„Doskočiti“ do svih meridijana
Nema ljepšeg učenja od učenja kroz igru – složit će se nastavnici, roditelji i djeca, a igra koja spaja djecu sa svih meridijana svijeta zapravo je njihova iskonska potreba da rukama oblikuju plastelin, pijesak, glinu, tijesto... Time se vodila i Jasmina Bosanacová iz Češke kada je jednom prilikom u inozemstvu naišla na vrlo posebnu glinu za modeliranje – JumpingClay. Ne samo da su njezina djeca bila oduševljena, nego je i sama u tome prepoznala dobru biznis priliku. U to vrijeme, naime, malo je ljudi u Češkoj uopće znalo za ovaj proizvod, kaže Jasmina i dodaje da joj nije trebalo mnogo vremena da tu činjenicu iskoristi i pokrene vlastiti posao.
– Kao majka troje djece, već sam neko vrijeme razmišljala kako ću jednoga dana u budućnosti moći uskladiti sve obveze, naći vremena i za obitelj i za posao. Osim toga, htjela sam raditi nešto što bi me ispunilo i u čemu bih uživala. Uvijek sam voljela nešto kreirati te sam se često tako igrala s djecom. Kada su, međutim, oni na jednoj dječjoj zabavi u inozemstvu prvi put u ruke uzeli JumpingClay, odmah su dotrčali do mene i tražili da im to kupim da nosimo doma! Tako smo sav plastelin zamjenili ovom „veselom glinom“ – prisjeća se Jasmina.
Kako JumpingClaya u to vrijeme nije bilo na tržištu Češke, Jasmina se obratila proizvođaču i pristala na suradnju. Godine 2018. njezina je tvrtka Matio postala jedini i ekskluzivni nositelj tzv. super-master franšize za područje Češke Republike, s pravom da razvije koncept i u susjednoj Slovačkoj. Model po kojem, da podsjetimo, u ovoj regiji djeluje i tvrtka Mangold, nositelj super-master franšize JumpingClaya za sve zemlje bivše Jugoslavije i Albaniju.
Kao nositelj ove licence, Jasmina, zapravo, daje mogućnost i drugim poduzetnicima koji žele raditi unutar Jumping Clay obitelji – i to ne samo kao prodavači gline za modeliranje. – Osim prodaje JumpingClay proizvoda, ovaj koncept uključuje i organiziranje tečajeva modeliranja za predškolsku djecu. U ovim radionicama djeca, korak po korak, uče osnove modeliranja kako bi jednog dana znali napraviti što god žele, bilo koju figuricu. Nudimo, međutim, i program za školsku djecu. Riječ je o specifičnom tečaju u kojem se za modeliranje koriste obrazovni setovi iz različitih znanstvenih područja – objašnjava Jasmina Bosanacová.
Novim se partnerima, zapravo, nude tri opcije. Ovisno o veličini teritorija koju pokrivaju, financija potrebnih za pokretanje posla i stupnja angažiranosti u razvoju koncepta, budući partneri u Češkoj i Slovačkoj mogu postati primatelji master franšize, primatelji biznis franšize ili neovisni instruktori. Kako Jasmina pobliže objašnjava, primatelj master franšize dobiva točno definiranu teritoriju djelovanja, najpovoljnije cijene nabave proizvoda i brojne mogućnosti angažiranja – od organiziranja tečajeva modeliranja u svojim trgovinama, preko distribucije JumpingClay proizvoda do organiziranja radionica po vrtićima, školama, knjižnicama, staračkim domovima, različitih svečanostima poput vjenčanja, rođendana, korporativnih proslava...
Biznis franšiza je manji format, pogodan za lokacije unutar shopping mallova ili manje lokale, u kojima će se prodavati ekskluzivan asortiman JumpingClay proizvoda, ali i organizirati radionice modeliranja. Treća opcija – neovisni JumpingClay instruktor – namijenjena je poduzetnicima koji žele raditi na terenu, tako što će organizirati tečajeve u školama, vrtićima, domovima, na javnim manifestacijama, kad god se ukaže prilika. Kao samostalni poduzetnici, mogu raditi kao animatori na dječjim proslavama ili modelirati te prodavati figurice za torte, nakit, dekoraciju. Prednost ovog modela su niska početna ulaganja, brzi povrat investicije i fleksibilno radno vrijeme.
A koliko ima potencijala za razvoj na tržištima Češke i Slovačke? – Vjerujem da svaki grad s više do 50.000 stanovnika ima potencijala za bar jednu podružnicu, to jest, trgovinu i organiziranje radionica na svim pobrojanim mjestima i prilikama – kaže Jasmina.
Iznos financija potrebnih za osnivanje poduzeća ovisi o mnogim čimbenicima, a ne samo o formatu franšize za koji se partneri odlučuju. Kad uređuju trgovinu, kaže Jasmina, partneri imaju određeni stupanj slobode, budući da se oprema ne mora kupiti u sjedištu tvrtke. – Važno je samo da ispune određene standarde sustava. S druge strane, podrazumijeva se da asortiman proizvoda nabavljaju od davatelja franšize, a obavezno je i da u trgovinama odvoje prostor za radionicu i izlaganje napravljenih figurica. U prosjeku se povrat ulaganja može očekivati u roku od tri godine – objašnjava Jasmina Bosanacová.
JumpingClay je porijeklom iz Južne Koreje, a koncept, kako smo objasnili, podrazumijeva da se glina može kupiti na prodajnom mjestu, gdje se može i pohađati tečaj modeliranja figurica. Tečajevi su namijenjeni djeci, ali i tinejdžerima i odraslima. Takva se mjesta u JumpingClayu nazivaju akademijama. JumpingClay glina je specifična jer ne ostavlja mrlje, suši se na zraku, a prošla je rigorozne testove u kojima se tretirala kao hrana, upravo zato što je namijenjena djeci.
pročitajte članke
Hoće li se personalizirane knjige pojaviti i u ovoj regiji te kako teče suradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće "Plavi slon"
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Jumping Clay, koncept trgovine i radionice gdje se može kupiti, ali i naučiti kako modelirati figurice od gline, početkom ove godine ušao je na dva nova tržišta u regiji.
Mitko Andonov je prije skoro godinu dana započeo razvijati Jumping Clay franšizu u Makedoniji. Sada nam otkriva u čemu vidi potencijal te što su mu prioriteti u poslovanju.
Biznisi utemeljeni na internetu spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač "Plavi slon" spaja oba svijeta.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
LUXURY FURNITURE je vlasnička tvrtka DIVANI&SOFA’ franšize salona za vrhunski namještaj specijalizirane za moderan, prilagodljiv i ekološki prihvatljiv namještaj.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.