Biznis sa pozitivnim trendom

Aleksandar Dimitrijević
Aleksandar Dimitrijević, vlasnik beogradske tvrtke Smile Ink, kaže da se u poslu punjenja i reciklaže cartridge-a nalazi 14 godina, te da je, nakon bogatog iskustva, odlučio ponuditi franšizu. Budući da je njegova tvrtka generalni zastupnik njemačkog proizvođača tinte OCP za zemlje bivše Jugoslavije (osim Slovenije) često posjećuje seminare i okupljanja na kojima prisustvuju i zastupnici te tvrtke iz drugih zemalja. U razgovoru s njima je i došao na ideju da posao proširi i kroz franšizu. – Dok smo razgovarali, i na temelju njihovog iskustva, zaključio sam da je franšizni model poslovanja jako dobar, tako da sam i sam poslije skoro deceniju i po poslovanja odlučio tržištu ponuditi franšizu – kaže Dimitrijević.
– U zemljama regije nema mnogo ozbiljnih tvrtki koje se bave ovim poslom, posebno onih koje nude franšizu – primjećuje Dimitrijević.
Za Smile Ink franšizu neophodno je izdvojiti ulaznu franšiznu naknadu. Formirana su tri star-up paketa, a cijena ovisi o opremi koja se naručuje, te potrošnog materijala. Inicijalna naknada podrazumijeva i angažiranje arhitekta za opremanje interijera, kao i obuku koja traje oko mjesec dana. – Osim toga, primatelj bi na tjednoj razini dobivao sve potrebne informacije, budući da je riječ o vrlo dinamičnoj grani, tehnologije se stalno mijenjaju i unapređuju, pa je za dobro poslovanje neophodno pomno pratiti tržište. Primatelj dobiva i softverski paket za poslovanje koji smo namjenski stvorili – objašnjava Dimitrijević.
Primatelj franšize bi imao obvezu izdvajati i određena sredstva za marketing. – Mi pravimo godišnji plan marketing budžeta tako da bi primatelj zapravo sudjelovao u njemu u određenom postotku. Zauzvrat bi bio predstavljen u svim našim promotivnim aktivnostima i na našem portalu kao Smile Ink poslovnica. S tim što bismo u ovom segmentu primatelju omogućili određeni grace period kao svojevrsnu potporu početku poslovanja – kaže Dimitrijević.
Franšiza bi se mogla pokrenuti u svim većim gradovima, a primatelj franšize bi svakako imao teritorijalni ekskluzivitet. Obveza primatelja bi bila da sav repromaterijal nabavlja od davatelja franšize – tvrtke Smile Ink. –Rokovi plaćanja su 30 dana, ali bi trebalo osigurati osigura jamstvo u vidu mjenice ili u nekom drugom obliku – kaže Dimitrijević i dodaje da bi se franšizni ugovor potpisivao na dvije godine s mogućnošću produženja ili raskida.
Vlasnik Smile Ink tvrtke kaže da svjetska istraživanja pokazuju da su perspektive u ovom poslu pozitivne. – U naredne tri do četiri godine istraživanja pokazuju da će biznis ići uzlaznom putanjom, posebno InkJet. Naravno, to ne mora značiti da će tako biti i na ovom podneblju, ali svjetski trendovi su dobri – kaže on.
Smile Ink za sada ima tri vlastite poslovnice u Beogradu i za tržište tog grada franšiza nije u ponudi, da se, kako kaže vlasnik, ne bi stvarala konkurencija. Tvrtka posluje od 2000. godine.
pročitajte članke

Primatelj master franšize Mobile Outfittersa, koncepta za zaštitu i stiliziranje mobitela, prepustiće novim partnerima svoje dobro razrađene podružnice u Srbiji. Ujedno, „master“ najavljuje i širenje u Hrvatskoj.
Što su preduvjeti za dobro poslovanje, koliko je važna priprema prije ulaska u franšizing te zašto je Mobile Outfitters dobra poslovna prilika, otkriva Bogi Cvetković, primatelj master franšize za teritorij Srbije
Američka franšiza Mobile Outfitters, specijalizirana za usluge zaštite mobitela kvalitetnim folijama, od prošle godine posluje i u ovoj regiji. Kako funkcionira te što se nudi primateljima ove franšize?
Talijanski franšizni sustav za prodaju cartridge-a i tonera Prink djeluje na tržištu Slovenije već osam godina i do sada je otvoreno pet trgovina. U planu je širenje mreže.
Momčilo Šećković je donedavno poslovao u okviru italijanskog franšiznog sistema Dama services. Sada, po isteku ugovora, spremniji je da sam bije poduzetničke bitke...
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.