Najvredniji brandovi na svijetu

BrandZ ™ - Top 100 Most Valuable Global Brands je jedina rang lista koja, pored financijskih podataka za izračunavanje vrendosti branda, uzima u obzir i mišljenja postojećih i potencijalnih potrošača. Najbolje rangirana franšiza je i ove godine - McDonald’s.
Utorak
04.06.2013
Na listi 100 najvrednijih brandova našli su se i pojedini franšizni sustavi. Većina njih je doživjela rast vrijednosti branda.
 

Agencija za istraživanje tržišta Millward Brown objavila je nedavno osmo izdanje svoje liste BrandZ™ - Top 100 Most Valuable Global Brands 2013. To je jedina rang lista koja, pored financijskih podataka za izračunavanje vrendosti branda, uzima u obzir i mišljenja postojećih i potencijalnih potrošača. Prvih deset mjesta neprikosnoveno zauzimaju brandovi američkih tvrtki, a među njima je i jedan franšizni sistem - McDonald's. U usporedbi s prethodnom godinom, vrijednost McDonald-ove marke je opala za 5 posto i sada vrijedi 90,256 milijardi dolara. Međutim, to je bilo dovoljno da fast-food gigant ostane najbolje kotirana franšiza i zadrži 4. mjesto na listi, odmah iza tehnoloških divova poput Apple-a, IBM-a i Google-a.

Najveći konkurent McDonald's-u u branši je svakako Subway, koji je uspio nadmašiti svog takmaca po broju restorana, ali po vrijednost branda još uvijek je daleko ispod McDonald's-ove pozicije na listi. Subway se nalazi na 51. mjestu, s vrijednošću od gotovo 17 milijardi dolara. To, međutim, predstavlja povećanje od 12 posto u odnosu na prošlu godinu, ali i nevjerojatnih 5.798 posto u odnosu na prvi izvještaj ove agencije iz 2006. Ovaj podatak nedvosmisleno pokazuje da tvrtka raste, a jedan od najboljih pokazatelja je i tempo širenja franšizne mreže u srednjoj i istočnoj Europi (Češka, Rumunjska, Mađarska), o čemu smo već nekoliko puta pisali. Još jedan fast-food gigant koji se našao na popisu je američki KFC, s vrijednošću od 9,9 milijardi dolara i pozicijom na 91. mjestu.

Najveći skok na listi u odnosu na prošlu godinu doživio je, naime, brand iz modne industrije - španjolska Zara, koja je povećala vrijednost svog branda za 60%. Sada zauzima 35. mjesto, što je za 31 mjesto bolje u odnosu na 2012, a vrijednost branda se procjenjuje na 20,167 milijardi dolara. Najveći konkurent u branši joj je švedski H&M, koji je zauzeo 69. mjesto, i čija je vrijednost opala za 6 posto, te sada iznosi 12,732 milijardi dolara.

Prateći brandove od 2006. analitičari agencije Millward Brown su uspjeli detektirati i osam "neopipljivih" faktora koji ipak utječu na konstantan i stabilan rast globalne vrijednosti brandova, odnosno, stavova koji prave razliku između najbrže rastućih brandova: 1. inzistiranje na vrijednosti, a ne cijeni 2. svijest o tome što je bitno danas i rad na osuvremenjivanju branda 3. maksimalno korištenje tehnologije i kontakt s klijentima, 24 sata dnevno 4. održavanje dobre reputacije 5. ostati drugačiji, ali za dobrobit svojih klijenata 6. imati "personality" i zauzeti stav 7. težnja globalnoj rasprostranjenosti 8. iskustvo u vezi s brandom treba biti "za preporuku".

Listu BrandZ™ - Top 100 Most Valuable Global Brands 2013 možete pogledati ovdje.