Privlačnost velikog tržišta

Nizu američkih, uglavnom fast food lanaca koji se šire u Kini, nedavno se pridružio i kanadski Tim Hortons.
Kao što je nedavno najavljeno, lanac kafeterija Tim Hortons planira otvoriti više od 1.500 jedinica u Kini tijekom narednih deset godina. Lanac, poznat po svojoj ponudi krafni i kava, potpisao je ugovor o master franšizi, zasnovan na joint venture-u s tvrtkom Cartesian Capital Group, koja će biti zadužena za razvoj i otvaranje kafeterija na tržištu Kine.
Izbor partnera bio je, s jedne strane, prilično logičan potez. Naime, Cartesian Capital od 2012. surađuje s tvrtkom Restaurant Brands International, matičnom tvrtkom Tim Hortons branda, koja također posjeduje brandove Burger King i Popeyes. Cartesian Capital je na taj način postao jedan od lokalnih partnera koji rade na razvoju i širenju Burger Kinga u Kini, gdje danas ima više od 900 restorana.
Odluka o ulasku u Kinu za Tim Hortons zasigurno će biti značajan međunarodni korak, jer je lanac prethodno najavio proširenje u Španjolskoj, Meksiku, Velikoj Britaniji i Filipinima. Što se tiče Kine, kanadski brand računa na veliki broj potencijalnih potrošača te veliku kupovnu moć srednje klase. Kao zemlja s najviše stanovnika u svijetu te iznimno jakom ekonomijom, Kina je nesumnjivo „odlična prilika za rast“. U prilog „velikim očekivanjima“ idu i sve očitije promjene u navikama lokalnih potrošača – suprotno uvriježenom mišljenju, posljednjih godina sve veći broj stanovnika Kine, a osobito mladi i poslovni ljudi, piju kavu umjesto čaja.
Ovu je priliku, primjerice, već dobro kapitalizirao američki Starbucks, koji je, prema podacima iz svibnja, imao 3.300 kafeterija u 140 gradova u Kini. Osim toga, lanac namjerava razviti mrežu od 5.000 jedinica do 2021. na ovom tržištu. Sigurno je da je za Starbucks Kina tržište s najbržim tempom rasta, budući da se jedna kafeterija otvori svakih 15 sati. Da podsjetimo, i britanski Whitbread, vlasnik lanca Costa Coffee, ima 449 jedinica u Kini, a prema najnovijem godišnjem izvještaju, planira otvoriti najmanje još 750 kafeterija do 2022. godine.
Unatoč jakoj konkurenciji i sumnjama pojedinih analitičara koji ističu da Tim Hortons i nije tako poznati brand izvan Kanade, predstavnici su lanca uvjereni da će uspjeti pronaći svoje „mjesto pod suncem“ na kineskom tržištu. Tim Hortons danas ima više od 4.700 kafeterija širom svijeta.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?