Nije franšizing za svakoga
Razlozi zbog kojih se poduzetnici odlučuju na uzimanje franšize sasvim su logični. Franšizing je, ukratko, „davanje“ provjerenog i uspješnog poslovnog koncepta drugim poduzetnicima koji su voljni voditi svoj privatni biznis pod krovom danog franšiznog sustava. Pokretanje vlastitog posla „od nule“, s druge strane, uvijek donosi mnogo neizvjesnosti.
No, istina je i da uzimanje franšize podrazumijeva preuzimanje određenog rizika, a postoji i mogućnost da ovakav način suradnje ne odgovara svakom profilu poduzetnika. Od primatelja franšize se, primjerice, očekuje da strogo posluju u skladu s procedurama i uputama davatelja franšize, a uvjeti su precizno navedeni u ugovoru o franšizi. Ovo je, pak, samo jedna od stvari koje treba imati na umu kada razmišljate o uzimanju franšize. Koji drugi aspekti mogu utjecati na odluku poduzetnika da odustane od franšizne suradnje?
Ograničena kontrola poslovanja
Budući da franšizni sustavi imaju unaprijed pripremljenu „formulu“ poslovanja, definirane procedure, protokole i standarde kvalitete koje primatelji franšize moraju slijediti, često se čini da u franšiznom poslovanju nema puno prostora za kreativnost i želje primatelja. Ova okolnost, da je kontrola nad poslovanjem ograničena, jedan je od najčešćih razloga odustajanja od franšizne suradnje. Ovaj je model posebno neprihvatljiv za primatelje franšize s izraženim poduzetničkim duhom, koji sami žele inovirati, mijenjati ili dopunjavati svoje poslovanje: bilo da je to način na koji biznis funkcionira, bilo da se radi o asortimanu proizvoda koji se nude ili popisu dobavljača s kojima bi primatelj trebao surađivati... U franšiznim sustavima, zapravo, svi su ti aspekti već unaprijed određeni i uključeni u ugovor o franšizi.
Ulaganje u franšizu
Jedna od najvećih prepreka preuzimanju franšize svakako je pitanje financija. Pokretanje posla pod izgrađenim i poznatim brendom nije jeftino. Ako želi poslovati unutar franšiznog sustava, primatelj najprije mora izdvojiti određeni iznos novca za kupnju licence za franšizu. Iako na tržištu postoje franšize „za svačiji džep“, treba uzeti u obzir da se cijena licenci kreće od nekoliko tisuća do nekoliko desetaka ili stotina tisuća eura.
Nakon pokretanja poslovanja, primatelj nastavlja plaćati tekuće/redovite franšizne naknade za obuku, podršku i druge usluge ili pomoć davatelja franšize. Redoviti troškovi uključuju i naknadu za marketing koja se naplaćuje na mjesečnoj ili godišnjoj razini tijekom trajanja ugovora o franšizi. Naknade za franšizu propisane su ili kao postotak ukupnog prihoda tvrtke ili kao fiksni iznos. Jasno je da svi ti troškovi značajno utječu na dobit primatelja franšize.
Neželjeni primatelj franšize
Pristup franšiznom sustavu doista donosi brojne prednosti, a jedna od njih je poslovanje pod prepoznatljivim i renomiranim brendom. Problem, međutim, može nastati ako se u mreži pojavi „jedna trula jabuka“, primatelj franšize koji svom poslu ne posvećuje dovoljno truda i vremena. Posljedično, takvo ponašanje neće utjecati samo na njegovo poslovanje, već može narušiti imidž i ugled cijele mreže. Istini za volju, davatelj franšize može napraviti istu grešku. A kada je imidž brenda ugrožen, svatko tko radi unutar danog franšiznog sustava „osuđen“ je na plaćanje visoke cijene.
