Što je to franšiza?

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!

CHIPAS stiže u Visoko

Prva franšizna jedinica u Bosni i Hercegovini sarajevskog restorana CHIPAS otvara se u Visokom.

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj ​​"know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Jeste li za vending biznis?

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.

Nevolje za Dairy Queen

Dairy Queen, američki lanac brze usluge, posebno poznat po slatkom meniju, zatvorio je sva prodajna mjesta u Poljskoj. Utječe li to na daljnje širenje mreže u Europi?

Vrste franšiza

Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.

Najbolje franšize? Bez iznenađenja

Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.

Top 100 franšiza na svijetu

Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.

Uspjeh nije iluzija

Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".

Američke krafne diljem Europe

Tijekom prošle godine američki lanac Dunkin’ Donuts otvorio je 55 novih franšiznih kave-pekara diljem Europe. Ekspanzija se nastavlja.

Očarajte kupca!

Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.

Dobitna kombinacija

Mirko Curaković iz Novog Sada primatelj je MiniPani franšize već 12 godina. Ugostiteljstvo je, kako kaže, posao od kojeg živi, ali i ljubav, jer to voli raditi.

Nijedan biznis nije sigurna oklada

Čak i oni poduzetnici koji odluče kupiti franšizu – dokazani poslovni koncept – ne smiju računati na stopostotni uspjeh. U privatnom biznisu ima tisuću prepreka, ali će uspjeh biti izvjesniji ako se izbjegnu neke od uobičajenih pogrešaka.

Biznis koji ne staje

Kako je Husse „pobijedio“ pandemiju, zašto je ovo dobar posao za obitelji bez previše kapitala i kakvu potporu mogu dobiti od sustava, govori Saša Milutinović, primatelj master franšize za Srbiju i Crnu Goru

Profesionalna usluga na mreži

Online platforma Qjob pomaže u povezivanju raznih tvrtki i pružatelja usluga s potencijalnim klijentima. Tvrtka namjerava razviti posao i u Hrvatskoj. Tko može dobiti licencu?

Kako napraviti kvalitetan ugovor o franšizingu?

Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.

McDonald’s u brojkama

Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.

Burger King stigao u Hrvatsku!

Prvi restoran poznatog američkog lanca Burger King otvoren je na odmorištu uz autocestu blizu Zagreba. Nove restorane, nositelj franšize će i dalje otvarati samo na postajama uz autoceste.

Franšiza i distribucija: razlike

Postoji li jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?

Sport i biznis

Malo je tvrtki koje su specijalizirane za izgradnju i rekonstrukciju sportskih terena, a još je manje onih koje uz to daju franšizu. Tvrtka Inteko, osim što je jedna od najuglednijih na ovom polju, planira razviti mrežu franšiznih partnera i tako odgovoriti na sve veću potražnju za sportskim podlogama.

Franšiza sa stilom

Modni brand za muškarce Giovanni Galli kreće u snažniju ekspanziju u Europi. Partnere za razvoj franšizne mreže traže i u zemljama ove regije.

Licenca za „dobru hranu“

Fine Food, proizvođač peciva, drugih pekarskih proizvoda i slastica i vlasnik 12 objekata u Sarajevu u kojima se ti proizvodi prodaju, odnedavno nudi franšizu u regiji, ali i zemljama EU. U mreži imaju već dvije franšizne jedinice.

Brza zdrava hrana

Zašto je Salad Box gastro koncept skrojen po mjeri modernog potrošača, koliki je njegov poslovni potencijal te tko može uzeti ovu franšizu, otkriva jedan od osnivača Radu Lupaş

Direct Booker ulazi na tržište Italije

Unatoč pandemiji koja je teško pogodila turistički sektor, franšizni sustav Direct Booker proširio je svoje poslovanje na talijansko tržište. Primatelj franšize stari je znanac.

Uspostavljanje dobre prakse

Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.

Franšizne udruge i federacije

Cilj franšiznih udruga jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na regulaciji i implementaciji opće prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja s razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davatelja franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne udruge.

Naturhouse nastavlja širiti mrežu

Nova tržišta, rast broja poslovnica te dobiti – obilježit će kraj godine španjolskog lanca za prodaju prirodnih preparata za mršavljenje i dodataka prehrani.

Franšize za primjer

Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.

Šalovi „nove generacije“

Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.

Franšizna prilika za biznis u turizmu

Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.