Najvredniji brandovi na svijetu
Agencija za istraživanje tržišta Millward Brown objavila je nedavno osmo izdanje svoje liste BrandZ™ - Top 100 Most Valuable Global Brands 2013. To je jedina rang lista koja, pored financijskih podataka za izračunavanje vrendosti branda, uzima u obzir i mišljenja postojećih i potencijalnih potrošača. Prvih deset mjesta neprikosnoveno zauzimaju brandovi američkih tvrtki, a među njima je i jedan franšizni sistem - McDonald's. U usporedbi s prethodnom godinom, vrijednost McDonald-ove marke je opala za 5 posto i sada vrijedi 90,256 milijardi dolara. Međutim, to je bilo dovoljno da fast-food gigant ostane najbolje kotirana franšiza i zadrži 4. mjesto na listi, odmah iza tehnoloških divova poput Apple-a, IBM-a i Google-a.
Najveći konkurent McDonald's-u u branši je svakako Subway, koji je uspio nadmašiti svog takmaca po broju restorana, ali po vrijednost branda još uvijek je daleko ispod McDonald's-ove pozicije na listi. Subway se nalazi na 51. mjestu, s vrijednošću od gotovo 17 milijardi dolara. To, međutim, predstavlja povećanje od 12 posto u odnosu na prošlu godinu, ali i nevjerojatnih 5.798 posto u odnosu na prvi izvještaj ove agencije iz 2006. Ovaj podatak nedvosmisleno pokazuje da tvrtka raste, a jedan od najboljih pokazatelja je i tempo širenja franšizne mreže u srednjoj i istočnoj Europi (Češka, Rumunjska, Mađarska), o čemu smo već nekoliko puta pisali. Još jedan fast-food gigant koji se našao na popisu je američki KFC, s vrijednošću od 9,9 milijardi dolara i pozicijom na 91. mjestu.
Najveći skok na listi u odnosu na prošlu godinu doživio je, naime, brand iz modne industrije - španjolska Zara, koja je povećala vrijednost svog branda za 60%. Sada zauzima 35. mjesto, što je za 31 mjesto bolje u odnosu na 2012, a vrijednost branda se procjenjuje na 20,167 milijardi dolara. Najveći konkurent u branši joj je švedski H&M, koji je zauzeo 69. mjesto, i čija je vrijednost opala za 6 posto, te sada iznosi 12,732 milijardi dolara.
Prateći brandove od 2006. analitičari agencije Millward Brown su uspjeli detektirati i osam "neopipljivih" faktora koji ipak utječu na konstantan i stabilan rast globalne vrijednosti brandova, odnosno, stavova koji prave razliku između najbrže rastućih brandova: 1. inzistiranje na vrijednosti, a ne cijeni 2. svijest o tome što je bitno danas i rad na osuvremenjivanju branda 3. maksimalno korištenje tehnologije i kontakt s klijentima, 24 sata dnevno 4. održavanje dobre reputacije 5. ostati drugačiji, ali za dobrobit svojih klijenata 6. imati "personality" i zauzeti stav 7. težnja globalnoj rasprostranjenosti 8. iskustvo u vezi s brandom treba biti "za preporuku".
Listu BrandZ™ - Top 100 Most Valuable Global Brands 2013 možete pogledati ovdje.
pročitajte članke
„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Da, ravnoteža je važna. Jednostavne zagonetke brzo se riješavaju i, ako ih objavite, ljudi će biti dosadno. Tehnički složene zagonetke ne bi trebale biti previše...