Najvredniji brandovi na svijetu

Agencija za istraživanje tržišta Millward Brown objavila je nedavno osmo izdanje svoje liste BrandZ™ - Top 100 Most Valuable Global Brands 2013. To je jedina rang lista koja, pored financijskih podataka za izračunavanje vrendosti branda, uzima u obzir i mišljenja postojećih i potencijalnih potrošača. Prvih deset mjesta neprikosnoveno zauzimaju brandovi američkih tvrtki, a među njima je i jedan franšizni sistem - McDonald's. U usporedbi s prethodnom godinom, vrijednost McDonald-ove marke je opala za 5 posto i sada vrijedi 90,256 milijardi dolara. Međutim, to je bilo dovoljno da fast-food gigant ostane najbolje kotirana franšiza i zadrži 4. mjesto na listi, odmah iza tehnoloških divova poput Apple-a, IBM-a i Google-a.
Najveći konkurent McDonald's-u u branši je svakako Subway, koji je uspio nadmašiti svog takmaca po broju restorana, ali po vrijednost branda još uvijek je daleko ispod McDonald's-ove pozicije na listi. Subway se nalazi na 51. mjestu, s vrijednošću od gotovo 17 milijardi dolara. To, međutim, predstavlja povećanje od 12 posto u odnosu na prošlu godinu, ali i nevjerojatnih 5.798 posto u odnosu na prvi izvještaj ove agencije iz 2006. Ovaj podatak nedvosmisleno pokazuje da tvrtka raste, a jedan od najboljih pokazatelja je i tempo širenja franšizne mreže u srednjoj i istočnoj Europi (Češka, Rumunjska, Mađarska), o čemu smo već nekoliko puta pisali. Još jedan fast-food gigant koji se našao na popisu je američki KFC, s vrijednošću od 9,9 milijardi dolara i pozicijom na 91. mjestu.
Najveći skok na listi u odnosu na prošlu godinu doživio je, naime, brand iz modne industrije - španjolska Zara, koja je povećala vrijednost svog branda za 60%. Sada zauzima 35. mjesto, što je za 31 mjesto bolje u odnosu na 2012, a vrijednost branda se procjenjuje na 20,167 milijardi dolara. Najveći konkurent u branši joj je švedski H&M, koji je zauzeo 69. mjesto, i čija je vrijednost opala za 6 posto, te sada iznosi 12,732 milijardi dolara.
Prateći brandove od 2006. analitičari agencije Millward Brown su uspjeli detektirati i osam "neopipljivih" faktora koji ipak utječu na konstantan i stabilan rast globalne vrijednosti brandova, odnosno, stavova koji prave razliku između najbrže rastućih brandova: 1. inzistiranje na vrijednosti, a ne cijeni 2. svijest o tome što je bitno danas i rad na osuvremenjivanju branda 3. maksimalno korištenje tehnologije i kontakt s klijentima, 24 sata dnevno 4. održavanje dobre reputacije 5. ostati drugačiji, ali za dobrobit svojih klijenata 6. imati "personality" i zauzeti stav 7. težnja globalnoj rasprostranjenosti 8. iskustvo u vezi s brandom treba biti "za preporuku".
Listu BrandZ™ - Top 100 Most Valuable Global Brands 2013 možete pogledati ovdje.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.