Prava je sreća usrećiti druge

Milica Lepojević, kreatorica i vlasnica koncepta Perfect Surprise / „Ovaj je posao nestandardan, neobičan, pun emocija i potpuno nepredvidljiv.“
Utorak
02.11.2021
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
 

Većina će reći da je za pokretanje posla prije svega potreban početni kapital, i to je zasigurno točno. Neki bi, međutim, na prvo mjesto stavili „pozitivno ludilo“ koje gura naprijed i uvjerenje da je to – to.
Ako „kliknete“ u pravom trenutku, skupite hrabrosti i odlučite, novac za početak će se naći. Dok ne donesete odluku da zakoračite u tom smjeru, prioriteti će biti drugačije postavljeni. Hoćete li sami stvoriti vlastito čudo ili ćete pronaći izgovor, izbor je na vama – kaže Milica Lepojević, kreatorica i vlasnica franšiznog koncepta Perfect Surprise (Savršeno iznenađenje).

„Savršeno iznenađenje“ bilo je upravo njezino čudo. Osnovala je i pokrenula tvrtku u Beogradu koja osmišljava personalizirane poklone za klijente (fizičke i pravne osobe) i način na koji će poklon biti dostavljen, pored toga što organizira i različita događanja za proslave fizičkih i pravnih osoba. U „Savršenom iznenađenju“ ne postoje dva identična poklona, ​​a svakom se klijentu posebno pristupa i traži točno ono što će nju ili njega najviše obradovati. Kako znaju što je to „nešto“? Razvili su sustav upitnika i mehanizama pomoću kojih „čitaju“ skrivene želje i potrebe klijenata i isporučuju iznenađenja koja izazivaju suze radosnice.

Danas, nakon četiri vrlo uspješne godine rada, Milica Lepojević svoj je posao pretvorila u franšizni sustav koji sada kreće i izvan granica Srbije. Na lokalnom tržištu već je na scenu stupio prvi kupac franšize s kojim je potpisan ugovor i koji će uskoro preuzeti posao, a za to vrijeme agencija priprema poslovnicu u Americi i razgovara sa zainteresiranima za otvaranje franšize u ex-Yu regionu.

Tko bi bio idealan kandidat, tj. kupac franšize u Hrvatskoj, te što mogu očekivati partneri ​​kad uzmu ovu franšizu, otkriva u razgovoru naša sugovornica.

Kad govorimo o uspješnim poslovima, obično počinjemo s pitanjem kako je sve počelo. Ovaj put pravimo iznimku i fokusiramo se na aktualnu temu: kako ste od „nikada neću“ došli do „dajem franšizu“?

Do sada sam iz mnogo različitih primjera naučila da kad god u svom životu kažete „nikada neću“, to se odmah stvori u vašem životu. Poput Alice u zemlji čudesa, jedan korak i baš se nađete na mjestu u svom životu koje je označeno s „nikad neću“. Zato sam mislila da nikada neću moći preživjeti emocionalnu odvojenost od srpskog tržišta, ali život me je postavio tako da ću uskoro početi razvijati „Perfect Surprise“ na jednom drugom velikom tržištu i to mi je pomoglo da prebrodim tu emocionalnu blokadu i kažem: U redu, otvorena sam za kupca franšize za tržište Srbije, ali i za druga tržišta. 

Isprva nije bilo lako odlučiti se, ali sada uživam u radu s našim kupcem franšize u Srbiji.

Osim toga, ne mogu više niti prebrojati broj upita koje smo od potencijalnih klijenata dobivali, prvenstveno iz Hrvatske, Crne Gore, Bosne i Slovenije, ali i iz Austrije, Italije. Stalno su nas pitali možemo li pružiti uslugu i na njihovim tržištima te hoćemo li više doći i početi tu s radom!

