Gospodin kesten!

Tvrtka je nastala krajem 2011. godine i za manje od godinu dana rada uspjela pokrenuti osam vlastitih prodajnih punktova, ali i 17 franšiznih (osam u Ukrajini i devet u Rusiji). Zahvaljujući tome što je koncept vrlo jednostavan i ne zahtijeva pretjerano ulaganje u prostor ili opremu, tvrtka je samo u posljednja dva mjeseca našla tri franšizoprimca.
Pečeni se kesten, po tradiciji, prodaje na ulicama i trgovima, s jeseni pa sve do zime, a Igor Finjak, ukrajinski poduzetnik i vlasnik branda, dodao je ovom jednostavnom konceptu i vrlo dopadljivu formu – "Pan Kaštan" prodaje kesten na posebno dizajniranim pokretnim kioscima koji imaju oblik starinske lokomotive.
– Pečeni je kesten, u suštini, čisto europski proizvod. Ima dugu tradiciju, kažu da se prodavao i na ulicama starog Rima. Kada sam odlučio pokrenuti posao, jedina stvar koja me je brinula bio je njegov sezonski karakter. U Europi se plodovi kupe od sredine listopada do početka prosinca i, shodno tome, najveća potražnja za kestenom vlada upravo u tom razdoblju - kaže Igor Finjak.
Tvorac se koncepta, međutim, odlučio za nešto drukčiji model – počeo je nabavljati i prodavati pečeni kesten tijekom cijele godine. – Da biste to postigli i, recimo, prodavali pečeni kesten ljeti, potrebno je nabaviti poluproizvod – vrstu španjolskog kestena koji se prvo lagano peče na žaru, a zatim zamrzne. U takvom se obliku prevozi u Ukrajinu. Plodovi zadržavaju sva hranjiva svojstva, a povećava se i rok trajanja – objašnjava Igor Finjak.
Osim prodaje pečenog kestena, potencijalni primatelji franšize imaju mogućnost prodavati i druge "egzotične" vrste slastica od kestena: kandiran, konzerviran, pečen i oljušten kesten, u različitim, fino dizajniranim pakiranjima. – Iskustvo nam pokazuje da kupci vole srodne proizvode i skoro je sigurno da će uz kesicu pečenog kestena uzeti još nešto – kaže Finjak.
Za pokretanje franšizne jedinice potrebno je samo nešto više od 2.000 eura, a investicija se isplati za oko 2-3 mjeseca. Od franšizodavca mogu očekivati stalnu potporu: od opskrbe poluproizvodom, opremom i ambalažom, preko obuke, do korisnih savjeta u vezi sa poslovanjem. Jedina pojedinost koju franšizoprimac treba uzeti u obzir je lokacija – punktovi bi trebali biti postavljeni u promijenim ulicama, gradskim okupljalištima, turističkim mjestima.
Pored Rusije i Ukrajine, za širenje franšizne mreže za sada su zainteresirani i poduzetnici iz Poljske.
Izvor: Franchising.ua
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Popularno na forumu
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Da, ravnoteža je važna. Jednostavne zagonetke brzo se riješavaju i, ako ih objavite, ljudi će biti dosadno. Tehnički složene zagonetke ne bi trebale biti previše...