Francuski šarm franšizinga
Francuska se može pohvaliti najrazvijenijim franšiznim tržištem u Europi – prema najnovijim podacima, u Francuskoj je u 2017. godini djelovalo 1.976 franšiznih sustava, što je 7,7% više nego u prethodnoj godini. Samo se u posljednjih deset godina broj franšiznih sustava udvostručio, a sektor – i dalje raste.
Činjenica je da Francuska ima dugu tradiciju franšizinga – prvi franšizni koncept pojavio se na tržištu 1929. godine. Bila je to privatna škola Pigier, koja postoji i daje franšize – i dan-danas. Najveći broj franšiznih sustava, čak jedna petina ukupnog broja, pokriva područje trgovine. Koncepti brze prehrane, kao i sektor usluga za pojedinačne klijente, imaju također veliki udio. Francuski brandovi, međutim, omiljeni su u i inozemstvu, što potvrđuje i podatak da 42% domaćih sustava ima franšizne jedinice izvan granica Francuske. Najčešće se šire u zemljama Europe, Bliskog istoka i Sjeverne Afrike.
Ovakav stupanj franšiznog razvoja zasigurno je rezultat i dobre poslovne klime – poduzetnici koji su, naime, zainteresirani za franšizno poslovanje, mnogo lakše dolaze do kredita i proizvoda koji omogućuju nesmetano pokretanje posla u sustavu franšizinga. Gotovo da ne postoji banka koja na taj način ne podržava franšizno poduzetništvo.
Što pokazuju brojke o franšiznom tržištu u Francuskoj danas?
Prva brojka iz popularne ankete kojom Francuska franšizna federacija (FFF) svake godine "mjeri puls" franšizne industrije u Francuskoj, pokazuje da danas na tom tržištu postoji više od 74.000 franšiznih podružnica. To znači da su deseci tisuća poduzetnika – primatelja franšize – odlučili razviti vlastiti posao pod okriljem tuđeg branda. U 57% slučajeva primatelj franšize je muškarac, a postotak primateljica franšiza (43%) vrlo je sličan nacionalnom prosjeku žena u poduzetništvu (40%). Tipični primatelj franšize u Francuskoj, prema ovom istraživanju, u prosjeku ima 47 godina, a u franšizing se upustio, u prosjeku, s 36. Istraživanje također pokazuje da je više od 70% današnjih primatelja bilo zaposleno prije nego što su kupili franšizu, a čak 53% ima diplomu visokog obrazovanja. Sve u svemu, u sustavu franšizinga, direktno ili indirektno, radi više od 670.000 ljudi, a industrija ostvari godišnji promet od 59,55 milijardi eura.
Novi trendovi
Svjesni promjena u navikama potrošača, trgovci su se davno okrenuli digitalnim kanalima prodaje. Prema istraživanju FFF-a, polovica franšiznih sustava ima više kanala za prodaju i distribuciju, a u ovom trenutku 33% primatelja franšize nudi opciju click & collect – naruči online i preuzmi u trgovini. Primjetno je da franšizirani sustavi primjenjuju ovu strategiju na razini čitave mreže. Njihova je primarna zadaća, prema ovom istraživanju, da primateljima franšize ukažu na značaj novih alata i tehnologija u procesu prodaje. Iz tog razloga, čak 96% davatelja franšize na svojim službenim internetskim stranicama ima navedene i sve franšizne jedinice, potrđuje istraživanje FFF-a.
I dalje atraktivan
Vidljivo je da franšizing, kao model poslovanja koji omogućuje da se mreža podružnica širi relativno brzo i bez mnogo ulaganja, privlači i mlade tvrtke koje tek ulaze u proces razvoja franšize, ali i zrele, velike sustave koji se za franšizing odlučuju nakon što su godinama mrežu širili samostalno. S druge strane, franšizing privlači i ljude koji bi se tek okušali u svijetu poduzetništva – istraživanja pokazuju da 39% ljudi u Francuskoj ima želju pokrenuti vlastiti posao, dok 44% njih ozbiljno razmišlja o kupnji franšize.
pročitajte članke
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...