Na ovogodišnjem 32. Sajmu franšiza u Parizu (Frnachise Expo Paris) sudjelovalo je ukupno 509 izlagača, od čega se predstavilo 426 franšiznih sustava i 83 financijske institucije, konzultantske i odvjetničke kuće i asocijacije (francuska FFF - Federation Francaise de la Franchise; EFF - evropska franšizna asocijacija; AEF - španska franšizna asocijacija; italijanski Assofranchising; kanadska (Canadian Franchise Association)... ).
Najviše franšiznih koncepata je došlo iz Francuske (437), što je sasvim očekivano, jer se sajam u Parizu prvenstveno obraća zainteresiranim primateljima franšize s matičnog tržišta - Francuske. Po broju predstavljenih brandova, slijede zatim koncepti iz Italije (15), Španjolske (14) i Belgije (11). Iz Velike Britanije, Sjedinjenih Država i Kanade predstavilo se po pet franšiznih sustava. Portugal je imao četiri, a Luksemburga dva izlagača. Na popisu zemalja iz kojih se predstavio po jedan franšizni sustav našle su se: Danska, Monako, Švicarska, Tajvan, Rumunjska, Njemačka, Nizozemska, Singapur, Kina, Tunis, Cipar i Poljska.
Primjećujemo da su iz središnje i istočne Europe nastupile samo dvije tvrtke - po jedna iz Poljske i Rumunjske. Ta činjenica govori da je još uvijek mali broj tvrtki iz toga dijela Europe koje imaju kapacitet osvajati međunarodno tržište, tj. širiti se izvan granica svoje zemlje. Pored toga, ne treba zaboraviti da sudjelovanje na ovakvom sajmu nije jeftino.
Izlagač iz Poljske je konzultantska kuća PROFIT system, u okviru koje posluje i Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs i Franchising.hr, čija je osnovna djelatnost pružanje usluga iz oblasti franšizinga u regiji.
![]() | Tvrtka NISSA iz Rumunjske je, s druge strane, odlučila prvi put predstaviti svoj, originalno rumunjski brand odjeće za "modernu, aktivnu, rafiniranu" ženu, koji se, po dizajnu i neobičnim izborom boja i detaljima, može svrstati u visoku modu. U uvjetima oštre konkurencije, što potpiruje i Pariz kao prijestolnica mode i Sajam franšiza sa 12% udjela modnih brandova, ovaj potez rumunjske tvrtke se može smatrati hrabrošću, ali i uspjehom. |
Kad analiziramo zastupljenost brandova po branšama, vidimo da najveći broj dolazi iz sektora ugostiteljstva i gastronomije (hoteli, tematski, klasični i fast food restorani, barovi, kafeterije). Bilo ih je 73, a od poznatijih brandova predstavili su se Planet Sushi, KFC, Pizza Hut, Subway...
Dobar dio kolača su zahvatile i tvrtke koje se bave B2B i B2C uslugama, konzaltingom i uslugama kućne njege i pružanjem pomoći starijim osobama i kroničnim bolesnicima (65), među kojima su se našli Action Coach, ADHP Services, Cartridge World, Signarama, Zen Senior Services.
Specijalizirane trgovine (diskonti, knjižare, IT, sportska oprema, električni aparati ...) zastupalo je 59 brandova.

Modna industrija (odjeća, obuća, modni dodaci) imala je 54 izlagača. 7 camicie, Calzedonia, Geox, Mango, Lollipops, Primigi Store, Star Clippers, Skechers - samo su neki od predstavljenih modnih brandova.
Među najrazličitijim konceptima prodavaonica hrane našlo se 44 branda, ali su najzanimljivije i najzastupljenije bile ujedno i "najslađe" - čokolaterije i proizvođači slastica i sladoleda su dominirali ovim sektorom (Leonidas, Monbana, Daskalides, Jeff de Bruges...).
U sektoru građevinarstva (koncepti "uradi sam", obnovljiva energija, gradnja i održavanje) predstavilo se 38 brandova. Oblast ljepote, zdravlja i fitnesa pokrilo je 36 brandova, među kojima su najbrojniji bili saloni ljepote, a od proizvođača kozmetike istakla se tvrtka Yves Rocher.
U sektoru dekoracije, opremanja i uređenja doma predstavilo se 36 brandova. Nešto manji broj franšiznih sustava bilo je u sektoru biciklističke i auto-opreme (21) i nekretnina (16). U sektoru minimarketa, supermarketa i hipermarketa predstavljeno je 14 franšiznih koncepata, a dominirali su internacionalni "veliki igrači" - Carrefour, Casino, Dia, Intermarche, Spar.
Najzad, od 426 brandova koji su se predstavili na sajmu, na tržištima regije posluju: 7 Camicie, BNP Paribas, Calzedonia, Cartridge World, Carrefour, Century 21, Credit Agricole, Geox, Intermarche, KFC, Mango, Mr.Bricolage, Naturhouse, Pizza Hut, Signarama, Societe Generale, Skechers, Yves Rocher.
Ulaznica za sajam je koštala 22 eura, ako se kupi online, ili 30 eura, ako se kupi na licu mjesta. Procjena je da je sajam posjetilo više od 30.000 poduzetnika.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.