Stotina restorana u godinu dana

U ovom trenutku, s gotovo 295 restorana, Burger King je drugi najveći fast-food lanac u Francuskoj – pri čemu je najveći broj restorana otvoren u posljednje četiri godine, ili, točnije, otkako je francuska grupacija Bertrand uzela master franšizu za Burger King, preuzela razvoj na ovom tržištu, kupivši, uz to, i francuski lanac brze hrane Quick.
I pored toga što je tempo širenja bio impresivan – s 90 do 100 novih restorana godišnje – Burger King je još uvijek prilično daleko od svog najvećeg rivala McDonald'sa, koji na francuskom tržištu ima 1.380 restorana. Stoga i najave iz grupacije Bertrand o ubrzanom razvoju nisu neočekivane – tijekom prvih mjeseci 2019, navodi se u službenim izjavama, u lancu Burger Kinga trebalo bi biti 300 restorana, a osnovni je cilj doći od 500 restorana u narednih nekoliko godina.
Da bi ispunio ove projekcije, Burger King planira da se u Francuskoj uglavnom razvija – davanjem franšize. Tako bi, prema planovima grupacije, 80% restorana bilo u rukama primatelja franšize. – Brand je vrlo atraktivan i zaista predstavlja alternativu na tržištu fast-food-a. Bili smo odsutni s francuskog tržišta gotovo 20 godina i naš DNK se danas znatno razlikuje od drugih igrača. I to se može vidjeti sa svakim novim otvorenjem – izjavio je za portal Les Echos de la Franchise Laurent Pareau, direktor razvoja mreže restorana Burger King i Quick. – Želimo izgraditi snažnu i profitabilnu mrežu koja će, u prosjeku, ostvarivati promet od najmanje tri milijuna eura po restoranu – dodaje Pareau.
Ugovor o franšizi i najmu lokala će pokrivati prilično dug period – dva puta po devet godina – tako da grupacija isključivo traži ozbiljne i jake partnere, poduzetnike koji su spremni uložiti značajnu količinu novca u razvoj poslovanja. Ipak, poduzetnici koji žele otvoriti više restorana su i najpoželjniji. – Mi, zapravo, ne dajemo klasičnu teritorijalnu ekskluzivnost, već potičemo formiranje geografskog klastera. To znači da primatelj franšize može otvoriti od dva do devet restorana. Ovo je i jedan od razloga zašto naši ugovori traju tako dugo – želimo da naši primatelji franšize imaju dovoljno vremena za otvoriti nekoliko restorana –objašnjava Laurent Pareau.
Gdje je tu Quick?
Ako žele otvarati po sto restorana godišnje, Burger King će, osim kandidata za franšizu, morati tražiti i nove lokacije za restorane. Čini se da grupacija neće ponovo pribjeći kupnji nekog postojećeg lanca, kao što su to napravili krajem 2015. s lancem Quick. – Tražimo vrlo specifične lokacije, jer nam je cilj da svi restorani budu na 10 do 15 minuta unutar grada. Širenje nekim eksternim putem u našem slučaju nije moguće – kaže direktor razvoja mreže.
Lanac se, zapravo, još uvijek može osloniti na postojeće nekretnine u vlasništvu grupacije Bertrand (Bertrand Immobilier), ali i na konverziju restorana Quick. Da podsjetimo, kada je krajem 2015. grupacija Bertrand kupila francuski lanac brze hrane Quick, u kojem je bilo 509 restorana, tada je i najavila da će restorani biti rebrandirani te da će nastaviti poslovanje kao jedinice Burger Kinga. Bio je to, kako su ocijenili analitičari, najučinkovitiji i najbrži način za osvajanje tržišta. Na kraju 2018. u Francuskoj se još uvijek može naći oko 180 Quick restorana, ali je najavljeno da će do 2020. oko 100 ovih restorana biti pretvoreno u Burger King.
– Tada ćemo, prema dogovoru, i prodati brand Quick – napominje Laurent Pareau.
U naredne dvije godine, svako novo otvorenje Burger Kinga bit će, zapravo, rezultat transformacije Quicka.
– Od 2016. mreža je rasla po principu 60 konverzija i otvorenje 40 novih restorana. Od 2019. i 2020. trend će biti obrnut – planiramo rast samo od otvorenja novih jedinica – najavljuje Pareau.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?