Tržište franšiza će ojačati
Ova je godina bila godina velikih iskušenja. Kako će franšizni sektor „pamtiti“ 2020?
Svi će se nesumnjivo složiti da je ovo bilo vrlo turbulentno razdoblje koje je potreslo cijeli svijet, ali i pokazalo na kakvim su temeljima izgrađeni franšizni koncepti. Za mnoge franšizne sustave, ovo je bio pravi test kriznog menadžmenta. Međutim, činjenica je da još ništa nije gotovo. Više je nego sigurno da će određena ograničenja u poslovanju ostati na snazi i tijekom 2021. godine, barem u prvom tromjesečju.
A kako je sve to utjecalo na tržište franšiza? Sigurno da nije bilo lako. Mnogi su biznisi bili prisiljeni ili smanjiti opseg posla ili staviti ključ u bravu. Međutim, suprotno očekivanjima, interes za uzimanjem franšize nije jenjavao. Stoga se može reći da će franšizni sektor rasti i sljedeće godine. Jednostavno rečeno, ideja da poslujete uz potporu snažnog partnera – davatelja franšize – koji je u godini potpune neizvjesnosti i raznih ograničenja prošao vrlo težak test, zasigurno će privući mnogo više potencijalnih primatelja franšize, odnosno, ljudi koji sada razmišljaju o pokretanju vlastitog biznisa.
Tko će pretrpjeti najveći udarac?
Ne vjerujem da će među franšiznim mrežama biti velikih gubitnika. U velikom broju slučajeva radi se o dokazanim konceptima koji su kroz svoju povijest već prošli kroz razne krizne situacije. O tome svjedoči i činjenica da nam se javio vrlo mali broj davatelja franšize s potvrdom da su njihovi primatelji franšize morali ugasiti biznis. Naravno, svi su pretrpjeli određene gubitke, ali uz pomoć i podršku franšizne mreže kojoj pripadaju, mogli su se lakše nositi s problemima. Mislim da će se, zapravo, puno veći problem javiti ako se ova situacija sa stalnim nametanjem i ublažavanjem ograničenja nastavi.
„Pobjednici“ će zasigurno biti franšizni koncepti koji će nastaviti rasti i širiti svoju mrežu čak i u ovim kriznim vremenima, a samim tim – pobjednici će biti i primatelji franšiza koji su se mogli osloniti na svoje davatelje i uvjeriti se što zapravo znači biti dijelom većeg sustava. Pogotovo ako su se sustavi obvezali pregovarati o reviziji uvjeta s dobavljačima, smanjenju najamnine za poslovni prostor ili ako su izašli u suret svojim primateljima kroz smanjenje franšiznih naknada.
Bilo je sustava koji su se vrlo dobro nosili, koji su se brzo mijenjali, prilagođavali, uvodili nove usluge ili proizvode. Zahvaljujući, zapravo, pandemiji i karanteni, pojedini su brandovi uspjele testirati lojalnost svojih kupaca i klijenata, i drago mi je što sam od mnogih davatelja franšize čuo kako su se potrošači rado vraćali i podržavali svoje omiljene brandove i male biznise.
Što predviđate za sljedeću godinu, kako će se ponašati franšizni sektor?
Po mom mišljenju, franšizni će sektor ojačati. Naravno, izdvojit će se koncepti koji su krizu uspjeli prebroditi bez većih problema, drugi će sigurno morati preispitati situaciju i revidirati svoje financijske modele, izmijeniti operativne priručnike i franšizne ugovore. U slučaju novog kriznog vala, morate biti spremni. Također, kao što sam već istaknuo, očekujem da će se povećati potražnja za franšizama, ali siguran sam da će potencijalni primatelji franšize donekle izmjeniti kriterije odabira. Naime, buduće primatelje neće zanimati samo opće brojke o poslovanju, već kako je, konkretno, brand prebrodio 2020. U svakom slučaju, siguran sam da će se povećati broj poduzetnika koji će preispitati svoju odluku o samostalnom pokretanju posla. Tada će zadatak davatelja franšize biti da im pruži što bolje uvjete za uzimanje franšize, obraćajući pažnju, naravno, i na kompetencije kandidata.
Kako je ova situacija s pandemijom Kovida-19 utjecala na Vas osobno? Naime, Vi niste samo direktor konzultantske tvrtke, već ste i primatelj master franšize škole engleskog jezika za djecu.
Točno, od 2005. godine sam primatelj master franšize Helen Doron za Češku i zadužen sam za širenje franšizne mreže na ovom tržištu. Danas imamo 80 škola, koje pohađa više od 9.000 učenika. Već tijekom prvog vala pandemije imao sam priliku vidjeti koliko je jaka naša franšizna mreža, ponajviše zbog činjenice da su svi naši primatelji franšize vrlo bliski – u stalnom su međusobnom kontaktu, navikli su surađivati, tražiti rješenja, savjetovati se o problemima. Zbog toga smo i puno fleksibilniji od ostalih konkurentskih škola. Vidjeli smo da možemo brže reagirati na bilo koju situaciju, pružiti konstruktivno rješenje i tako prevladati neke od velikih izazova. Za mene je zaista bila nevjerojatna činjenica da se iz ove krize, u određenoj mjeri, može izvući i korist. „Fizičko“ zatvaranje škola natjeralo je nas i sve naše primatelje franšize na stjecanje novih znanja i vještina. Tako smo razvili alate koje ćemo moći koristiti i ubuduće.

pročitajte članke

Kako se razvija poslovanje u uvjetima pandemije te gdje se još može očekivati otvaranje franšiznih slastičarnica pod brandom La Donuteria, odgovara vlasnik ovog koncepta Peter Straňák
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Lanac Surf'n'Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtjevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Alessandro Lazzaroni, primatelj master franšize branda Domino's za tržište Italije, otkriva kako izgleda razvijati mrežu američkih pizzerija u zemlji koja je – „izmislila“ pizzu
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Tvrtka Svesa Natura, primatelj talijanske franšize Let’s Pizza za zemlje bivše Jugoslavije i Austriju, nakon uspješnog starta u Hrvatskoj, traži nove primatelje franšize.
Popularno na forumu
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.