Primatelji franšize u Hrvatskoj također dobivaju podršku nas kao davatelja franšize, priručnik od preko 400 stranica u kojem su svi postupci detaljno opisani i objašnjeni: od pripreme za pokretanje posla do konačne realizacije svake vrste iznenađenja. Mnogo toga prolazimo i kroz obuku u kojoj sam sada shvatila da uživam gotovo koliko i u pravljenju iznenađenja. Naravno, tu je i naša stalna podrška, dok god traje ugovor o franšizi, kao i stalna usavršavanja i slično.

Ovaj je posao je u najmanju ruku vrlo neobičan. Tome u prilog ide i činjenica da u ove četiri godine od kada postoji „Savršeno iznenađenje“ niste uspjeli pronaći niti jedan sličan biznis u svijetu koji bi spadao u kategoriju konkurencije. Kako je sve počelo i odakle ideja da se bavite ovim poslom?

Počelo je, kako to obično biva, kad uđete u tridesete, kad se naše biće probudi i zatraži da osjeti svrhu života. Kako nisam više bila ispunjena na tadašnjem poslu u odnosima s javnošću, počela sam razmišljati o tome da se prijavim na neka druga radna mjesta. Međutim, kad sam pogledala oglase – shvatila sam da me ništa od toga ništa posebno ne privlači. Zatim sam, slijedeći rečenicu koju mi ​​je majka često govorila: „Ako nema vrata, napravi ih“, odlučila sama osmisliti posao koji će me usrećiti i koji će ovaj svijet učiniti ljepšim mjestom. Kako sam cijelog života pravila divna iznenađenja za drage ljude, ideja se nekako sama „nametnula“. Moglo bi se reći da je sve počelo kada sam, unatoč svim upozorenjima sa strane, odlučila poslušati ovu ideju vodilju, napustiti „siguran posao“ i pokrenuti vlastiti biznis.

Vidim da se sada kao potencijalni kupci franšize uglavnom javljaju ljudi koji traže taj trenutak radosti u biznisu; ljudi koji su odlučili uzeti svoje živote u svoje ruke i raditi posao koji ih ispunjava i koje će sami voditi, s pomno odabranim timom. Ono što je potencijalnim kupcima franšize zajedničko u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni, Makedoniji, Crnoj Gori, Sloveniji, Americi jeste da žele posao koji ima dušu. A „Savršeno iznenađenje“ je all about that.

Je li sve išlo kako ste zamislili ili je bilo iznenađenja na tom putu?

(Smijeh) Pa kakva bismo mi to agencija za organiziranje iznenađenja bili da na našem putu nema iznenađenja? Ništa nije bilo kako sam zamislila! Doslovno, ništa.

Prema mom biznis planu, prvi se klijent trebao pojaviti krajem trećeg mjeseca. Do tada su aktivnosti bile usmjerene na promicanje, izgradnju branda i, jednostavno, uspostavljanje piosla koji je po svom konceptu bio potpuno nov i nepoznat. Kad je prvi klijent javio prvog dana, samo što nisam pala sa stolice.

Također, planirala sam cijeli posao obavljati sama, iz svog stana. Šest mjeseci nakon pokretanja posla morala sam iznajmiti ured od 100 m2 u centru grada, gdje nas je sjedilo šestero.

Zatim, prošle godine, kad je stigla korona, bojala sam se da bi nam to moglo smanjiti poslovanje. Ipak, dogodilo se upravo suprotno. Budući da nisu mogli biti uz svoje najmilije, osobito za vrijeme izvanrednog stanja, ljudi su nas sve više zvali i povjeravali nam da pripremimo nešto veličanstveno za važne životne prigode.

No, sva ova iznenađenja pomogla su mi da doista spoznam istinu iz rečenice koja je dugo stajala zapisana u jednoj od mojih bilježnica: Jedina konstanta u životu je promjena.

To mi je također puno pomoglo u razvoju sustava franšize. Sve te promjene, iznenađenja i razne sustave koje smo isprobali uključili smo u priručnik, ističući one koji su se pokazali najefikasnijima.

