„Krilatim“ biciklom u franšizing
Kao što je za mnoge generacije koje su odrastale u Jugoslaviji "pasta za zube" i dan-danas "kaladont", tako se u Rumunjskoj za bicikl često kaže – Pegaz (Pegas). – Ovaj model s prepoznatljivom siluetom – dugim, uskim sjedištem te volanom u obliku rogova – bio je pojam za bicikl za tisuće djece koja su učila voziti bickl 70-ih i 80-ih godina u Rumunjskoj – priča Andrei Botescu, vlasnik tvrtke Atelierele Pegas, koja je 2012. uspjela "oživjeti" ovaj nacionalni brend, pokrenuti proizvodnju i maloprodaju – te postići da na tržište plasira 25.000 bicikala godišnje.
– Pokrenula nas je strast za biciklizmom, ali i želja da ponovno stvorimo autentičan rumunjski brend koji će u sebi nositi mnogo više od nostalgije. Originalni model Pegasa je sada moderniziran, a svake godine ulažemo u razvoj novih modela i proizvoda koji će plijeniti ne samo funkcionalnošću ili dizajnom, već i cijenom – kaže Botescu, dodajući da se danas pod brendom Pegas proizvodi i prodaje više od 100 modela bicikala, u u rasponu od gradskih do električnih, za djecu i odrasle. Maloprodajni asortiman, međutim, ne uključuje samo bicikle, već i rollere, skateboarde, trotinete, rezervne dijelove, opremu i odjeću za biciklizam. Osim svega toga, nudi se i servis bicikala.
– Za ovih šest godina postojanja primijetili smo da se broj ljudi koji uživaju u vožnji bicikla stalno povećavao. To je donekle rezultat suvremenog načina života, osobito za ljude koji žive u gradu te koji se žele pokrenuti i iskoristiti ono malo slobodnog vremena koje im tijekom dana preostane. Mi smo u tome vidjeli priliku te je otvaranje trgovine bicikala – bio logičan korak – objašnjava Botescu.
Trenutačno, tvrtka ima sedam svojih prodavaonica, u pet gradova Rumunjske, ali i mrežu od 300 partnerskih trgovina u kojima prodaje svoje bicikle. – Međutim, čim smo odlučili razvijati vlastitu maloprodajnu mrežu, shvatili smo i da možemo ponuditi franšizu, jer bi na taj način brže dospjeli do što više gradova i kupaca u Rumunjskoj – ističe Botescu.
Oni koji u ovom konceptu vide dobru priliku za započinjanje posla, trebaju izdvojiti od 5.000 do 25.000 eura, što ovisi o veličini prodajnog prostora te opreme potrebne za uređenje i punjenje dućana. Osim otvaranja klasične trgovine, postoji i mogućnost otvaranja franšiznog kornera (prodajnog kutka unutar trgovine s kompatibilnim rubom). – Budući primatelji naše franšize mogu računati na široku ponudu proizvoda, pomoć pri pronalaženju odgovarajuće lokacije, jamstvo na proizvode, pomoć pri marketingu i promociji brenda, online prodaju, inovativne proizvode – navodi Botescu prednosti franšizne suradnje.
Ambicija o širenju franšizne mreže nije, međutim, ograničena samo na rumunjsko tržište. Botescu kaže kako bi franšizne partnere rado pronašli i na svim drugim tržištima Europe te u SAD-u i Kanadi. – U ovom trenutku, inozemna tržišta generiraju tek 5% do 8% ukupne prodaje, a naš je cilj više od 30%. Strategija osvajanja inozemnih tržišta bit će slična onoj koju smo primijenili u Rumunjskoj – polako ćemo izgraditi bazu kupaca i zajednicu zaljubljenika u brend. Svjesni smo da će za to trebati mnogo više vremena, energije i mašte, svakako mnogo više nego u Rumunjskoj, gdje je brend već duboko usađen u svijest generacija koje su odrastale 70-ih i 80-ih godina, i koje sada Pegas bicikle s velikim zadovoljstvom kupuju svojoj djeci – kaže Botescu. Dodaje, međutim, da bi već tijekom 2018. prve franšizne trgovine mogle biti otvorene i izvan Rumunjske.
pročitajte članke
Franšizni sustav tvrtke Intersport uspješno posluje u Češkoj. Fokus je na pronalaženju novih strateških partnera.
Nakon što je dulje od desetljeća surađivao s više distributera sportske opreme, Radomir Jović, poduzetnik iz Prokuplja, odlučio je uzeti franšizu lanca Sport Vision i olakšati poslovanje.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.