Biznis za svako mjesto
Car Foil Shop je koncept koji objedinjuje prodaju širokog asortimana te montažu folija. Posao su razvijali godinama samostalno, a prije su dvije godine započeli širiti i franšiznu mrežu. Osluškujući tržište i prateći razvoj svojih franšiznih partnera, Đorđe Stanković, vlasnik tvrtke, kaže da su uveli određene promjene u sam način širenja mreže.
– Mi smo do sad zainteresiranima nudili tzv. punu franšizu, suradnju koja objedinjuje prodaju i servis, što znači da je naša franšiza bila mješovitog tipa – i prodajna i uslužna franšiza – misleći da tako partneru osiguravamo veće prihode. Shvatili smo, međutim, da je teže pronaći partnere koji su u stanju istodobno razvijati i prodaju i uslugu, ali i to da prodaja, zahvaljujući internetu i mogućnostima online prodaje, može obuhvatiti daleko veće područje od onoga što može obuhvati servis. Na primjer, nama nije problem iz Beograda prodati foliju kupcu iz bilo kojeg grada u Srbiji, ali bi bio problem uz prodaju ponuditi i montažu. Stoga smo odlučili promjeniti pristup, odvojiti formate te ponuditi tri moguća oblika suradnje – punu, prodajnu i uslužnu franšizu. Sada, punu i prodajnu franšizu nudimo isključivo za veće regije ili cijele zemlje, dok se servisna franšiza, s druge strane, može otvoriti u svakom gradu i mjestu, bez obzira na veličinu. Prodaju, dakle, radi najbliži prodajni partner, ali se servis nudi – na lokalnoj razini. Uvijek je bolje kada je servis lokalnog tipa, zbog brzine pružanja usluge, poznavanja tržišta te potencijalnih kupaca. Kada je riječ o ovom poslu, to za prodaju nije od presudne važnosti – objašnjava Stanković.
U Beogradu, Car Foil Shop razvija „pun format“ – vlastitu prodaju i servis – a uskoro će takav format zaživjeti i u Nišu. – U Nišu, kao centru veće regije, također ćemo otvoriti poslovnicu punog formata, gdje će i asortiman biti nešto širi od uobičajenog. Ipak, ne radi se o klasičnom primatelju franšize, već ćemo u Nišu raditi kroz „joint venture“, odnosno, partnerski, s lokalnim partnerom – objašnjava Đorđe Stanković.
Franšizu punog formata – koja objedinjuje prodaju i servis, Car Foil Shop ima i u Sloveniji.
S druge strane, pored poslovnica punog formata, u Srbiji radi i pet uslužnih franšiza, odnosno, pet primatelja franšize koji pružaju samo servis, i to u Sremskoj Mitrovici, Kragujevcu, Jagodini, Paraćinu i Pirotu.
Osim promjena u načinu širenja, Car Foil Shop značajno je unaprijedio i sam asortiman proizvoda. Iako su posao započeli razvijati prodajom i montažom folija za automobile, danas nude mnogo više od tog segmenta. – Naši su glavni kupci još uvijek oni koji rade presvlačenje automobila folijom ili zatamljivanje stakala. No, vremenom smo svoju ponudu proširili. Kod nas se mogu kupiti i folije za građevinu, namještaj, interijer, presvlačenje bijele tehnike i drugih predmeta, zatim folije za brandiranje i automobila i prostora. Osim toga, danas se i poslovni prostori brandiraju folijama, te se otvorila potpuno nova niša kupaca – tiskare kojima su potrebne posebne folije za tiskanje natpisa, brandova i slično. Pojedini trgovački lanci, primjerice, svakih nekoliko godina mijenjaju izgled svojih blagajni. Naravno, neće kupovati nove, već će to učiniti folijama. Benzinske se postaje, također, brandiraju folijama – objašnjava Stanković.
– Mi surađujemo s nekoliko europskih brandova kao ekskluzivni zastupnici za zemlje bivše Jugoslavije, a s druge strane, uvozimo i nešto jeftinije proizvode iz Kine. Dakle, za svakoga po želji – kaže Stanković i dodaje da su širenjem asortimana dodatno ojačali prodajni kapacitet, ali i raspon potencijalnih korisnika usluga, što je povećalo i atraktivnost franšizinih formata.
Ove su promjene već implementirane na tržištu Srbije, da bi u sljedećoj fazi uslijedila njihova primjena u cijeloj regiji.
Stanković kaže da se i u Hrvatskoj može očekivati dinamičnije širenje CFS mreže.
pročitajte članke
Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept za prodaju te ugradnju folija za automobile, potpisao je ugovor o otvorenju franšize u Zagrebu.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.