Biznis za svako mjesto
Car Foil Shop je koncept koji objedinjuje prodaju širokog asortimana te montažu folija. Posao su razvijali godinama samostalno, a prije su dvije godine započeli širiti i franšiznu mrežu. Osluškujući tržište i prateći razvoj svojih franšiznih partnera, Đorđe Stanković, vlasnik tvrtke, kaže da su uveli određene promjene u sam način širenja mreže.
– Mi smo do sad zainteresiranima nudili tzv. punu franšizu, suradnju koja objedinjuje prodaju i servis, što znači da je naša franšiza bila mješovitog tipa – i prodajna i uslužna franšiza – misleći da tako partneru osiguravamo veće prihode. Shvatili smo, međutim, da je teže pronaći partnere koji su u stanju istodobno razvijati i prodaju i uslugu, ali i to da prodaja, zahvaljujući internetu i mogućnostima online prodaje, može obuhvatiti daleko veće područje od onoga što može obuhvati servis. Na primjer, nama nije problem iz Beograda prodati foliju kupcu iz bilo kojeg grada u Srbiji, ali bi bio problem uz prodaju ponuditi i montažu. Stoga smo odlučili promjeniti pristup, odvojiti formate te ponuditi tri moguća oblika suradnje – punu, prodajnu i uslužnu franšizu. Sada, punu i prodajnu franšizu nudimo isključivo za veće regije ili cijele zemlje, dok se servisna franšiza, s druge strane, može otvoriti u svakom gradu i mjestu, bez obzira na veličinu. Prodaju, dakle, radi najbliži prodajni partner, ali se servis nudi – na lokalnoj razini. Uvijek je bolje kada je servis lokalnog tipa, zbog brzine pružanja usluge, poznavanja tržišta te potencijalnih kupaca. Kada je riječ o ovom poslu, to za prodaju nije od presudne važnosti – objašnjava Stanković.
U Beogradu, Car Foil Shop razvija „pun format“ – vlastitu prodaju i servis – a uskoro će takav format zaživjeti i u Nišu. – U Nišu, kao centru veće regije, također ćemo otvoriti poslovnicu punog formata, gdje će i asortiman biti nešto širi od uobičajenog. Ipak, ne radi se o klasičnom primatelju franšize, već ćemo u Nišu raditi kroz „joint venture“, odnosno, partnerski, s lokalnim partnerom – objašnjava Đorđe Stanković.
Franšizu punog formata – koja objedinjuje prodaju i servis, Car Foil Shop ima i u Sloveniji.
S druge strane, pored poslovnica punog formata, u Srbiji radi i pet uslužnih franšiza, odnosno, pet primatelja franšize koji pružaju samo servis, i to u Sremskoj Mitrovici, Kragujevcu, Jagodini, Paraćinu i Pirotu.
Osim promjena u načinu širenja, Car Foil Shop značajno je unaprijedio i sam asortiman proizvoda. Iako su posao započeli razvijati prodajom i montažom folija za automobile, danas nude mnogo više od tog segmenta. – Naši su glavni kupci još uvijek oni koji rade presvlačenje automobila folijom ili zatamljivanje stakala. No, vremenom smo svoju ponudu proširili. Kod nas se mogu kupiti i folije za građevinu, namještaj, interijer, presvlačenje bijele tehnike i drugih predmeta, zatim folije za brandiranje i automobila i prostora. Osim toga, danas se i poslovni prostori brandiraju folijama, te se otvorila potpuno nova niša kupaca – tiskare kojima su potrebne posebne folije za tiskanje natpisa, brandova i slično. Pojedini trgovački lanci, primjerice, svakih nekoliko godina mijenjaju izgled svojih blagajni. Naravno, neće kupovati nove, već će to učiniti folijama. Benzinske se postaje, također, brandiraju folijama – objašnjava Stanković.
– Mi surađujemo s nekoliko europskih brandova kao ekskluzivni zastupnici za zemlje bivše Jugoslavije, a s druge strane, uvozimo i nešto jeftinije proizvode iz Kine. Dakle, za svakoga po želji – kaže Stanković i dodaje da su širenjem asortimana dodatno ojačali prodajni kapacitet, ali i raspon potencijalnih korisnika usluga, što je povećalo i atraktivnost franšizinih formata.
Ove su promjene već implementirane na tržištu Srbije, da bi u sljedećoj fazi uslijedila njihova primjena u cijeloj regiji.
Stanković kaže da se i u Hrvatskoj može očekivati dinamičnije širenje CFS mreže.

pročitajte članke

Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept za prodaju te ugradnju folija za automobile, potpisao je ugovor o otvorenju franšize u Zagrebu.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije

Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Što je potrebno i tko može postati primatelj franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik Solution Laba
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.