Portal FranchiseDirect.com je i ove godine objavio svoju rang listu 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu(Top 100 Global Franchises 2013). Kao i prethodnih godina, na vrhu liste se čvrsto drže najpoznatiji brandovi fast food restorana. Prvo mjesto je zadržao Subway, najviše zahvaljujući vrtoglavoj brzini širenja mreže u posljednjih nekoliko godina. Prema posljednjim podacima, Subway se bliži broju od 40.000 restorana, i sad se već uvjerljivo nalazi ispred bivšeg svjetskog broja jedan - McDonald's-a.
Međutim, Subway nije jedina tvrtka koja ubrzano raste. Vrtoglav rast broja poslovnih jedinica doživjele su još neke robne marke koje su na vrhu liste. Najveće iznenađenje je 7-Eleven, trgovinski prehrambeni lanac, koji se našao na drugom mjestu. Tvrtka svoju mrežu razvija uglavnom u SAD-u, Aziji i sjevernoj Europi, a trenutno ima gotovo 45.000 prodajnih mjesta. Prošle godine 7-Eleven je bio na četvrtom mjestu i ovim skokom je potisnuo McDonald's na treću poziciju. Međutim, ne treba zaboraviti, i McDonald's je među tvrtkama koje su ove godine zabilježile značajan porast broja jedinica. Četvrto i peto mjesto je, također, pripalo tvrtkama iz sektora tzv. restorana s brzom uslugom - tvrtkama KFC i Burger King.
Kao što se može primijetiti, svih pet najuspješnijih sustava dolaze iz Sjedinjenih Američkih Država.
No, dominacija franšiznih sustava iz Amerike nije iznenađenje. Franšizing, kao jedan od poželjnih i uspješnih modela za širenje i pokretanje posla, svoj puni razvoj doživio je upravo u Sjedinjenim Državama, a podaci pokazuju i da se 70 posto američkog gospodarstva zasniva - na franšiznom poslovanju.
Iako je sigurno da će nadalje i još dugo vremena franšizni sustavi sa sjevernoameričkog kontinenta biti najzastupljeniji na rang listama ovog tipa, ipak će, zahvaljujući značajnom porastu udjela franšizinga u svim gospodarstvima svijeta, rasti i udeo "neameričkih" tvrtki koje postižu uspjeh na globalnoj razini. Mala, ali značajna promjena se već primjećuje na ovoj listi. Dok je u Top 100 franšiza 2012. ušlo samo 7 tvrtki koje nisu iz SAD-a ili Kanade, ove godine ih ima 11 - prisutni su sustavi iz Francuske, Velike Britanije, Njemačke, Španjolske, Australije i Japana.

Od europskih franšiznih sustava, svoju poziciju je ojačao hotelski lanac InterContinental Hotels Group iz Velike Britanije - prošle godine je bio na trinaestom, ove godine na 10. mjestu. Francuski brandovi su zauzeli vrlo dobre pozicije: Europcar (12), Carrefour (13), Yves Rocher (30) i 5ásec (57), a zanimljivo je da se Carrefour i 5ásec prvi put pojavljuju na listi. Među prvih 100 nalaze se i tri franšizna sustava iz Španjolske: trgovinski lanac Dia (15), No Mas Vello (84) i Naturhouse (91). Većina spomenutih franšiznih sustava uspešno posluje, ili već planira da uđe na tržišta ove regije.
FranchiseDirect.com prati gotovo 5.000 franšiznih sustava diljem svijeta, a uspješnost koncepta procjenjuje na temelju broja poslovnih jedinica, prihoda od prodaje, stabilnosti i rasta mreže, broja godina u franšiznom sustavu, potpore koju tvrtka pruža primateljima franšize, odnosa prema okolišu. Lista Top 100 Global Franchises se objavljuje od 2009. godine.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Sustav za kemijsko čišćenje 5àSec nastavlja širiti franšiznu mrežu u Hrvatskoj.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.