razvijena. Uspjeli smo u tome, te će glinu moći kupiti već od pola eura – kaže Dokozić.
Foto: JumpingClay
JumpingClay posluje u 40 zemalja svijeta, ima 650 dućana-radionica i više od 5.000 instruktora.
pročitajte članke
JumpingClay, koncept trgovine i radionice za modeliranje gline, razvija odnedavno franšiznu mrežu i u Češkoj. Nositelj franšize nudi tri opcije za pokretanje posla.
Hoće li se personalizirane knjige pojaviti i u ovoj regiji te kako teče suradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće "Plavi slon"
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Jumping Clay, koncept trgovine i radionice gdje se može kupiti, ali i naučiti kako modelirati figurice od gline, početkom ove godine ušao je na dva nova tržišta u regiji.
Biznisi utemeljeni na internetu spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač "Plavi slon" spaja oba svijeta.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.