Triput mjeri, jednom sijeci

Nikola Lojanica
Nikola Lojanica, generalni direktor tvrtke za opremanje interijera Mega, kaže da postoji mnogo zainteresiranih, ali da oni žele izabrati pravi profil čovjeka koji će postati primatelj njihove franšize. - Ukoliko se izabere pogrešan primatelj, to može kasnije dovesti do problema. Zbog toga su za nas najprihvatljiviji obiteljski ljudi, supružnici koji bi se uključili u posao - kaže Lojanica.
On kaže da primatelji franšize Mega ne trebaju imati nerealna očekivanja. - Od franšize mogu ostvarivati prihode iznad prosječnih, ali ne trebaju očekivati da će isplatiti investiciju za godinu dana. A očekivanja ljudi su često takva, jer ne poznaju dovoljno koncept franšiznog poslovanja. Zbog toga ne bismo po svaku cijenu da širimo franšiznu mrežu, već pažljivo biramo primatelje - naglašava Lojanica.
Iako ambicije za proširenjem u inozemstvo ne manjkaju, vrlo su oprezni. - Za sada smo uokvirili poslovanje u Crnoj Gori, imamo i franšizu u Prištini. Najpogodniji oblik širenja ovog posla kroz franšizu u inozemstvu je davanje master franšize. Za obje strane bi bilo neisplativo kada bismo davali pojedinačne franšize. Osim toga, asortiman robe je takav da zahtjeva određenu vještinu kako bi se plasirao kroz franšizni koncept u inozemstvu. Ovakvih franšiza sa ovakvim asortimanom robe, osim naše, u Srbiji zapravo i nema - kaže Lojanica.
Prije nekoliko dana Mega je krenula u izvoz svog proizvoda - karniši. - Pronašli smo distributera za njemačko govorno područje, Njemačku i Austriju, koji će izvoziti karniše koje mi proizvodimo - kaže Lojanica.
Mega u svojoj franšiznoj mreži ima 21 poslovnicu.
pročitajte članke

KARE Design, njemački proizvođač dizajniranog namještaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regiji. Nove trgovine nedavno su otvorene u Dubrovniku i Tirani.
Azijski trgovinski lanac KIODA planira razviti mrežu i na tržištima Europe. Na karti razvoja nalaze se i zemlje ove regije.
Duka je brand sa švedskim korijenima, sinonim za trgovine u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi – i franšizu!
U Beogradu je otvorena nova franšizna trgovina branda Coincasa. Talijanski brand planira širenje i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Coincasa, vodeći talijanski brand za uređenje doma, franšizne partnere traži i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Najčitanije

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Originalni koncept usluge po kojoj se prepoznaju restorani EasyBeer i EasyWine posebno je zanimljiv gostima, a njihova profitabilnost, pak, poduzetnicima koji su zainteresirani za franšizu.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Subway, najveći franšizni lanac restorana u svijetu, otvorio je krajem studenog i drugi restoran u Zagrebu.