Što je to franšiza?

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!

Nova franšizna tržišta za H&M

Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.

Sajam u Parizu – tek u listopadu

Zbog pandemije koronavirusa, Sajam franšiza u Parizu, koji se tradicionalno održava krajem ožujka, prvotno je odgođen za kraj svibnja. Nove okolnosti, međutim, pomerile su održavanje sajma za listopad.

Edukacija „na mreži“

Early Stage, poljski franšizni lanac škola engleskog jezika, nije prestao s radom, iako su škole zatvorene. Tečajevi se održavaju online. Mogu li i primatelji franšize koristiti ovo rješenje?

Što s poslovanjem u trgovačkim centrima?

Ograničenje rada u trgovačkim centrima i značajan pad prometa posljedice su širenja koronavirusa. Kako to utječe na franšizne sustave?

Dostava hrane – prednosti i mane

Sve više ugostitelja razmišlja o uvođenju kućne dostave kao mjere za ublažavanje posljedica izazvanih koronavirusom. Razmotrimo prednosti i mane ove strategije.

Domino's stiže u Hrvatsku

Domino's, najveći lanac pizzerija u svijetu, ovog proljeća dobiva prvu franšiznu poslovnicu u Hrvatskoj.

Pet mitova o franšizingu

Postoji mnogo pogrešnih pretpostavki o franšizingu i nije čudo što ljudi koji razmišljaju o kupnji franšize često – promijene odluku. Ovo su neke od najčešćih zabluda...

Franšizna prilika za biznis u turizmu

Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.

Od Italije do Hrvatske: iskustva i rješenja

Italija bila je prva europska zemlja u kojoj se pojavio novi koronavirus. Nakon četiri tjedna epidemije, sagledavamo ekonomsku situaciju u Italiji te mjere Vlade iz Rima. Kakva je situacija u Hrvatskoj?

Znati i zaraditi uz franšizu

Školi TinkerLabs, koja počiva na inovativnom izvanškolskom programu učenja znanosti, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike (STEAM), tijekom prošle i ove godine pridružilo se pet novih franšiznih centara.

Odgođen Sajam franšiza u Parizu

Sajam franšiza u Parizu tradicionalno se održava krajem ožujka, kada se okuplja više od 35.000 ljudi. Zbog epidemije koronavirusa organizatori su događaj odgodili za kraj svibnja.

Tko je u franšiznom vrhu?

Ovogodišnja lista portala FranchiseDirect pokazuje da su američke franšize daleko najuspješnije i najzastupljenije u svijetu, a među njima je najviše sustava iz područja gastronomije i ugostiteljstva.

Franšiza za tržište luksuznih nekretnina

Sotheby’s International Realty, svjetski lider na tržištu luksuznih nekretnina, u ožujku 2020. otvara franšiznu podružnicu u nautičkom naselju Porto Montenegro u Crnoj Gori.

Njega ljepote u doba pandemije

Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.

Uspostavljanje dobre prakse

Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.

Snažan glas primatelja franšize

McDonald’s je odlučio uvrstiti u ponudu restorana u Americi i dva sendviča s piletinom. Pitanje je da li bi se to dogodilo da nije bilo ozbiljnog „pritiska“ njegovih brojnih primatelja franšize.

Dobro razmisliti i djelovati

Kako će pandemija izazvana virusom SARS-CoV-2 utjecati na poslovanje franšiznih sustava te o čemu trebaju razmišljati davatelji franšiza, razgovaramo s Igorom Bogojevićem, PROFIT system

Cijeniti originalnost, ali i pravila igre

Što je ključno za uspjeh u franšiznom biznisu, koji su branše popularne, a koje obećavaju i kakvo je tržište franšiza u Češkoj, otkriva Lenka Nováková, franšizna konzultantica PROFIT systema

Nove škole brzog čitanja

Osim primatelja master franšize, „Školi brzog čitanja i mudrog učenja“ pridružila su se i dva pojedinačna primatelja franšize u Sjevernoj Makedoniji.

Učiti kroz igru, zaraditi uz franšizu

Dok traže prve franšizne partnere u inozemstvu, mreža edukativnog koncepta Edukido na domaćem tržištu u Poljskoj raste. Sylwia Golonka, nova primateljica ove franšize, otkriva zašto se odlučila poslovati pod ovim brandom.

Čeka se novi datum

Regionalni sajam franšiza u Katowicama u Poljskoj prvobitno je trebao biti održan krajem ožujka. Zbog epidemije novog koronavirusa, sajam se odgađa do daljnjeg.

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj ​​"know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšize za primjer

Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.

McDonald’s u brojkama

Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.

Jeste li za vending biznis?

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.

Dobri primjeri

I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednji izveštaj o tržištu franšiza u ovoj zemlji.

Vrste franšiza

Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.

Franšiza i distribucija: razlike

Postoji li jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?

Kako napraviti kvalitetan ugovor o franšizingu?

Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.