Što je to franšiza?

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!

Brzo čitanje osvaja regiju

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“, franšizni koncept namijenjen uglavnom djeci koja žele naučiti brzo čitanje te tehnike učenja i pamćenja, stiže u Hrvatsku.

Lako do restorana

Kao što im je i u samo ime „upisano“, Easy Beer i Easy Wine predstavljaju inovativne ugostiteljske koncepte koji „s lakoćom“ privlače klijente. Vlasnici kažu – i primatelje franšize.

Samo za jake partnere

Za pet godina poslovanja Proteini.si su u Srbiji otvorili 12 trgovina, od toga je 11 otvorio primatelj master franšize – tvrtka D Sport System. Otkrivaju nam zašto su oprezni kada je riječ o davanju pojedinačnih franšiza.

Brže s franšizom

Modni brand Exterra iz Srbije širi svoju maloprodaju otvorenjem vlastitih, ali i franšiznih trgovina na domaćem tržištu i zemljama regije – u Crnoj Gori i BiH.

Reklama s naslovnica

Različite stvari mogu poslužiti kao „prostor za reklamu“, potrebno je samo malo kreativnosti – kažu u španjolskoj tvrtki Grupo Overnews, koja odnedavno nudi franšizu i poduzetnicima iz ove regije.

Programirano za budućnost

Zašto bi i tvrtke iz ove regije trebale uzeti u obzir poljsku franšizu škole programiranja Coders Lab, otkriva Grzegorz Morawski, zadužen za franšizni razvoj ovog koncepta

Moda sa sjevera osvaja svijet

LPP, poljska modna tvrtka koja u vlasništvu ima brandove Reserved, Cropp, House, Mohito i SinSay, širi maloprodajnu mrežu i na Balkanu. Najavljuje ulazak i na novo tržište ove regije.

Požurite u Pariz

Najveći i najvažniji europski sajam franšiza – Sajam franšiza u Parizu – ove se godine održava od 17. do 20. ožujka. Čitatelji portala Franchising.hr mogu računati na besplatne ulaznice.

Kad se spoji ugodno i korisno

Ivana Koprivanac iz Osijeka postala je primatelj Husse franšize u prelomnom trenutku života. Iako je dosadašnjim rezultatima zadovoljna, smatra da poduzetnik uvijek mora težiti „boljem“.

Godine nisu presudne

Početak godine je uobičajeno vrijeme za rekapitulaciju – vrijeme kada se i magazin Entrepreneur osvrće na franšizno tržište u Americi i predstavlja godišnju listu 500 najuspješnijih.

Započeti posao bez straha

Kao primatelj franšize, Matej Varga pet je godina vodio četiri Subway restorana u Bratislavi. U isto vrijeme, bio je i razvojni agent ovog branda za tržišta Slovačke i Hrvatske. Što su dobre strane višestrukog franšizinga te zašto je lakše raditi pod okriljem „velikog branda“?

Novi primatelj s novim ciljem

Za širenje mreže restorana Burger Kinga u Hrvatskoj od 2017. zadužena je firma „Kraljevi Restorani“, a početak „velike ekspanzije“ obilježeno je otvaranjem restorana u Splitu i Zagrebu.

„Talentirani“ za franšizing?

Ne postoje osobine niti vještine koje garantiraju siguran uspjeh u poslu. No, pri odabiru primatelja franšize, određene se poslovne vještine uzimaju kao prednost.

Bez ozbiljnog pristupa, nema uspješne priče

Kako usluge njege ljepote mogu prerasti u ozbiljan biznis, tko je idealni primatelj CACAO franšize te zašto su razvili novi format i podbrand, govori Nemanja Čalija, vlasnik franšiznog koncepta CACAO

Kap po kap

S tri nove kafeterije, koje će biti uređene i otvorene do kraja 2018. godine, broj Starbucksa na mađarskom tržištu povećat će se na 27.

Prvi korak ka inozemnim partnerima

Coders Lab, najveća mreža IT škola u Poljskoj, ulazi na prvo inozemno tržište – franšizni je ugovor potpisan za područje Rumunjske. Franšiza je dostupna i za zemlje ove regije.

Kvaliteta, osnov za uspjeh

Husse je upravo dobio novog primatelja franšize u Hrvatskoj – Krešimir Martinko će voditi posao na području zapadnog dijela Zagreba i zapadnog dijela Zagrebačke županije.

Kad je pomoć najpotrebnija

Agnieszka Wojewoda iz Poljske pronašla je ideju za pokretanje vlastitog posla na Sajmu franšiza u Varšavi. Već godinu dana vlasnica je centra za pomoć ženama „Žena i razvod“. Zašto se odlučila za ovu franšizu?

Skok za profit

Jump Planet, poljski koncept zabavnog parka s trampolinama, nudi franšizu i u zemljama ove regije. Što se očekuje od primatelja franšize?

Francuski šarm franšizinga

Francuska franšizna federacija svake godine objavljuje rezultate istraživanja domaćeg tržišta franšiza. Što pokazuju ključne brojke?

Novo tržište za Tiffany

Modna tvrtka Tiffany Production započela je poslovanje u Hrvatskoj otvorenjem prve franšizne trgovine.

McDonald’s u brojkama

Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj ​​know-how i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

CHIPAS pomiče granice

Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.

Franšizne udruge i federacije

Cilj franšiznih udruga jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na regulaciji i implementaciji opće prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja s razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davatelja franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne udruge.

Top 100 franšiza na svijetu

Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.

Vrste franšiza

Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.

Franšiza i distribucija: razlike

Postoji li jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?

Franšizni paket

Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.