Bankar po vlastitoj želji
Magdalena Soska ima 33 godine. Od 2004. radi u bankarskom sektoru. Karijeru je započela u jednoj poljskoj banci, kao službenik u lokalnoj podružnici. Kasnije je postala menadžerica, zadužena ujedno i za prodaju, da bi konačno napredovala i do regionalne direktorice banke. Sve se, međutim, promijenilo kada je 2012. postala mama.
– Znala sam da neću moći tako lako uskladiti obveze oko djeteta sa zahtjevnim poslom u korporaciji – prisjeća se ona. – Najveći mi je problem bilo puno radno vrijeme i veliki broj prekovremenih sati koje sam provodila i na poslu i na putovanjima. No, nisam htjela mijenjati branšu niti prijeći na skraćeno radno vrijeme. Stoga se pokretanje vlastitog posla i kupovina franšize nametnulo kao prirodno rješenje – priča Magdalena Soska.
Magdalena je, međutim, bila svjesna i rizika koje nosi samozapošljavanje, jer pokretanje vlastitog posla može oduzeti mnogo energije i neusporedivo više vremena. S druge strane, za sebe kaže da je dobro organizirana te da uživa u rješavanju "nemogućih zadataka". – Osjećala sam da to mogu napraviti. Umjesto da sve vrijeme sjedim u uredu, dio sam posla radila od doma, dio u samoj banci. Ako čovjek ima jasan cilj i posveti se tome, ništa ga ne može zaustaviti.
Kako je sve počelo?
Kada je riješila uzeti franšizu te otvoriti vlastitu bankarsku podružnicu, trebala je samo odlučiti kojem će se sustavu prikloniti. Analizirala je i usporedila sustave banaka koje nude franšize u Poljskoj, da bi je u konačnici najviše privukla Getin Noble banka. Prvu je poslovnicu otvorila 2012. u Wadowicama. Iako je sada bila poduzetnica i primatelj franšize, kaže da je ništa nije iznenadilo u vođenju privatnog biznisa. Poslovanje unutar većeg franšiznog sustava također joj nije donijelo mnogo iznenađenja.
– Bez ikakvih sam se problema prilagodila sustavu – potvrđuje ona. Odmah je, međutim, znala da se neće zadovoljiti samo jednom poslovnicom. U početku je i sama radila u banci, kao savjetnik i menadžerica, danas jedino upravlja poslovnicama, a najviše je posvjećena daljnjem razvoju. – Postoje primatelji franšize koji godinama rade u svojim poslovnicama kao menadžeri, čak i kao obični službenici – kaže ona. – Ja sam se, pak, odlučila baviti time samo do točke kada bih mogla prepustiti vođenje poslovnice nekom od svojih menadžera, kako bih se mogla fokusirati na razvoj poslovanja.
U veljači 2014. Magdalena Soska je kupila još jednu franšizu i otvorila poslovnicu u Bochni, a dva mjeseca nakon toga, u Limanowi pokrenula i treću franšizu Getin banke. Ima devet zaposlenika. Do svake od poslovnica, pak, treba prijeći između 50 i 70 km.
– Trudim se da sve poslovnice i sve aktivnosti nadgledam osobno – kaže Soska. – No, upravljam i "na daljinu", putem e-maila ili telefona, jer se zaista mogu osloniti na svoje menadžere. Sreća je što u ovoj fazi poslovanja ne moram svakog dana biti u banci, te se mogu posvjetiti razvoju. Što podrazumijeva i otvorenje nove poslovnice – objašnjava ona.
Samo za najbolje?
Kao i svuda u svijetu, tržište financijskih usluga u Poljskoj odlikuje oštra konkurencija. Magdalena kaže da nije lako poslovati na tako zahtjevnom tržištu, te smatra da je osobito teško ljudima koji nemaju iskustva u prodaji. Upravljati bankom znači biti i na stalnom oprezu i neprekidnom usavršavanju, naročito po pitanju procedura, pravnih rješenja i novih bankarskih proizvoda. Kao primatelj franšize, može reći da su aduti Getin banke visoki standardi poslovanja i kvaliteta usluge. – Činjenica je da se svi igrači na tržištu trude privući nove klijente, na različite načine. Mi znamo da je ključ u visokim standardima, kvaliteti usluge, proizvodima za svakog klijenta, uspostavljanju odnosa povjerenja i lojalnosti na duže staze – napominje ona.
Magdalena Soska očito voli svoj posao. Kune se da nema tog novca koji bi je primorao vratiti se u korporaciju na puno radno vrijeme. – Ovaj me posao doista ispunjava. Volim raditi s ljudima, voditi i razvijati poslovanje. Kada bih ponovno morala birati, mislim da bih učinila sve isto – sigurna je u svoj izbor Magdalena.
Što je potrebno za početak?
Investicija za otvorenje poslovnice Getin banke iznosi oko 39.000 zlota, što je nešto manje od 9.000 eura. Banka bi trebala biti smještena u prostor veličine od 20 do 70 m2. Jedan od uvjeta je da lokal bude okrenut ka ulici, a dodatno, da ima i parking za klijente. Primatelji franšize dobivaju pristup informacijskom sustavu za prodaju proizvoda i usluga klijentima. U franšizni paket ulazi i obuka koja pokriva sve aspekte poslovanja – odnos s klijentima, tehnike prodaje, poznavanje proizvoda i usluga, razvoj menadžerskih vještina.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke
Zašto se Paysera odlučila za franšizing, kakve partnere traže te što nude u franšiznom paketu, objašnjava Liudas Kanapienis, direktor tvrtke specijalizirane za e-plaćanja
Nova regulativa Europske unije koja se odnosi na prodaju osiguranja uvodi zahtjevnija "pravila igre". O čemu se radi te što bi ovdašnji osiguravatelji mogli naučiti iz toga?
Franšizing je ispunio sva naša očekivanja, kaže Tomáš Tichota, direktor franšiznog razvoja UniCredit banke u Češkoj
Međunarodno poznata tvrtka za pružanje platnih usluga Diners Club International pokreće posao i u Kazahstanu. Nositelj franšize bit će najveća domaća trgovačka banka Kazkommertsbank.
Paysera nudi jednostavna i učinkovita rješenja za elektronička plaćanja za klijente diljem svijeta. Tvrtka sada traži i partnere koji bi posao razvijali u ovoj regiji.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.