Godine nisu presudne

Hrana dominira
Hrana dominira / Među 10 najuspješnijih američkih franšiza, pet je restorana brze prehrane. McDonald's je i ove godine na samom vrhu.
Četvrtak
24.01.2019
Početak godine je uobičajeno vrijeme za rekapitulaciju – vrijeme kada se i magazin Entrepreneur osvrće na franšizno tržište u Americi i predstavlja godišnju listu 500 najuspješnijih.
 

Otkako je prvi put objavljena, sada već daleke 1980. godini, lista 500 najuspješnijih američkih franšiza magazina Entrepreneur "pamti" samo pet brandova koji su, za ovih 40 izdanja, svaki put bili na popisu –  Subway (sendviči), Lawn Doctor (održavanje travnjaka), Martinizing (kemijsko čišćenje i pranje), ali i McDonald's i Dunkin', legendarni brandovi brze prehrane, koji su ove godine, pak, na samom vrhu liste, na prvom i drugom mjestu. Dodatnih 12 brandova, piše Entrepreneur, izostali su s popisa samo jednom ili dvaput, no, ovi podaci, koliko god bili intrigantni, zapravo svjedoče o živom i dinamičnom sektoru koji cvjeta u stalnoj borbi između "starih" i "mladih" sustava. Ovogodišnji popis pokazuje da je samo 86 od 500 rangiranih tvrtki počelo razvijati franšiznu mrežu prije 1980. godine. U prosjeku, tvrtke na ovom popisu posluju u franšiznom sustavu otprilike 25 godina, a čak 22 tvrtke počele su davati franšize prije pet ili manje godina.

Ova je dihotomija vidljiva i u prvih 10 najuspješnijih  polovica rangiranih sustava uvela je franšizing prije 1980. godine, polovica nakon toga. Među "veteranima" su lanci brze prehrane McDonald's (1), Dunkin' (2), Sonic Drive-In (3), Taco Bell (4) i lanac supermarketa 7-Eleven (10), a među "milenijalcima" poštansko-kurirske postaje UPS Store (5), brandovi brze prehrane Culver's (6) i Jersey Mike's Subs (9), fitness klubovi Planet Fitness (7) i frizerski saloni Great Clips (8).

Kao što pokazuje ovogodišnja lista, hrana je i dalje dominantna kategorija  24% svih rangiranih tvrtki su sustavi povezani s hranom. Međutim, taj se sektor stalno mijenja i raslojava, što se može vidjeti i po broju novih, uskospecijaliziranih koncepata (snack food, doručak, veganstvo, zdrava hrana...).

Međutim, brojke odaju još par zanimljivih trendova. Ukupan broj podružnica svih 500 rangiranih tvrtki iznosi 533.125, od čega 36% tog broja djeluje – izvan tržišta SAD-a. Za američke tvrtke, franšizing je, zapravo, najčešća strategija širenja na međunarodnim tržištima. Na taj su način i neki brandovi prisutni u ovoj regiji  s ovogodišnje liste 500 najuspješnijih, u zemljama regije posluju RE/MAX (15), KFC (23), Holiday Inn (36), Doubletree by Hilton (56) te Subway (125), lanac poznat po sendvičima, koji za sada ima dva restorana u Sloveniji i jedan u Hrvatskoj – gdje još uvijek traži nove primatelja franšize.

Međutim, piše Entrepreneur, primjetno je da se tempo širenja franšiznih mreža usporio. U razdoblju od srpnja 2017. do srpnja 2018. godine tvrtke s ovog popisa otvorile su 13.935 novih podružnica, što je pet tisuća manje nego prošle godine i dvije tisuće manje od prethodne. S druge strane, zamjetan je pad broja poslovnica u izravnom vlasništvu tvrtki, što je posljedica strategije koju su posljednjih godina usvojila i "velikih imena" franšizinga – Pizza Hut, KFC i McDonald's, naime, prodali su veliki broj vlastitih restorana primateljima franšize. Podsjetimo, po ovom je pitanju znamenit upravo Subway, koji nema niti jedan restoran u svom posjedu – svih 44.000 restorana diljem svijeta drže – primatelji franšize.

Cjelokupnu listu Entrepreneur’s Franchise 500 možete pronaći ovdje.


Popularno na forumu

In memoriam

Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...

9 komentara
zadnji 18.04.2024
Modeli širenja na inozemnim tržištima

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

7 komentara
zadnji 17.04.2024
In memoriam

Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...

9 komentara
zadnji 23.03.2024
In memoriam

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

9 komentara
zadnji 04.03.2024
Top 100 franšiza na svijetu

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

2 komentara
zadnji 04.03.2024
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

2 komentara
zadnji 04.03.2024
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

2 komentara
zadnji 04.03.2024
Modeli širenja na inozemnim tržištima

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

7 komentara
zadnji 04.03.2024