Radom i ustrajnošću do uspjeha

Saša Milutinović, zadužen za pronalaženje novih partnera i razvoj mreže u Srbiji i Crnoj Gori
Husse, proizvođač i distributer visokokvalitetne hrane za pse i mačke, poznat po besplatnoj isporuci na kućnu adresu, dobiva novog primatelja franšize u Srbiji, koji će biti zadužen za šest prigradskih općina Beograda (Obrenovac, Mladenovac, Lazarevac, Sopot, Barajevo, Mladenovac).
– Riječ je o velikom teritoriju. Naš je prijedlog da novi primatelj franšize vremenom ostane zadužen za određen teritorij, a da za ostale pronađe distributere. Zahvaljujući tome što postoji mogućnost angažiranja distributera, odlučili smo dati franšizu za tako veliko područje, inače ne bi bilo moguće da jedan primatelj sve pokrije – prije svega zbog velikih troškova dostave robe – objašnjava Saša Milutinović, nositelj Husse master franšizeu Srbiji, zadužen za pronalaženje novih partnera i razvoj mreže u Srbiji i Crnoj Gori.
Naime, sustav angažiranja distributera već je testiran i razvijen na mnogim tržištima na kojima Husse posluje, tako da postoje slučajevi u kojima je franšizna mreža gotovo u cijelosti pokrila teritorij države. Sličan je princip moguće primijeniti i u Srbiji, smatra Milutinović te je uobičajeno da se primateljima franšize koji imaju mnogo klijenata ili, pak, pokrivaju veliku teritoriju, sugerira angažiranje distributera koji im mogu pomoći u održavanju i povećanju posla.
S druge strane, to je prilika za sve ljude koji traže posao ili razmišljaju o dodatnom poslu. Naime, distributer ne mora imati obrt niti poduzeće, a njegov je radni odnos s primateljem franšize fleksibilan. Naravno, on također ima obveze, osobito u pogledu zaštite branda i povjerljivosti. Također mora proći obuku, kako za prodaju tako i za prezentaciju Husse proizvoda. Zapravo, njihova se obuka niti na koji način ne razlikuje od obuke koju dobiva primatelj franšize. Prednost je što distributer daje manje novca za startni franšizni paket, pri čemu dobiva radnu odjeću i promotivni materijal, a poželjno je da, zbog bolje prezentacije, brandira i automobil.
Upravo na ovaj način će svoje poslovanje moći razvijati i Nikola Jokić, novi primatelj Husse franšize koji će dostavljati Husse hranu na spomenutim prigradskim općinama Beograda. – U početku planiram raditi cijeli dan, razvijati što je moguće više bazu kupaca. Naravno, distributeri su opcija i želim poslušati savjet davatelja franšize, jer je daleko iskusniji. Međutim, najvažnije je pronaći osobu s kojom ću dobro surađivati – kaže Jokić.
Pronaći dobrog partnera – najveća muka
Saša Milutinović kaže da je i dalje jedan od najtežih koraka u širenju franšize – pronalaženje dobrog partnera.
– Ovo je posao za ljude koji shvaćaju koliko je važno posvetiti se promociji branda i radu s potencijalnim kupcima, jer od toga ovisi čitavo poslovanje – napominje Milutinović.
– Pokazalo se da su neki kandidati bili vrlo optimistični prije potpisivanja ugovora, no kada su postali dio sustava, nisu se dovoljno angažirali. Mi smo, međutim, spremni da im u svakom smislu pomognemo – i detaljnim obukama i prezentacijama, gdje ih naučimo kako se hrana prodaje i kako se sve brand Husse može promovirati. Međutim, širenje baze klijenata na lokalnom tržištu, angažiranje, komuniciranje s vlasnicima kućnih ljubimaca je ono što oni moraju sami raditi. Također, na lokalnoj je razini potrebno organizirati i mini-promocije – u parkovima gdje se šetaju psi, ispred marketa – svuda gdje primatelj prepozna da može doći do novog klijenta. Preporučamo svakome od njih i brandiranje automobila, što mi financiramo, dok primatelj zauzvrat dobiva dodatni popust na hranu. Zatim, komunikacija preko društvenih mreža pokazuje se vrlo korisnom i mnogi naši primatelji ih učinkovito koriste u promociji – objašnjava Milutinović i dodaje da su nedavno pokrenuli i novi Husse portal u Srbiji koji je prilagođen i korištenju na svim mobilnim uređajima.
– U ovom poslu, bez konstantne komunikacije s ljudima, ne može se postići uspjeh – kaže Milutinović i ponovno ističe da se konstantno mora raditi na promociji Husse proizvoda da bi se baza klijenata povećavala.
Foto. Husse Srbija
Jačanje branda na izložbama
Kako to Husse radi u Srbiji? Prošle su godine, na primjer, sponzorirali 24 izložbe pasa, a ove godine ugovorili sponzorstvo za 19 izložbi. Na svaku se izložbu pozivaju i primatelji franšize, što je još jedna vrsta promocije koja se može koristiti za povećanje baze klijenata.
– Izložbe su važan oblik promocije, to je ulaganje u prepoznatljivost branda na nacionalnoj razini. U Srbiji, primatelj franšize može također biti sponzor izložbe na svom području, on sudjeluje s 50 posto troškova, a za njega je najvažnije što ćemo osigurati svu potrebnu opremu – šatore, trake, banere – objašnjava Milutinović na kakvu vrstu potpore primatelji franšize mogu računati.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.