Kad posao cvjeta
Na slici: Istvan Boross
Istvan i Hedvig Boross su prije dvadeset šest godina osnovali svoju "oazu", obiteljsku tvrtku Oazis Kertészetek, i od tada se počeli profesionalno baviti hortikulturom, prodajom biljaka, opreme i dekoracije za vrtove i dvorišta, uređenjem i održavanjem izložbenih i uredskih prostora. Prvi maloprodajni dućan su otvorili godinu dana kasnije 1988, a postupnim rastom, iz godine u godinu, došli do najznačajnije prekretnice u poslovanju. Godine 2002. otvorili su Oazis Soroksár, prvi profesionalni vrtni centar u Mađarskoj. Veličinu objekta i broj biljnih vrsta u koje je "zarastao" centar najbolje opisuje reči samih vlasnika koji sugeriraju da treba doći "s opremom za kampiranje i zalihama hrane za tri dana".
Dvije godine kasnije, porodica Boross je dala svoju prvu franšizu. Te 2004. otvorene su dvije franšizne radnje u gradovima izvan Budimpešte, tako da, po riječima vlasnika, "Oaza" više nije bila samo privilegija klijenata iz glavnog grada. Iste godine, tvrtka je pokrenula i specijalizirani časopis o hortikulturi, koji od tada izlazi redovito, pet puta godišnje. S porastom obima poslovanja i uspješnom franšiznom mrežom, "Oaza" se 2009. godine franšizno proširila i na tržište izvan Mađarske, dva franšizna vrtna centra su otvorena u Slovačkoj. Danas, Oazis Kertészetek ima četiri centra u vlastitom vlasništvu 14 franšiznih partnera u Mađarskoj, dva u Slovačkoj, i planira poslovanje proširi na tržišta drugih susjednih zemalja.
Ambicije
Prve franšizne "oaze" su otvorene u Slovačkoj, ali, kako navode na zvaničnom sajtu, planiraju se proširiti i u Rumunjskoj, Hrvatskoj i Srbiji. Cilj je da u narednih 5-10 godina otvore oko 40 centara diljem Mađarske, a 15,20 ili više centara u okolnim zemljama. Ove poteze najavljuje i David Boross, direktor marketinga tvrtke.
Tvrtka je "izrasla" iz skromne obiteljske tvrtke i u početku je, čak i kao mali trgovac, mogla zadovoljiti potrebe potrošača. Međutim, sa povećanjem životnog standarda i potražnje, shvatili su da, koliko god bio veliki broj maloprodajnih radnji, nisu u stanju da se natječu s velikim trgovinskim centrima, koji su vrlo brzo u svoj asortiman uvrstili i proizvode za hortikulturu, objašanjava se na zvaničnom portalu tvrtke.
Prodaja ukrasnog bilja, međutim, zahtijeva visoku tehničku stručnost, a to veliki trgovci nisu mogli osigurati. Oazis je upravo iskoristio ovaj nedostatak, jer ono što ih u najvećoj mjeri izdvaja od drugih jest stručno osoblje.
Porodica Boross naglašava da je uspjeh plod predanosti i iskustva. Počeli su istraživati kako posluju slične tvrtke u Nizozemskoj i Njemačkoj. Iz vlastitog iskustva i iskustva tvrtki koje su mnogo duže u poslu od njih su mnogo naučili. I, kako kažu, s ponosom mogu reći da su tvrtka s najviše "intelektualnog kapitala" iz oblasti hortikulture, bar u Srednjoj i Istočnoj Europi.
pročitajte članke
Nove trgovine za njemački brand
/01.11.2017
KARE Design, njemački proizvođač dizajniranog namještaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regiji. Nove trgovine nedavno su otvorene u Dubrovniku i Tirani.
Azijski trgovinski lanac KIODA planira razviti mrežu i na tržištima Europe. Na karti razvoja nalaze se i zemlje ove regije.
Duka je brand sa švedskim korijenima, sinonim za trgovine u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi – i franšizu!
U Beogradu je otvorena nova franšizna trgovina branda Coincasa. Talijanski brand planira širenje i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Coincasa, vodeći talijanski brand za uređenje doma, franšizne partnere traži i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Najčitanije
Jeste li za vending biznis?
/19.10.2018
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?
Popularno na forumu
Svila i kadifa
Svidja mi se