U susret sajmu u Varšavi
Prema predviđanjima konzultantske tvrtke PROFIT system, u Poljskoj će do kraja 2019. biti dostupno oko 1.300 franšiznih brandova. Danas, na ovom tržištu više od 80.000 trgovina i podružnica djeluje – pod franšizom. Ovo je svojevrsni rekord. Izgleda da poduzetnici u Poljskoj u kupnji franšize traže siguran način za pokretanje vlastitog posla, kažu stručnjaci.
Istraživanje PROFIT systema pokazuje i da gotovo 86% kandidata za franšizu prvo posjeti neki od franšiznih sajmova prije nego što odluči koju će franšizu kupiti, a postupak odabira traje u prosjeku šest mjeseci. Iskustvo pokazuje da Poljaci biraju pažljivo i očekuju veliku podršku davatelja franšize. Jedan dio postupka provjere franšize uključuje upravo posjet tvrtkama koje na sajmu predstavljaju svoje poslovne koncepte. Prema riječima kandidata, tijekom ovih sastanaka proučavaju promotivni materijal tvrtki, uspoređuju kvalitetu i sadržaj štandova, raspituju se o najvažnijim odredbama ugovora i financijskim prognozama. S druge strane, za njih je važno ima li i „kemije“ u razgovoru s davateljima franšize.
Ove godine 200 franšiznih tvrtki ponovno će se pojaviti u Palači kulture i znanosti u Varšavi, nudeći svoje provjerene poslovne koncepte. Među njima će biti i jedna hrvatska tvrtka – Direct Booker, agencija za iznajmljivanje privatnog smještaja. Sajam će trajati od četvrtka do subote – od 17. do 19. listopada. Ako razmišljate o pokretanju poslovanja, trebali biste biti dobro pripremljeni za razgovore s davateljima franšiza. Odaberite desetak brandova i detaljno pripremite pitanja. Teško da možete posjetiti sve štandove, većinu možete samo ustup pogledati. Stoga je bolje da se fokusirate na tvrtke koje odaberete. Također je dobro sudjelovati na forumu i brojnim predavanjima o franšizingu, koji će biti organizirani u sklopu sajma.
Na poljskom tržištu dominiraju domaći koncepti – to znači da osam od deset franšiza jesu domaći brandovi. Pored toga, franšizni sektor je ujedno i najveći poslodavac. Uz prosječnu zaposlenost od 5-6 ljudi po franšiznom objektu, ukupan broj zaposlenih u franšiznim podružnicama prelazi 405.000 ljudi. Kada se uračunaju svi davatelji i primatelji franšize, dobija se da više od pola milijuna ljudi radi na poljskom tržištu franšiza. Franšizne tvrtke su obično mala obiteljska poduzeća koja zapošljavaju nekoliko ljudi. Davanje franšize jedan je od osnovnih modela za širenje i razvoj malih poduzeća.
Organizator sajma franšiza u Varšavi je tvrtka PROFIT system, a strateški partner – trgovački lanac Žabka.
Više informacija o sajmu potražite na: Franchiseexpo.pl.

pročitajte članke

Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.