Pečeni kesten je potpuno prirodan proizvod sa dosta hranjivih vlakana, malo masnoća i bez glutena. Za pripremu pečenog kestena ne koriste se nikakvi drugi sastojci, pa ni ulje.
Nedjelja
30.12.2012
Jedna od brzorastućih franšiza u oblasti "ulične hrane" u Ukrajini je prodaja pečenog kestena i razvija se pod brendom tvrtke "Pan Kaštan".
 

Tvrtka je nastala krajem 2011. godine i za manje od godinu dana rada uspjela pokrenuti osam vlastitih prodajnih punktova, ali i 17 franšiznih (osam u Ukrajini i devet u Rusiji). Zahvaljujući tome što je koncept vrlo jednostavan i ne zahtijeva pretjerano ulaganje u prostor ili opremu, tvrtka je samo u posljednja dva mjeseca našla tri franšizoprimca.

Pečeni se kesten, po tradiciji, prodaje na ulicama i trgovima, s jeseni pa sve do zime, a Igor Finjak, ukrajinski poduzetnik i vlasnik branda, dodao je ovom jednostavnom konceptu i vrlo dopadljivu formu – "Pan Kaštan" prodaje kesten na posebno dizajniranim pokretnim kioscima koji imaju oblik starinske lokomotive.

Pečeni je kesten, u suštini, čisto europski proizvod. Ima dugu tradiciju, kažu da se prodavao i na ulicama starog Rima. Kada sam odlučio pokrenuti posao, jedina stvar koja me je brinula bio je njegov sezonski karakter. U Europi se plodovi kupe od sredine listopada do početka prosinca i, shodno tome, najveća potražnja za kestenom vlada upravo u tom razdoblju - kaže Igor Finjak.

Tvorac se koncepta, međutim, odlučio za nešto drukčiji model – počeo je nabavljati i prodavati pečeni kesten tijekom cijele godine. – Da biste to postigli i, recimo, prodavali pečeni kesten ljeti, potrebno je nabaviti poluproizvod vrstu španjolskog kestena koji se prvo lagano peče na žaru, a zatim zamrzne. U takvom se obliku prevozi u Ukrajinu. Plodovi zadržavaju sva hranjiva svojstva, a povećava se i rok trajanja – objašnjava Igor Finjak.

Osim prodaje pečenog kestena, potencijalni primatelji franšize imaju mogućnost prodavati i druge "egzotične" vrste slastica od kestena: kandiran, konzerviran, pečen i oljušten kesten, u različitim, fino dizajniranim pakiranjima. – Iskustvo nam pokazuje da kupci vole srodne proizvode i skoro je sigurno da će uz kesicu pečenog kestena uzeti još nešto – kaže Finjak.

Za pokretanje franšizne jedinice potrebno je samo nešto više od 2.000 eura, a investicija se isplati za oko 2-3 mjeseca. Od franšizodavca mogu očekivati stalnu potporu: od opskrbe poluproizvodom, opremom i ambalažom, preko obuke, do korisnih savjeta u vezi sa poslovanjem. Jedina pojedinost koju franšizoprimac treba uzeti u obzir je lokacija – punktovi bi trebali biti postavljeni u promijenim ulicama, gradskim okupljalištima, turističkim mjestima.

Pored Rusije i Ukrajine, za širenje franšizne mreže za sada su zainteresirani i poduzetnici iz Poljske.

Izvor: Franchising.ua