Kako se pripremiti za ulogu primatelja franšize?

Ovako, u najboljem slučaju, zvuče prva, nasumična pitanja koja postavi sebi čovek koji ozbiljno razmišlja o pokretanju posla. Manje je važno pokreće li biznis samostalno, „od nule“ ili tako što će kupiti franšizu, pravilo je u oba slučaja isto – prije nego što poduzme bilo kakav korak, budući vlasnik biznisa treba zastati i razmisliti što sve može biti otežavajuća okolnost ako nema dobre odgovore na ključna pitanja. Pođimo od prvog...
Koji biznis?
Ljudi ponekad, a najčešće povučeni time da će dobro zaraditi, pokrenu određeni biznis samo da bi u jednom trenutku shvatili da rade posao koji im uopće ne odgovara. Stoga, kad razmišljate o poslu, razmišljajte o sebi. Posebno ako kupujete franšizu, jer to podrazumijeva da ćete se u narednih pet do 10 godina baviti poslom koji ne možete napustiti tek tako, bez ikakvih obveza ili posljedica. U tom slučaju, upoznajte samog sebe i – birajte poslove u kojima ćete uživati.
Pitanja koja treba postaviti:
Što volim raditi? Što znam raditi (kakvo iskustvo imam)? Što znam dobro raditi (koje su moje posebne vještine i talenti)? Što bih rađe ponudio – proizvod ili uslugu? Odgovori na ova pitanja trebala bi značajno suziti odabir poželjnih poslova i franšiza.
Postoji li tržište za biznis koji pokrećem?
Ako je ikako moguće, prije nego što kupite franšizu i upustite se u biznis, trebate obaviti bar najosnovnije istraživanje tržišta. Nije nužno opsežno i profesionalno istraživanje, ali svaki se poduzetnik može raspitati, osmotriti situaciju „na terenu“ te postaviti prava pitanja:
Na koliko potencijalnih klijenata mogu računati? Postoji li potražnja za proizvodom ili uslugom koju nudim? Koje potrebe klijenata to zadovoljava? Koji problem rješava? Radi li se o prolaznom trendu ili stalnoj potrebi? Ko su moji konkurenti? Koliko ih imam? Što oni nude? Koliko su moji proizvodi ili usluge u odnosu na njih jedinstveni ili posebni?
Koliko košta pokretanje biznisa?
Računica je jasna – da biste porenuli posao, trebate imati novca. Da biste ostali u biznisu, trebate zaraditi novac. Jedan od najčešćih razloga za neusjpeh krije se, međutim, u činjenici da primatelji franšiza nisu imali dovoljno novca u početnoj i najosjetljivijoj fazi – u fazi pokretanja i uhodavanja posla. Stoga, ne zaboravite staro dokazano pravilo: koliko god iznosila početna investicija, računajte da će vam trebati – dvostruko više.
Stavite na papir sve troškove!
Bez obzira na financijske projekcije koje ćete dobiti od davatelja franšize bilo bi dobro da i sami napravite proračun troškova i prihoda. Vizija davatelja franšize katkad može biti suviše optimistična. U idealnom slučaju, trebate sami napraviti biznis plan kojim ćete predvidjeti stvarne troškove i procijeniti za koje se vrijeme može očekivati povrat investicije.
Prvo, procijenite koliko ćete morati izdvojiti za franšizne naknade, uređenje i opremanje lokala, namještaj i inventar, prvo punjenje robom, osiguranje, promociju i marketing prije otvorenja.
Procijenite potom koliko će vam novca trebati i za nesmetano tekuće poslovanje, to jest, nakon što počnete s radom. To je novac koji ćete ulagati (trošiti) dok se biznis ne uhoda i ne postane profitabilan, što znači da ćete u prvo vrijeme najvjerojatnije pokrivati i troškove plata i doprinosa, rente, komunalija, marketinga, osiguranja, kredita...
Hoće li se ovaj biznis isplatiti?
Imajte na umu da ovo nije samo pitanje profita, iako to jeste ključni i osnovni cilj svakog biznisa. Na kraju dana, kad se izmire sve obveze i svi troškovi, podvuče crta te sagleda koliko se zaradilo, ipak ostaje još jedno važno pitanje – jeste li zaradili dovoljno novca da možete reći bilo je vrijedno vremena, truda i energije koje ste uložili u to?
pročitajte članke

Verbatoria nastavlja širiti svoju franšiznu mrežu u Europi – na mapi se sada nalazi i novi partner iz Poljske. Tvrtka je također sudjelovala na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Ivica Lacić iz Zadra postao je primatelj franšize Sushi by A's u lipnju 2020. Što je potrebno za uspjeh, a što mu je donijelo sigurnost u poslovanju?
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
Što je potrebno i tko može postati primatelj franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik Solution Laba
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.