Uloga po mjeri velikih igrača
Master franšiza je oblik franšiznog partnerstva u kojem primatelj franšize dobiva od davatelja franšize pravo da vodi i razvija mrežu poslovnica na točno definiranom većem teritoriju, najčešće na razini jedne države. Primatelj master franšize se, dakle, ponaša kao lokalni davatelj franšize, budući da je zadužen za pronalaženje novih, pojedinačnih primatelja, njihovu obuku, a zatim i konstantnu potporu. Zato i nije pretjerano reći da primatelji master franšize od samog početka ulaze u „ozbiljnu igru“, jer se od njih očekuje da promoviraju brand, otvore i vode bar jednu poslovnu jedinicu i, uz to, rade na prodaji pojedinačnih franšiza i suradnji sa svim budućim franšiznim partnerima s tog tržišta.
Za ovaj opseg posla i angažovanja jasno je da se primateljima master franšize ulazak u ovaj pothvat treba i dobro isplatiti. Oni su i za kupnju master franšize morali izdvojiti „ozbiljnu“ količinu novca, ali će zato kasnije moći računati na izdašan postotak od prodaje i poslovanja pojedinačnih franšiza. Dobit možda jeste veća nego kada se kupuje pojedinačna (single-unit) franšiza, no, kako smo to već istaknuli – i obveze su neusporedivo zahtjevnije.
U čemu je čar master franšize?
Činjenica je da će tvrtke/franšizni sustavi, kada planiraju ulazak na inozemno tržište, najprije razmišljati o davanju master franšize.
Računica je jednostavna: ako pronađu jednog pouzdanog partnera, koji može preuzeti sve obveze oko razvoja mreže na lokalnoj razini, većina izazova povezanih s tim procesom – prodaja pojedinačnih franšiza, obuka primatelja i konstantna podrška – bit će prevaziđena i riješena. Davatelj franšize, zapravo, polazi od toga da primatelj master franšize bolje poznaje lokalno tržište, da neće imati jezičnu ili kulturološku barijeru te da će mnogo učinkovitije pomoći pojedinačnim primateljima franšize pri zapošljavanju radnika, komunikaciji s dobavljačima ili pregovorima s vlasnicima poslovnog prostora. Naravno, da bi uopće mogao razvijati mrežu, primatelj master franšize i sam mora proći obuku te kako to franšizna praksa nalaže, davatelj će „masteru“ prenijeti sva neophodna znanja (know-how), sve procedure, standarde i najbolje prakse poslovanja.
Dobar partnerski odnos, međutim, nije moguć bez obostrane koristi.
S „masterom“, koji je svim snagama fokusiran na razvoj na jednom teritoriju, davatelj franšize dobiva priliku osvojiti lokalno tržište puno brže i s manje ulaganja. S druge strane, ubiranjem naknada od novih partnera, „master“ je motiviran prodati što više pojedinačnih franšiza. Kako je, međutim, on zadužen i za obuku i podršku budućim partnerima, bit će motiviran tražiti samo najkvalitetnije kandidate, jer to uvelike povećava šanse za razvoj profitabilne mreže partnera.
Osim što od davatelja franšize dobiva praktičnu obuku, a zatim i operativni priručnik sa svim provjerenim procedurama poslovanja, primatelj master franšize može računati na još nekoliko benefita. Prvo, mnogo jači, internacionalni marketing. Potom, na „komfor“ velikog sustava, jer ne mora razmišljati o unapređenjima, inovacijama ili tehnologijama koje će utjecati na rast poslovanja, budući da je to u najvećoj mjeri zadatak davatelja franšize. Ne treba zanemariti ni to da „master“ ulazi u partnerstsvo sa stranom koja žarko želi uspjeti, tako da može očekivati da će mu davatelj uvijek biti pri ruci, po svim pitanjima poslovanja.
Postoji li idealan primatelj master franšize?
Iako primatelji iza sebe imaju brand i sustav na koji se mogu osloniti, jasno je da master franšiza nije za svakoga. Oni koji se odluče za ovu vrstu suradnje moraju najprije imati dobru financijsku potporu, a zatim i izražene menadžerske vještine. Iskustvo je zasigurno prednost, a najviše se traže poduzetnici koji već imaju dokazane rezultate u prodaji, marketingu ili, općenito, biznisu.
U praksi, primatelji master franšize su najčešće velike, jake tvrtke s raznovrsnim portofoliom brandova ili iskusni poduzetnici koji vode profitabilne biznise s razvijenom logistikom i infrastrukturom. Za davatelje franšize, oni su, prirodno, idealni partneri.
U zemljama ove regije, primjera radi, primatelje master franšize imaju Helen Doron (škola engleskog jezika), Husse (kućna dostava hrane za pse i mačke), JumpingClay (prodaja gline i tečajevi modeliranja gline), 5aSec (kemijsko čišćenje), DepilConcept (epilacija), RE/MAX, Von Poll (nekretnine).
pročitajte članke
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizirana za zaštitu i stiliziranje mobitela visokokvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima regije.
DepilConcept, međunarodni brend estetskih centara, u travnju je proslavio četiri godine poslovanja na tržištu Srbije.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
LUXURY FURNITURE je vlasnička tvrtka DIVANI&SOFA’ franšize salona za vrhunski namještaj specijalizirane za moderan, prilagodljiv i ekološki prihvatljiv namještaj.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
Franšize iz Amerike za cijeli svijet
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Pravo na ekskluzivnost teritorija
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Tržište otvoreno za franšize
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Nije franšizing za svakoga
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Franšizni sektor ne posustaje
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Američke franšize u vrhu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Nagrađene mađarske franšize
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Top američke franšize za 2022.
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...