Stupanj podrške i uvažavanja
Kako je svaki primatelj franšize drugačiji, tako je i svaki davatelj franšize drugačiji. A to je posebno vidljivo u razini podrške koju davatelj pruža svojim franšiznim partnerima. Pojedini davatelji će se službeno obvezati na pružanje dodatne obuke i podrške, ali neće održati obećanje. Osim toga, budućnost primatelja uvijek je u rukama davatelja franšize. On odlučuje hoće li produžiti ugovor ili ne, bez obzira na to je li se primatelj pridržavao svih standarda i procedura te postigao izvrsne rezultate. Iako je to doista rijetko, treba biti oprezan i dobro razmisliti kojem se franšiznom sustavu isplati pristupiti.
Odluka o uzimanju franšize vrlo je ozbiljan korak i s njom svakako ne treba žuriti. Stoga se budućim primateljima savjetuje da prije ulaska u pregovore prikupe što više informacija, ne samo od potencijalnog budućeg davatelja franšize, već i od postojećih primatelja franšize koji već znaju koje su prednosti i nedostaci danog sustava. Konačno, prije potpisivanja ugovora o franšizi preporučljivo je kontaktirati i konzultirati se sa stručnjacima koji imaju iskustva s franšiznim savjetovanjem – oni vam mogu uštedjeti vrijeme, trud i novac.
pročitajte članke
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Franšiza ili licenca?
Nisam mogao vjerovati u internetski zajam dok ga nisam potvrdio i bio sam vrlo sretan kada sam ga dobio od gospodina Paula, svi vi koji trebate zajam trebali biste se...
🔥 DIAS BLACK FRIDAY % 🔥ONDE COMPRAR WEGOVY OU MOUNJARO COM DESCONTO ✅WhatsApp: +447418376237✅
🔥 DIAS BLACK FRIDAY % 🔥ONDE COMPRAR WEGOVY OU MOUNJARO COM DESCONTO ✅WhatsApp: +447418376237✅ Efeitos secundários, dosagem recomendada, avaliações de...
🔥 BLACK FRIDAY GÜNLERİ % 🔥WEGOVY VEYA MOUNJARO'YU İNDİRİMLİ OLARAK NEREDEN ALINIR ✅WhatsApp: +447418376237✅
🔥 BLACK FRIDAY GÜNLERİ % 🔥WEGOVY VEYA MOUNJARO'YU İNDİRİMLİ OLARAK NEREDEN ALINIR ✅WhatsApp: +447418376237✅ Yan etkiler, Önerilen dozaj, Kullanıcı...
🔥 BLACK FRIDAY DAYS % 🔥OÙ ACHETER WEGOVY OU MOUNJARO AVEC REMISE ✅WhatsApp: +447418376237✅
🔥 BLACK FRIDAY DAYS % 🔥OÙ ACHETER WEGOVY OU MOUNJARO AVEC REMISE ✅WhatsApp: +447418376237✅ Effets secondaires, dosage recommandé, avis des utilisateurs, perte de...
🔥 DANI CRNOG PETKA % 🔥GDJE KUPITI WEGOVY ILI MOUNJARO S POPUSTOM ✅WhatsApp: +447418376237✅
🔥 DANI CRNOG PETKA % 🔥GDJE KUPITI WEGOVY ILI MOUNJARO S POPUSTOM ✅WhatsApp: +447418376237✅ Nuspojave, Preporučeno doziranje, Recenzije korisnika, gubitak težine i...
🔥 BLACK FRIDAY DAYS % 🔥WHERE TO BUY WEGOVY OR MOUNJARO WITH DISCOUNT ✅WhatsApp: +447418376237✅
🔥 BLACK FRIDAY DAYS % 🔥WHERE TO BUY WEGOVY OR MOUNJARO WITH DISCOUNT ✅WhatsApp: +447418376237✅ Side effects, Recommended dosage, User reviews, weight loss and...
Franšiza ili licenca?
WESTLAKE loans saved me from the dishonest and malicious people who excel in extorting money. they kindly granted me a loan of €50,000 over a period of 10 years, that is, a...
Franšize iz Amerike za cijeli svijet
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...