Dominacija velikih sustava
– Bez sumnje, najveća priča u 2020. godini bila je Covid-19. Jasno je da je pandemija negativno utjecala na franšiznu industriju. Prema izvješću istraživačke kuće FRANdata, procjenjuje se da je samo u prvih šest mjeseci pandemije zatvoreno oko 32.700 franšiznih poduzeća. Od toga je 21.834 zatvoreno privremeno, dok je 10.875 zatvoreno trajno – navodi se u izvješću portala FranchiseDirect.
Što nam, stoga, pokazuje ovogodišnja lista 100 najuspješnijih franšiza portala FranchiseDirect? Krizu su, možda i sasavim očekivano, najbolje podnijeli veliki, dobro uhodani i svjetski poznati brandovi. Odnosno, sustavi koji su imali iskustva, resurse, snagu i logistiku za brzo pronalaženje rješenja i prilagodbu poslovanja situaciji koja se mijenjala iz dana u dan. Šok kojem su bili izloženi svi svjetski biznisi nakon izbijanja pandemije, veliki i stabilni sustavi uspjeli su amortizirati već na jesen 2020. McDonald’s, koji se i ove godine našao na vrhu liste 100 najuspješnijih franšiza, krajem 2020. bilježi „rekordne rezultate“, navodi se u izvješću portala FranchiseDirect.
Kao i prethodnih godina, i ovogodišnja lista „otkriva“ dominaciju američkih franšiznih sustava na globalnoj razini. Daleko najveći broj rangiranih franšiza dolazi iz Sjedinjenih Država – čak 92, a najzastupljeniji su sustavi iz područja gastronomije i ugostiteljstva (38 sustava). I dok su u prethodnih nekoliko godina na listi bili i franšizni sustavi iz Europe (Njemačka, Francuska, Španjolska), ove su godine rangirana samo dva europska sustava – InterContinental (25. mjesto) iz Velike Britanije i Husse (87. mjesto) iz Švedske. Dominacija američkih franšiza vidljiva je već iz poretka prvih deset najuspješnijih franšiza.
Deset najuspješnijih 2021:
- McDonald’s (restoran brze usluge)
- KFC (restoran brze usluge)
- Burger King (restoran brze usluge)
- 7-Eleven (lanac supermarketa)
- Domino's (restoran brze usluge)
- Ace Hardware Corporation (lanac prodavaonica alata)
- Century 21 (nekretnine)
- Papa John's (restoran brze usluge)
- Taco Bell (restoran brze usluge)
- Pizza Hut (restoran brze usluge)
Cjelokupnu listu TOP 100 Global Franchises 2021 možete pronaći ovdje.
Kako se stiže na listu?
Za rangiranje koristi se složena formula koja uključuje niz faktora: rast broja poslovnih jedinica, prodaja, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, stupanj rasta mreže i međunarodne ekspanzije. Formula je, naime, nedavno izmijenjena – sada se u obzir uzima prodaja umjesto ukupnog prihoda, dok se rast broja podružnica mjeri u postocima. Također, formula uključuje i kriterije koji nadilaze jednostavne brojke – u obzir se uzima i koliko davatelj franšize pomaže budućim primateljima, kao i koliko sustavi ulažu u razvoj lokalne zajednice kroz dobrotvorne programe i donacije.
pročitajte članke
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Tvrtka LINE-X, proizvođač i distributer premaza za zaštitu materijala, traži partnere i u ovoj regiji.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.