Hrvatska udruga za franšizno poslovanje
Misija Hrvatske udruge za franšizno poslovanje (FIP) je promicanje i popularizacija franšiznog poslovanja, zaštita franšiznog poslovanja kroz promicanje Europskog etičkog kodeksa, edukacija i strukovno udruživanje te uspostavljanje regulative i certifikacije franšiznog poslovanja u Hrvatskoj.
To je bitan faktor za promicanje poduzetništva općenito, koje je, opet, samo po sebi pokretač ekonomskog razvoja svake zemlje. U svim nastupima FIP podvlači se i to da je popularizacija franšiznog poslovanja vrlo bitan faktor za smanjenje nezaposlenosti u Hrvatskoj, što ona svakako i jest.
Želja FIP je da rad Udruge što više usmjeri prema razvoju i širenju franšiznog poslovanja i na lokalnoj razini uz pomoć članova koji su već profilirani stručni kadrovi, te da razradi lokalne programe djelovanja i uspostavi kontinuiranu i kvalitetnu suradnju na lokalnoj razini.
Predsjednik FIP: Ljiljana Kukec
Dopredsjednik: Nikola Oršanić
Tajnica: Gordana Čorić.
Franšizni sustavi koji apliciraju za članstvo u Hrvatsku udrugu za franšizno poslovanje moraju:
- Odgovarati definiciji franšiznog poslovanja koju određuje Etički kodeks franšiznog poslovanja Europske franšizne federacije, kao i principima koji podrazumijevaju franšizne sustave koji su usmjereni na dugotrajan i siguran uspjeh svih strana franšiznog ugovora te postojanje i prijenos testiranog "know how"-a sa franšizodavca na franšizoprimca za vrijeme trajanja ugovora kao i daljnje pružanje pomoći.* Ovi principi uključuju obavezu obaju strana na predočenje svih relevantnih informacija koje će odrediti prava i obaveze druge strane prema ugovoru i to prije potpisivanja franšiznog ugovora.
(*Ovo jasno i formalno razlikuje franšizno poslovanje od bilo kojeg drugog oblika poslovanja kao što su slobodni trgovački i distributivni lanci koji mogu uključivati ugovore o licenci, agencijske ugovore, tipove kooperativnih sistema itd.) - Imati dokaz da su kreirali franšizni paket i praktični lokalni koncept kroz operacije pilot sheme.
- Imati najmanje jednu prodanu franšizu na kraju prve godine članstva u Hrvatskoj udruzi za franšizno poslovanje.
- Imati pisani ugovor koji je u skladu sa zakonom Republike Hrvatske i Etičkim kodeksom Europske franšizne federacije.
- Imati pisanu izjavu o razumijevanju i prihvaćanju Etičkog kodeksa Europske franšizne federacije. Prihvaćanje Kodeksa mora se nastaviti kroz članstvo u Hrvatskoj udruzi za franšizno poslovanje.
- Imati dokaz da organizacija i financijsko stanje franšize ima plan za dugotrajan rad i djelovanje.
Popis značajnih aktivnosti udruge:
- Sve aktivnosti vezane uz primanje u članstvo u Europskoj franšiznoj federaciji i Svjetskog franšiznog vijeća (WFC)
- Sve aktivnosti vezane uz osnivanje Mediteranske franšizne federacije, Bejrut, Libanon 2009
- Desetgodišnje aktivnosti na međunarodnom umrežavanju Udruge
- Predavanje na EFF/IFA međunarodnoj konferenciji u Briselu 2007
- Serija predavanja na konferencijama u Srbiji te pomoć pri osnivanju Srpske franšizne asocijacije SURF
- Serija predavanja na konferencijama organiziranim od strane Slovenske franšizne udruge u Ljubljani
- Predavanja na GEA college u Ljubljani
- Suorganizacija 4 Međunarodna franšizna sajma od 2003-2007 u Zagrebu
- Organizacija 6 Međunarodnih franšiznih savjetovanja ( Forumi) od 2003 - 2011
- Godišnji izvještaji o franšiznom sektoru na sastancima Svjetskog franšiznog vijeća
- Serija radionica organizirane od strane Udruge Rosa za nezaposlene žene i za žene s oštećenjem sluha
- Serija radionica organiziranih u suradnji s Udrugom CESI za nezaposlene žene pod nazivom: „Stvaranje novih mogućnosti na tržištu rada“
- Suradnja s Udrugom Hrvatskih branitelja dragovoljaca domovinskog rata pri izvođenju serije tribina za mogućnosti za poduzetništvo branitelja
- Radionica u Ministarstvu obrane za trenere pri tranzicijskom uredu
- Predavanje na Mini konferenciji o franšiznom poslovanju u Zagrebačkoj školi ekonomije menadžmenta (ZŠEM)
- Mini konferencija o franšiznom poslovanju u Novinarskom Domu 2007 u organizaciji Veleučilišta Vern
- Serija predavanja na Veleučilištu Vern
- Serija predavanja na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu
- Suorganizacija Okruglih stolova i radionica sa partnerima: Cepor, Centar za produzetništvo Osijek i dr.
- Suradnja sa , USAID, HGK, HAMAGOM, CEPOROM, MINPO i drugim institucijama na promociji i popularizaciji franšiznog poslovanja
- Suradnja s poslovnom školom Filaks
- Prijedlog izbornog kolegija Franšizno poslovanje za Veleučilište Vern kako izborni predmet u ljetnom semestru 2012.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Tvrtka LINE-X, proizvođač i distributer premaza za zaštitu materijala, traži partnere i u ovoj regiji.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.