O franšizi ste počeli razmišljati prije više od dvije godine, sada je konačno implementirate. To pokazuje da je ideja o davanju franšize postojala od samog početka, što nije uobičajeno za ove prostore. Zašto franšizing, a ne neki drugi oblik širenja biznisa?

Kad sam tek započinjala, možda mjesec ili dva nakon pokretanja posla, pojavio se jedan Talijan koji je htio kupiti tvrtku. Međutim, nije mi padalo na pamet prodati svoju „bebu“. Bilo bi to kao ste majku koja se tek porodila pitali da odmah pošalje svoje dijete na ekskurziju.

Zatim su me, tijekom sljedećih godinu-dvije, kontaktirali različiti ljudi koji su me pitali želim li otvoriti „Savršeno iznenađenje“ na njihovom tržištu, želim li biti partner u poslu... Međutim, nekako to nije vibriralo sa mnom i s postizanjem ciljeva. Tijekom dvadesetih godina svog života živjela sam prilično kaotično, u razdoblju od nekoliko godina posjetila sam preko 40 zemalja svijeta, a u Beograd sam se vraćala uglavnom da promijenim kufer. Kad su mi ponudili da zajedno vodimo tvrtku u Austriji, Italiji, Sloveniji, znala sam da bi to značilo da ću ponovno krenuti na vječno putovanje, živjeti u zračnim lukama... Ali, imam želju vidjeti kako „Savršeno iznenađenje“ usrećuje ljude i nekim drugim mjestima. I zato vjerujem da je sustav franšize savršen za nas.

Ljudi dobivaju cijeli koncept, sve je gotovo i samo trebaju slijediti jasno postavljene upute i formule, a imaju nas da ih na tom putu slijedimo, savjetujemo i podržavamo. Vjerujem da je ovo win-win pozicija u kojoj oni dobivaju uspješan biznis, a ja dobivam priliku vidjeti kako se moj san širi, uz neku manju novčanu naknadu.

Kakvog primatelja franšize tražite u Hrvatskoj i što može on očekivati ​​u ovom poslu?

Tražim primatelja franšize koji želi raditi posao koji je nestandardan, neobičan, pun emocija i potpuno nepredvidljiv. Izuzetno je važno da primatelj franšize „osjeti“ vibraciju ovog posla i da se s njom podudari – u protivnom bi to za nekoga moglo biti mučenje. Idealan bi kandidat trebao biti komunikativan, voljeti raditi s ljudima, znati prepoznati njihove potrebe, biti vješt s riječima, biti dobar organizator, znati upravljati projektom i voljeti kreativne stvari.

Osim toga, dobar bi spoj bile i neke PR agencije ili tvrtke koje već inkliniraju tome da se bave ultra kreativnim poslovima i imaju bazu klijenata kojoj mogu ponuditi nešto izvanredno.

Što se tiče očekivanja – u najkraćem, formulirala bih to kao „očekujte nemoguće“. Tom bi se rečenicom otprilike mogao opisati svaki naš dan.

Što se tiče tehničkog i financijskog aspekta, primatelj bi franšize trebao osigurati početnu investiciju, koja nije velika i za koju može očekivati ​​povrat u roku od godinu dana.

Znate li zašto sam sigurna da će ovo biti vrlo uspješna franšiza?

Uz isplativost poslovanja, nedostatak konkurencije na globalnoj razini, razlog je i kombinacija ljudske potrebe da obraduje i usreći drage ljude i izazova koje nosi vrijeme u kojem živimo: nedostatak vremena, previše informacija dostupnih na internetu i, mogu slobodno reći, nedostatak mašte. A ovo je univerzalno i primjenjivo bilo gdje u svijetu.

 

Za sve dodatne informacije u vezi s franšizom, možete se javiti na savrseno@iznendjenje.com


Tko je poželjni primatelj franšize? / „Idealan bi kandidat trebao biti komunikativan, voljeti raditi s ljudima, znati prepoznati njihove potrebe, biti vješt s riječima, biti dobar organizator, znati upravljati projektom i voljeti kreativne stvari.“