Čist biznis

Nositelj master franšize za Srbiju, ali i tržišta Rumunjske, Slovenije i Hrvatske je ciparska tvrtka Dry cleaning services doo. Kipaski Holding, na čijem je čelu Drosos Krisantou, zauzeo je već lidersku poziciju na rumunjskom tržištu i planira proširiti biznis na ostale zemlje regije.
Prvi lokal u Srbiji otvoren je u srpnju u beogradskom naselju Vračar, a zatim još jedan, početkom jeseni, u renoviranom tržnom centru Mercator. U Beogradu će u naredne dvije godine biti otvoreno još 12 lokala, a svoju odjeću u 5asec-u će nakon toga održavati i Novosađani, Nišlije i Kragujevčani. U toj kompaniji biće zaposleno najmanje 120 ljudi.
Predstavnici tvrtke su se opredijelili prvo za tržište Srbije zbog, kako kažu, duge tradicije održavanja tekstila i odjeće kemijskim čišćenjem.
Strategija širenja lanca radnji ove francuske tvrtke podrazumijeva dobre lokacije, poput prometnih ulica i velikih tržnih centara. "Matematika" u zapadnoj Europi pokazuje da je isplativo otvoriti jedan lokal na 10.000 stanovnika. Za Srbiju je računica nešto drugačija, pa će jedna radnja biti otvorena na 75.000 stanovnika. P>
Specifičnost ove tvrtke je održavanje tekstila i odjeće na suvremen i ekološki način. Pored niza dodatnih usluga, poput krojačkih, 5asec nudi i "beauty pack" njegu i zaštitu tekstila i odjeće.
Program "maxima" podrazumijeva vodeno čišćenje veoma delikatne odjeće, dok je "apret" završni tretman koji odjeći daje mekoću, sjaj i nanosi zaštitni sloj za sprečavanje gužvanja i zadržavanje oblika. Impregnacija, zaštita od moljaca i grinja, raznovrsna pakiranja samo su neki od postupaka posebne njege i održavanja odjeće i tekstila koji su dostupni potrošačima. Metodom "starching" se plesti posteljina primjenom suvremene tehnologije. "White plus" je delikatno bijeljenje, bez klasičnih kemijskih preparata. Svi metodi koji se primjenjuju u tretiranju odjeće i tekstila u radnjama 5asec u skladu su s ekološkim standardima Europske unije. Cijene osnovnih usluga su slične onima koje se nude u domaćim radnjama za kemijsko čišćenje.
Francuska tvrtka, sa sjedištem u Ženevi, u svojoj poslovnoj mreži ima više od dvije tisuće lokala u 32 zemlje na četiri kontinenta. Sedam tisuća zaposlenih dnevno opsluži oko 120 tisuća korisnika i obradi više od 300 tisuća artikala.
Nova 5asec prodavaonica se otvori svaka tri dana, a tvrtka godišnje u prosjeku uđe na dva nova tržišta.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.