Sa Jutlanda u toplije krajeve

Na slici: rast broja prodajnih mjesta po zemljama, od ulaska na tržišta regije do sredine 2012.
Prva trgovina danskog lanca za opremanje i uređenje doma otvorena je davne 1979. u gradu Arhus. I još uvijek radi na istom mjestu. Lars Larsen u to vrijeme vjerojatno nije ni sanjao da će napraviti pravu imperiju, koja će iz godine u godinu osvajati nova tržišta.
Prvu trgovinu u Hrvatskoj su otvorili 2009, a danas posluje čak 28 trgovina.
Unatoč tome što u pojedinim zemljama regije poput Makedonije, Albanije, Rumunije, Bugarske i Kosova JYSK nastupa kao franšiza, u Hrvatskoj su prisutni izravno. I kako kažu u tvrtki nemaju namjeru na ovom podneblju davati franšize.
Lea Sleiman, portparol tvrtke, kaže da u zemljama u kojima su prisutni izravno ne šire mrežu franšizno. – Ne razvijamo oba modela uporedo na istom tržištu. Imamo ili vlastite trgovine ili franšize – kaže Sleiman.
Na pitanje kako su zadovoljni poslovanjem u Hrvatskoj Sleiman upućuje na godišnji izvještaj koji je objavljen krajem prošle godine. Naime, financijska godina za tvrtku se okončava krajem kolovoza. U pomenutom dokumentu navedeni su zbirni rezultati za tržišta Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije. U tim zemljama regije tvrtka nastupa izravno. JYSK je lani poslovao sa gubitkom (pre oporezivanja) od 3,2 milijuna kuna, dok je godinu dana ranije gubitak bio 6,8 milijuna kuna.
Negativni rezultati su, kako se navodi u godišnjem financijskom izvještaju, posljedica otvaranja 17 novih trgovina u pomenute četiri zemlje.
Rast prihoda ostvaren je mahom zahvaljujući novcu koji su kupci potrošili u novim trgovinama, ali je i prihod ranije otvorenih prodavaonica također iskazao rast. U svim ovim zemljama smanjen je financijski gubitak.
Financijske rezultate su donekle pokvarile, kako se navodi u financijskom izvještaju, promjene natječaja, posebno na tržištima Srbije i Hrvatske.
Na kraju prošle godine u ove četiri zemlje regije pod brandom JYSK je poslovalo 66 prodavaonica.
Prvu franšiznu prodavaonicu JYSK je otvorio davne 1984. na Grenlandu. U tvrtki, međutim, kažu da ne mogu komentirati u javnosti kako biraju zemlja u kojima će poslovati izravno, odnosno franšizno. Niti mogu iznositi informacije o samim uvjetima franšiznog ugovora. Pored već navedenih zemalja regije u kojima nastupaju kao franšiza, takav koncept razvili su i u Dubaiju, Rusiji, Kazahstanu, Estoniji, Litvi, Latviji, Kanadi, Farskim otocima. U Španjolskoj, pak, nastupaju kroz partnerski odnos sa trgovinom namještaja Muebles Piramides Puerto.
Tvrtka JYSK ima oko 2.000 prodavaonica širom svijeta u kojima radi 17.500 zaposlenika.
Sama riječ "jysk" na danskom označava nešto ili nekoga sa poluotoka Jutland. U prenesenom značenju, obično se koristi da ukaže na skromne, pouzdane i poštene ljude.
pročitajte članke

KARE Design, njemački proizvođač dizajniranog namještaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regiji. Nove trgovine nedavno su otvorene u Dubrovniku i Tirani.
Azijski trgovinski lanac KIODA planira razviti mrežu i na tržištima Europe. Na karti razvoja nalaze se i zemlje ove regije.
Duka je brand sa švedskim korijenima, sinonim za trgovine u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi – i franšizu!
U Beogradu je otvorena nova franšizna trgovina branda Coincasa. Talijanski brand planira širenje i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Coincasa, vodeći talijanski brand za uređenje doma, franšizne partnere traži i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Svila i kadifa
Svidja mi se