Kutak s mnogo glamura

Prije 12 godina Petar Mugoša je odlučio tržištu Crne Gore ponuditi nešto što do tada nije postojalo. Razvio je novi maloprodajni format - drogerije, u kojima se danas prodaje oko 15.000 artikala. Međutim, standardnu ponudu je želio obogatiti dodatnim proizvodima. Tako su prije četiri godine sastavni dio Kuće hemije postali franšizni korneri Dvije šmizle. - Naša ciljna grupa su žene. One, zapravo, čine 90 posto naših potrošača. Željeli smo oplemeniti ponudu i pružiti ono što drugi nemaju - kaže Mugoša.
Međutim, prije no što je uveo franšizni korner u lanac drogerija Kuća hemije, odlučio je isplativost koncepta prvo testirati u jednoj od svojih parfumerija. Kada se koncept pokazao uspješnim, lako ga je prenio u drogerije. Danas se franšizni korneri beogradske tvrtke Dvije šmizle nalaze u gotovo svim objektima. - Franšizne kornere još uvijek nemamo u dvije drogerije u Podgorici. U preostale tri u tom gradu može se kupiti bižuterija popularnog brenda Dvije šmizle. Pokazalo se da je to dovoljno da bi se zadovoljilo tržište glavnog grada - kaže Mugoša.
Prije no što je Mugoša postao nositelj master franšize Dvije šmizle za Crnu Goru, u Podgorici su postojale dvije franšizne prodavaonice tog brenda. Obje su, međutim, zatvorene. - Vlasnici tih franšiznih trgovina nisu mogli izdržati pritisak tržišta. Međutim, prisutnost na tržištu kroz franšizne kornere se pokazalo kao izuzetno dobar potez za ovaj brend, posebno u našem lancu. Prije svega, zbog velike frekvencije ljudi, dostupnosti samog brenda, ali i iste ciljne skupine potrošača - objašnjava Mugoša.

On iskreno kaže da nema velike zarade na franšiznim kornerima, niti je to bio motiv prilikom uvođenja ovog koncepta. - To je naša niša. Oduvijek smo željeli ponuditi nešto drugačije, a da pri tom ponuda bude kvalitetna - ističe Mugoša.
Zbog toga se odlučio za još jednu franšizu, koju je također u vidu franšiznih kornera uveo u svoje drogerije. Postao je, naime, vlasnik master franšize hrvatskog brenda Nicole cosmetics. - Dosta putujem i kada naiđem na nešto interesantno, što bi moglo da se implementira u postojeći biznis, onda ostvarimo suradnju. Tako je bilo s Nicole cosmetics. Mogli smo da uzmemo neke druge toaletne vode ili neku drugu bižuteriju, ali nitko nije zadovoljio kvalitetu. Zato su ova dva brenda kod nas - kaže Mugoša.
Otvaranjem još dvije Kuće hemije na sjeveru Crne Gore, kako kaže, "zatvorit će" to tržište. Međutim, nedavno je počeo širiti novi lanac drogerija Dama. - Kuća hemije se temelji na konceptu čistoće i brige o obitelji, a Dama na nezi, ljepoti i zdravlju. U drogerijama Dama, primjerice, nema kućne kemije - objašnjava Mugoša.
I u novom lancu ima franšizni korner - City Fashion Jewellery. Naime, vlasnica te tvrtke je Ljiljana Čakić, ranija suvlasnica tvrtke Dvije šmizle. Danas, vodi svoju kompaniju City Fashion Jewellery.
Petar Mugoša kaže da nije do sad razmišljao da li bi drogerije Kuća hemije i Dama širio franšizno. - Davanje franšize nam još uvijek nije u poslovnim planovima, ali ukoliko bi netko zatražio know-how, svakako bismo bili spremni razgovarati. Mnogi ljudi koji dolaze iz Srbije kažu da nešto slično drogerijama Dama ne postoji u Srbiji - kaže Mugoša.
Izravno se ne bi usudili ulaziti na okolna tržišta. - Prvo je potrebno da u svojoj "kući" zatvorimo koncept. S druge strane, postoje i brojne administrativne barijere. Takve investicije zahtijevaju i mnogo novca, a na regionalnim tržištima već postoje veliki i uigrani igrači. Ako jedan DM ne može u Srbiji da se izbori sa Lilly-jem, onda Vam je jasno o čemu govorim - kaže Mugoša.
Tržište Crne Gore je, prema njegovim riječima, limitirano svojom veličinom za razvoj franšizinga. Mnogi ljudi su, kako kaže, probali sa raznim poslovnim konceptima, ali za mnoge sektore jednostavno ne postoji kritična masa.
pročitajte članke

Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Svidza mi se .Trenutno trazim neku dobru fransizu za sebe...
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com