Više posla uz franšizu
Branislav Đurđić
Branislav Đurđić, franšizni menadžer branda Green Motion u Srbiji, kaže da je "rent-a-car" tvrtka Mega Trio Rent već imala iskustva s franšizom, ali podrijetlom iz SAD. Kada je taj brand odlučio napustiti tržište, praktički su i oni izašli iz mreže. Međutim, nisu dugo čekali da bi opet postali dio franšiznog sustava. – Mnogo je prednosti u "rent-a-car" industriji koje stječete uzimanjem franšize. Najvažnije je što na taj način sasvim sigurno povećavate kvalitetu usluge i obim posla, zahvaljujući između ostalog i prepoznatljivosti branda. Ukoliko tvrtka posluje u 20 ili 30 zemalja svijeta, sigurno je prepoznatljivija od onih koje su prisutne samo na lokalnom tržištu. Većina naših klijenata su stranci ili ljudi našeg podrijetla koji žive u inozemstvu. Kada ste dio franšize, veća je vjerojatnost da će vas upravo takvi klijenti lakše prepoznati i odabrati. Druga važna stvar u ovom poslu jeste rezervacijski sustav preko kojega nam, zapravo, dolaze klijenti iz inozemstva – objašnjava Đurđić.
Tvrtku Green Motion, koja je tek prije nekoliko godina počela razvijati franšiznu mrežu, izabrali su zbog toga što je specifična u "rent-a-car" industriji. Naime, prema riječima Đurđića, niti je jedna "rent-a-car" franšiza ekološki orijentirana prema okolišu, odnosno, niti je jednoj to u fokusu poslovanja. – Green Motion je prvi počeo sa propagiranjem svijesti o značaju ekologije, što će svakako biti tema budućnosti, pošto i auto-industrija ide u tom pravcu – smanjuje se emisija štetnih plinova, proizvode se hibridna vozila i ka tome će se morati okrenuti i "rent -a-car" industrija. Naša su vozila uglavnom nova, sa eko 5 motorima i ispunjavamo uvjete u pogledu emisije štetnih plinova. Kada se za to steknu zakonske i tržišne mogućnosti, ponuda će se sasvim sigurno orijentirati i ka hibridnim automobilima te automobilima na struju – kaže Đurđić.
Mega Trio Rent, kao primatelj master franšize Green Motion za Srbiju, zainteresiran je mrežu proširiti i na druge gradove u Srbiji. Istina, ovaj biznis je, kako kaže Đurđić, moguće razvijati samo u većim gradovima poput Novog Sada, Niša, Kragujevca. – Ova bi franšiza bila najinteresantnija postojećim "rent-a-car" agencijama koje bi željele podići razinu svoje usluge i obim posla – dodaje on.
Ovisno o veličini tržišta bili bi formirani i iznosi za ulaznu franšiznu naknadu te minimalan broj automobila. Đurđić napominje da oni u ponudi imaju vozila niže, srednje i srednje više kategorije, koja su i najtraženija. –Bez obzira na veliku konkurenciju, "rent-a-car" biznis se sve više razvija i tržište postoji, a oni koji znaju raditi ovaj posao, dobro i posluju – dodaje Đurđić.
pročitajte članke
Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.