Razmjena znanja, bolje poslovanje
Kada ističu razloge zbog kojih su se odlučili za franšizu umjesto da samostalno pokrenu posao, postojeći primatelji franšize će najčešće reći – zbog potpore. Poduzetnici, naime, koji pristupe franšiznoj obitelji ne samo što dobivaju priliku raditi pod željenim brandom te primjeniti know-how davatelja franšize, već mogu računati na njegovu pomoć gotovo po svim pitanjima poslovanja. Potpora se davatelja, međutim, ne iscrpljuje samo u početnim fazama franšizne suradnje, s prijenosom poslovnog znanja i inicijalnom obukom – naprotiv. Veliki i ozbiljni franšizni sustavi upravo se prepoznaju po spremnosti da konstantno budu uz svoje primatelje franšize, rade na poboljšanju sustava, uvjeta suradnje, tehnologije ili proizvoda.
Jedan vid te potpore svakako su i redoviti, godišnji skupovi koje davatelj franšize organizira za svoje primatelje. Cilj je, svakako, jačanje „obiteljskog“ duha i suradnje, ali, prije svega, razmjena iskustva, mišljenja i najboljih praksi poslovanja.
Centralni ured švedskog sustava Husse, proizvođača i dobavljača hrane za pse i mačke, već godinama pribjegava ovoj praksi – tako je krajem rujna 2019. godišnji skup održan u Modeni u Italiji. – Bila je to prilika da se kolege iz svih dijelova svijeta okupe na jednom mjestu, razmjene iskustva i znanja – potvrđuje Zorislav Zlatar, primatelj master franšize branda Husse, zadužen za razvoj branda i prodajne mreže na teritoriju Hrvatske. – Seminaru je prisustvovalo 40 predstavnika pojedinih država i njihovih bliskih partnera i još oko 30 ljudi iz centralnog ureda tvrtke Husse. Bilo je ugodno i nadasve korisno jer smo se družili s Husse „masterima“ iz cijelog svijeta – kaže Zlatar podsjećajući da Husse u ovom trenutku ima razvijenu franšiznu mrežu na četiri kontinenta.
Kako su tržišta na kojima Husse posluje veoma različita – i po strukturi korisnika, vrsti proizvoda koji se prodaju, ali i mentalitetu klijenata – stoga su i iskustva i informacije koje se na ovakvim sastancima dijele, raznolika i dragocjena. – Najviše smo pričali o načinima prodaje i učinkovitosti raznih vrsta marketinga, jer su to segmenti koji sigurno mogu pridonijeti poboljšanju poslovanja – kaže Zlatar i dodaje da je prodaja u Husse sustavu pomalo specifična. Husse proizvodi se dostavljaju na kućnu adresu te se ne mogu pronaći u slobodnoj prodaji, u klasičnim pet shoppovima ili drugim trgovinama. Zato je i zadatak primatelja Husse franšize nešto teži. Da bi došli do potencijalnih kupaca, primatelji, naime, moraju biti jako predani u promidžbi, aktivni na terenu, sudjelovati na što više relevantnih manifestacija, biti u stalnom kontaktu s vlasnicima kućnih ljubimaca. – Ipak, dobili smo puno novih i korisnih informacija – kaže Zlatar.
Za tim iz Hrvatske, još jedan trenutak s gala večeri bio je posebno važan. Husse Hrvatska je dobila priznanje za uspješnu stategiju pronalaženja novih pojedinačnih primatelja franšize. – Naravno, bilo je lijepo biti među onima koji su priznanja dobili – komentira Zlatar.
Husse je danas najveći franšizni sustav u svojoj branši i jedna od najuspješnijih europskih franšiza. Ova švedska tvrtka, osnovana 1987, poznata je po visokokvalitnoj hrani za pse, mačke i konje. Od ostalih proizvođača hrane izdvaja se po dodatnoj usluzi – besplatnoj dostavi hrane na kućnu adresu. Husse je prisutan u 53 zemlje i ima više od 1.500 primatelja franšize i distributera. Osim u Hrvatskoj, franšiznu mrežu razvija i u Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, Bosni i Hercegovini i, samim tim, jedna je od rijetkih franšiza koja je prisutna u svim zemljama ove regije.

pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.