Američke franšize u vrhu

– Godina 2021. bila je čudna godina. Na neki način, čini se da je bilo teže navigirati kroz nju nego prethodne godine. Bilo je to razdoblje koje se nije moglo opisati niti kao jek pandemije niti kao razdoblje postpandemije. A s pravilima i propisima koji su se razlikovali od mjesta do mjesta – i to ne samo od države do države, već ponekad i unutar same države – bilo je mnogo čimbenika s kojima su davatelji franšize morali žonglirati – ovako portal Franchise Direct opisuje klimu u kojoj su franšizni sustavi poslovali tijekom 2020. kako bi isplivati, zadržati kurs, pa čak i zabilježiti rast.
Zaključak iz prošlogodišnje analize, koja je najbolje sumirala aktualno stanje na tržištu franšiza, bez se ikakvih promjena može preslikati i na razdoblje iz 2021. Krizu su najbolje podnijeli veliki, dobro ustrojeni i svjetski poznati brendovi, odnosno, sustavi koji su imali iskustva, resurse, snagu i logistiku za brzo pronalaženje rješenja i prilagođavanje situaciji koja se iz dana u dan mijenjala.
Lista 100 najuspješnijih franšiza, koju portal Franchise Direct objavljuje od 2009. godine, pokazala je da su američke franšize i ove godine bile najuspješnije na globalnoj razini, te da su, sukladno tome, i najzastupljenije na listi. Svi franšizni sustavi koji su uvršteni među prvih 10 potječu iz Sjedinjenih Država, dok ih je na ukupnoj listi čak 93. Ove godine među 100 najuspješnijih franšiza našla su se samo dva europska sustava – InterContinental iz Velike Britanije (13. mjesto) i Husse iz Švedske (53. mjesto). Gledano po branšama, najzastupljeniji su sustavi povezani s hranom (35 sustava), a poredak deset globalno najuspješnijih franšiza prilično jasno odražava trendove koji su, općenito, obilježili ovogodišnju listu.
Deset najuspješnijih 2022:
- KFC (restoran brze usluge)
- 7-Eleven (lanac supermarketa)
- McDonald’s (restoran brze usluge)
- Marriott International (lanac hotela)
- Burger King (restoran brze usluge)
- Pizza Hut (restoran brze usluge)
- Taco Bell (restoran brze usluge)
- Domino's (restoran brze usluge)
- Ace Hardware Corporation (trgovine alata)
- Century 21 (nekretnine)
Kompletnu listu TOP 100 Global Franchises 2022 možete pronaći ovdje.
Kriteriji rangiranja
Za rangiranje koristi se složena formula koja uključuje niz čimbenika kao što su: rast poslovnih jedinica, prodaja, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, stupanj rasta mreže i međunarodne ekspanzije. Formula je modificirana prije nekoliko godina i sada se umjesto ukupnog prihoda uzima u obzir prodaja, dok se rast broja poslovnica mjeri u postocima. Također, formula uključuje kriterije koji nadilaze jednostavne brojke – uzima se u obzir koliko davatelj franšize pomaže svojim budućim primateljima, kao i koliko sustav ulaže u razvoj lokalne zajednice kroz dobrotvorne programe i donacije.
pročitajte članke

Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.