Najbolje franšize? Bez iznenađenja

Ovo je jubilarno izdanje godišnjeg popisa TOP 100 Global Franchises, kojeg, sada već deseti put, priređuje i objavljuje portal FranchiseDirect.com. Prikupljaju se podaci za više od 5.000 franšiznih sustava diljem svijeta, a fokus je prvenstveno na tvrtkama koje franšiznu mrežu šire i izvan granica domaćeg tržišta te koje djeluju u najmanje dvije zemlje. Brojni čimbenici utječu na rangiranje, a među njima je broj poslovnih jedinica, razina prihoda, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, rasta mreže i međunarodne ekspanzije, kao i kriteriji koji nadilaze brojke, te se, na primjer, uzima u obzir koliko davatelj franšize pomaže svojim budućim primateljima u pronalaženju izvora financiranja te koliko sustavi ulažu u razvoj lokalne zajednice kroz dobrotvorne programe i donacije.
Kada se sve zbroji i oduzme, ove je godine sam vrh popisa ostao rezerviran za franšizne sustave koji su tu bili i prošle godine: McDonald’s, KFC i Burger King, što i ne dolazi kao veliko iznenađenje. Gastronomske franšize su, općenito, i najbrojnije i najrasprostranjenije, kao što su lanci brze usluge oduvijek bili primjeri učinkovitog franšizinga. Međutim, ovako visoke pozicije brandova koji su se do prije nekoliko godina suočavali s ozbiljnim padom prodaje te sasvim novom konkurencijom (fast-casual restorani), zaista potvrđuje da se radi o iskusnim i snažnim sustavima – sustavima koji su bili spremni i na drastične promjene. Dolaskom zahtjevnijih potrošača većina je ovih lanaca počela raditi na poboljšanju kvalitete menija i usluge. U posljednje tri godine, pak, jedna od ključnih novina koja je redefinirala odnos između branda i današnjih potrošača bilo je uvođenje moderne tehnologije – od samoposlužnih kioska, preko aplikacija za naručivanje i dostavu hrane do plaćanja putem mobitela.
Ovogodišnji popis također potvrđuje da je dominacija gastro franšiza neprikosnovena – rangirano je čak 40 sustava, a velika većina, posve očekivano, dolazi iz Sjedinjenih Država. Drugi po zastupljenosti su sustavi iz područja auto-opreme i auto-usluga (12 brandova), zatim sustavi koji nude usluge čišćenja (7 brandova), a slijede trgovački lanaci, fitness koncepti i hoteli (6 brandova).
Kao i prethodnih godina, najveći broj franšiza potječe s najrazvijenijeg franšiznog tržišta – Sjedinjenih Država. Ove ih godine ima 80. Franšizing se, međutim, u posljednjim desetljećima brzo razvija u svim dijelovima svijeta, tako da ne čudi što se među najuspješnijim franšizama u svijetu također nalaze sustavi iz Europe i Azije – ove su godine rangirane franšize iz Velike Britanije, Španjolske, Švedske, Francuske, Njemačke, Japana, Južne Koreje, kao i Kanade.
Deset najuspješnijih:
1. McDonald’s (restorani brze usluge; burgeri)
2. KFC (restorani brze usluge; piletina)
3. Burger King (restorani brze usluge; burgeri)
4. Pizza Hut (restorani brze usluge; pizza)
5. 7- Eleven (lanac supermarketa)
6. Marriott International (hoteli)
7. RE/MAX (nekretnine)
8. Dunkin’ Donuts (restorani brze usluge; kava, krafne, burgeri)
9. InterContinental Hotels and Resorts (hoteli)
10. Subway (restorani brze usluge; sendviči)
TOP 100 Global Franchises 2018 možete pronaći ovdje.
pročitajte članke

Subway, najveći franšizni lanac restorana u svijetu, otvorio je krajem studenog i drugi restoran u Zagrebu.
– Na početku, javila se i bojazan – kako ćemo ući u posao kojim se nikad nismo bavili! No, shvatili smo da kupnja Subway franšize znači da ćemo imati stalnu pomoć i potporu regionalnog agenta za razvoj. Za nekoga tko tek ulazi u posao, ovo je bila ključna prednost i olakšica – kaže Peter Frühauf, poznati slovački hokejaš koji je nedavno postao i primatelj Subway franšize
Kao primatelj franšize, Matej Varga pet je godina vodio četiri Subway restorana u Bratislavi. U isto vrijeme, bio je i razvojni agent ovog branda za tržišta Slovačke i Hrvatske. Što su dobre strane višestrukog franšizinga te zašto je lakše raditi pod okriljem „velikog branda“?
Iako je riječ o neformalnom prazniku, Subway svake godine na prikladan način obilježava Dan sendviča. Tako će ove godine biti i u Subwayu u Hrvatskoj.
Rezultati poslovanja su dobri. Očekuje se otvorenje drugog restorana Subway u Zagrebu. Planovi za širenje nepromijenjeni – Hrvatska ima potencijala za mnogo više restorana – kaže Vladimir Hanula, primatelj Subway franšize
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.