Magija rent-a-car biznisa
Nakon gotovo dva desetljeća provedenih u rent-a-car biznisu, Krešimir Dobrilović odlučio je osnovati vlastitu rent-a-car tvrtku te plasirati na tržište novi brand – Carwiz. Bio je to hrabar potez budući da su tržišta regije prilično zasićena rent-a-car agencijama, i to svetskog renomea. No, znanje i iskustvo koje je stekao te stručni tim koji je okupio, dali su mu čvrste i sigurne temelje za izgradnju biznisa. U moru inozemnih rent-a-car franšiza, Dobrilović je, naime, želio stvoriti izvorno hrvatski franšizni sustav, koji bi imao i vlastiti softver te, potom, kompletno znanje mogao dijeliti s drugima.
– Pokretanje projekta Carwiza rezultat je adekvatne primjene stečenog znanja, iskustva i poslovnih veza koje su godinama prikupljane, te uvođenja inovativnog pristupa u svakodnevno poslovanje na razini rent-a-car industrije. Naša najveća prednost je stručnost tima koji smo okupili u Carwizu. U svega dvije godine postojanja, uspjeli smo napraviti značajne iskorake u poslovanju. Rent-a-car industrija je uistinu specifična i krije mnoge zamke, no ako posjedujete navedeno znanje, iskustvo, ali i viziju, tada je pozitivan rezultat i te kako moguć – kaže Krešimir Dobrilović, osnivač i vlasnik tvrtke Carwiz.
Dosadašnjim su poslovanjem iznimno zadovoljni, a svoju prepoznatljivost pokušavaju izgraditi na pozitivnom korisničkom iskustvu. – Riječ je o brandu koji je svojom prvom pojavom izazvao iznimno pozitivne reakcije kod korisnika, a koje su temeljene i na vizualnom identitetu, kreaciji usluge, jednostavnosti korištenja kanala prodaje – kako na B2C, tako i na B2B razini. Naša glavna misija je pružiti svim korisnicima doživljaj koji će potaći želju za ponovnim korištenjem naših usluga, ali i širenjem informacija o kvaliteti, raznovrsnosti i ponajprije jedinstvenosti usluge koju pružamo – kaže Krešimir Dobrilović.
Još od samog početka namjera Carwiza bila je posao širiti franšizno, ističe Dobrilović. Danas već posluju na sedam tržišta kroz franšizu – u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Turskoj, Latviji, Cipru, Maroku i Grčkoj. – Interes za poslovnim konceptom Carwiza javio se prije godinu i pol dana tijekom održavanja WTM-a – Međunarodnog sajma turizma u Londonu. Mnoge inozemne tvrtke primijetile su jedinstveni hrvatski brand, te se nametnula ideja za širenjem poslovanja kroz franšizni koncept. Dodatna potvrda je stigla prošle jeseni na prvom samostalnom nastupu Carwiza kao izlagača na WTM-u u Londonu, kada je interes za našim brandom i radom pod našim konceptom iskazalo oko 20 rent-a-car kuća iz svijeta – objašnjava Dobrilović.
Upiti za Carwiz franšizu, kako kaže, stižu s mnogih tržišta. Do kraja prvog kvartala očekuju potpisivanje franšiznih ugovora s još tri tržišta jer su pregovori u završnoj fazi. – U narednih godinu dana slijedi franšizno pozicioniranje Carwiza na dodatnih desetak tržišta. Interes postoji na mnogim, geografski poprilično disperziranim tržištima, tako da smo trenutno u pregovorima s tvrtkama iz Vijetnama, Brazila, Poljske, Rusije – kaže Dobrilović.
Franšizna suradnja, smatra Dobrilović, vrlo je pogodno rješenje za niz dobrih rent-a-car kuća koje ne mogu napraviti iskorak prema najvećem broju bookinga, a što mogu postići samo uz suradnju s globalnim online partnerima. – Ti isti partneri, naši primatelji franšize, u Hrvatskoj, primjerice, realiziraju oko 80 posto poslovanja. Izgradnja povjerenja s takvim partnerima traje dugo i zahtjevna je. Povrh toga, nudimo im cjenovnu strategiju, strategiju flote, planova, praćenja i tako dalje – objašnjava Dobrilović koju vrstu potpore osiguravaju svojim franšiznim partnerima.
Potencijalne partnere detaljno provjeravaju u širokom spektru njihovih aktivnosti. – Naša je misija stvoriti jaku i stabilnu franšiznu mrežu tako da se odlučujemo za one partnere koji svojim poslovanjem mogu ostvariti zacrtane planove. Dobrodošli su oni poslovni subjekti koji mogu pratiti kvalitativan doseg našeg branda i koji imaju namjeru biti pravi prezenteri vrijednosti Carwiza, a pod tim mislimo na reputaciju, odnos prema korisnicima, kvalitetu usluge i pozitivno poslovanje na svim razinama – kaže Dobrilović.
pročitajte članke
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i što je potrebno za uzimanje franšize?
Nakon uspješne internacionalizacije poslovanja te porasta broja zaposlenika, Carwiz International sada ojačava i tim koji će biti zadužen za franšizno poslovanje.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.