Što je to franšiza?

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!

Biznis i franšiza „3u1“

Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj ​​"know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Jeste li za vending biznis?

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.

McDonald’s u brojkama

Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.

Franšiza i distribucija: razlike

Postoji li jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?

Očarajte kupca!

Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.

Franšizne udruge i federacije

Cilj franšiznih udruga jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na regulaciji i implementaciji opće prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja s razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davatelja franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne udruge.

Prednosti franšize

Poduzetnik koji želi postati primatelj franšize i tako se pridružiti franšiznom sustavu, može očekivati ​​niz prednosti

Pizza Hut ponovno na meniju

Poljska tvrtka AmRest, vodeći operater restorana u Središnjoj i Istočnoj Europi, potpisala je nedavno franšizni ugovor s tvrtkom Pizza Hut Europe.

CCC stigao u Hrvatsku

Poljski lanac CCC otvorio je prvu trgovinu obuće u Hrvatskoj, a do kraja godine planira otvorenje još dvije. Ovo je 11. inozemno tržište na kojem je tvrtka započela poslovanje.

Franšizni paket

Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.

Top 100 franšiza na svijetu

Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.

Kako napraviti kvalitetan ugovor o franšizingu?

Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.

Bolja suradnja ojačat će izvoz

Zajednica franšiznog poslovanja HGK organizirala je sastanak poduzetnika s predstavnicima poslovnih banaka i drugih financijskih institucija te postavila pitanje može li financiranje franšiznog modela poslovanja biti pokretač gospodarstva i novog zapošljavanja.

Slatki odgovor na krizu

Dobar proizvod i lojalnost kupaca isplaćuju se u teškim vremenima – uvjerili su se u lancu slastičara La Donuteria. Pandemija nije poremetila ni planove za razvoj franšizne mreže.

Dobro došli na čaj i kavu

Nakon ukidanja karantene, prvih znakova oporavka poslovanja, ali i inovacija koje su uveli, češki lanac trgovina čaja i kave Oxalis planira proširiti svoju franšiznu mrežu i izvan domaćeg tržišta.

Vrste franšiza

Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.

Radim i zarađujem od doma

Za malu izdavačku djelatnost ponekad su potrebni samo računalo i pisač – kaže Rafał Kwiatkowski, primatelj master franšize izdavačke kuće "Plavi slon" u Poljskoj

Najbolje franšize? Bez iznenađenja

Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.

Kad biznis s konopljom procvjeta

Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.

Ideja za posao? Ljekarna!

Nisu farmaceuti, a ipak vode ljekarnu. Što su tražili i kako su kupili "apotekarsku" franšizu, reći će nam Katarzyna Kwiatkowska iz Poljske

Franšiza na štapiću

„Željeli smo stvoriti mjesto gdje će svakoga dana biti ljeto“ – kažu vlasnici branda Anjuna, mađarskog koncepta za prodaju sladoleda na štapiću. Uz franšizu, koncept žele prenijeti i na druga tržišta.

Franšize za primjer

Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.

Slasna poslovna šansa

Sushi by A’s, franšizni koncept iz SAD-a, koji podrazumijeva pripremu te prodaju sushija unutar trgovačkih objekata, dostupan je zainteresiranim poduzetnicima iz Hrvatske i Slovenije.

Kako se pripremiti za ulogu primatelja franšize?

Koji biznis? Postoji li tržište za ovo što želim raditi/ponuditi? Imam li dovoljno novca za pokretanje biznisa? Hoće li se ovaj posao na kraju isplatiti?

Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?

Primiti franšizu, opredijeliti se za partnerstvo (agenturu, kako se češće naziva) ili poslovati potpuno samostalno - na svoj ​​način, po vlastitoj ideji i nahođenju? Izbor nije lagan; svaki model ima svoje prednosti i mane.

Američke krafne diljem Europe

Tijekom prošle godine američki lanac Dunkin’ Donuts otvorio je 55 novih franšiznih kave-pekara diljem Europe. Ekspanzija se nastavlja.

Što nas može McDonald’s naučiti?

Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?

Plivati na duge staze

– U biznisu, kao i u sportu, liderstvo i smjelost u prihvaćanju određenih izazova jednako su važni. No, važna je i istrajnost i umijeće prihvaćanja poraza, pogrešaka, kao i želja da se ide dalje – kaže Igor Erhartič, srbijanski plivač, olimpijac, vlasnik City hostela iz Novog Sada