Prirodnim putem do franšize

Poznato nam je da "brand" znači prepoznatljivost proizvoda i jamči vrijednost koja ulijeva određeno povjerenje kupcu, te i Naturhouse zahtjeva i inzistira na visokim standardima i to, prije svega, usluge. Zato mi često i volimo reći da Naturhouse daje uslugu od 5 zvjezdica po cijeni od 3 zvjezdice.
Anita Mađarić (u sredini)
Ponedjeljak
26.08.2013
Izvorno španjolski koncept dijetetsko-nutricionističkih centara Naturhouse prisutan je i u Hrvatskoj šireći se kroz franšizu. Pored poslovnica u Zagrebu i Zadru, planiraju se proširiti i u druge gradove.
 

Svoju prvu trgovinu dijetetskih preparata pod imenom Naturhouse španjolska tvrtka Kiluva Group otvorila je 1992. godine. Pored toga što je tržištu predstavila novi koncept dijetetsko-nutricionističkog centra, ujedno je uvela i brand pod kojim će koncept uspješno proširiti u više od 15 zemalja svijeta. Osim proizvoda za regulaciju tjelesne težine, u Naturhouse trgovinama bilo je moguće dobiti i savjet stručnjaka i individualan plan prehrane koji je osobama s problemom prekomjerne težine garantovao kvalitetniji život i dugoročne rezultate. Od tog doba, grupa je otvorila više od 1.800 specijaliziranih prodavaonica. Među njima nalazi se i pet centara koji kroz franšizu posluju i u Hrvatskoj.

Anita Mađarić, generalna direktorica tvrtke Animi, nositelja master franšize za područje Hrvatske, kaže da je na ovakav koncept nutricionističkog centra naišla na jednom od svojih putovanja. Kako do tada nije radila u ovoj oblasti, niti imala bilo kakvog iskustva iz područja dijetetike, odlučila je prvo testirati proizvode i osobno se uvjeriti u djelotvornost metode. - Probala sam i ubrzo postigla zavidne rezultate - kaže Mađarić. Međutim, to je bio samo jedan od razloga zašto se odlučila za ovu franšizu.

- Dugo sam tražila i razmišljala u što investirati - kaže. -Željela sam da to bude dugoročan i profitabilan posao, ali nadasve zanimljiv i prihvatljiv za naše prostore i naš mentalitet. Tržište je već tada bilo poprilično zasićeno raznoraznim modnim brandovima, te kada sam naišla i isprobala Naturhouse, nije bilo teško odlučiti se za originalan i djelotvoran koncept - objašnjava Mađarić.

Prije pokretanja posla su, kako kaže, dobili svu potrebnu potporu od svog davatelja franšize. Prošli su kroz obuku i edukaciju koja ih je osposobila za vođenje centra i širenje franšizne mreže. Na svaku vrstu pomoći i podrške, u svim aspektima poslovanja, primatelj može računati i nadalje. No, ono što primatelj, kako kaže, sam treba osigurati jeste dovoljno financijskih sredstava koja će mu omogućiti održati kontinuitet i kvalitetu poslovanja.

Mađarić, međutim, napominje da, kao i u svakom franšiznom sustavu, primatelj franšize ima obvezu raditi u najboljem interesu branda. Kako se radi o takoreći "osjetljivim" uslugama iz područja farmacije i zdravlja, primatelj franšize je više nego obvezan poštivati ​​korporativne standarde, i kada je prodaja proizvoda i kompletan odnos prema klijentu u pitanju. - Naravno, poznato nam je da "brand" znači prepoznatljivost proizvoda i jamči vrijednost koja ulijeva određeno povjerenje kupcu, te i Naturhouse zahtjeva i inzistira na visokim standardima i to, prije svega, usluge. Uostalom, to je ono što dovodi do zadovoljnog klijenta - objašnjava Mađarić. - Zato mi često i volimo reći da Naturhouse daje uslugu od 5 zvjezdica po cijeni od 3 zvjezdice - dodaje.

Kao nositelj master franšize, tvrtka Animi ima mogućnost razvijati franšiznu mrežu na cijelom području Hrvatske. Dosad su u Zagrebu otvorili dvije trgovine u svom vlasništvu, ali i tri single unit franšize - dvije se, također, nalaze u Zagrebu, jedna u Zadru. Na jesen je planirano otvaranje franšizne jedinice u Splitu. - Daljnji planovi i strategije su napravljeni, a osim Splita, cilj nam je proširiti se i u Primorsko-goransku i Istarsku županiju, a uskoro i u Slavoniju - kaže Mađarić.

Među potencijalnim primateljima franšize prednost, svakako, imaju nutricionisti (prehrambeni biotehnolozi), farmaceuti, biolozi. - Ali, naravno, i svi poslovni ljudi koji žele proširiti svoje znanje, pokrenuti vlastiti posao. Odnosno, svi oni koji imaju želju za radom i stvaranjem. Samo trebaju biti marljivi i uporni i rezultati će doći sami po sebi - kaže Mađarić.

Primatelj franšize ima obvezu prodavaonicu urediti po standardima franšize, a početna investicija za opremanje poslovnog prostora umnogome ovisi o zatečenom stanju. Mađarić kaže da se investicija kreće od 20.000 do 30.000 kuna. Osim obveze uređenja, primatelj franšize je dužan naručiti robu u iznosu od 4.500 eura. Godišnja franšizna naknada je 300 eura. Također, po ugovoru o franšizi, primatelj je dužan svoje posloprimce uredno zaposliti, te isplaćivat plaće sukladno Zakonu o radu.

Primatelj, s druge strane, može ostvariti maržu na proizvode u iznosu od 110%. - Iskustvo pokazuje da za svaki posao treba najmanje tri godine do povrata sredstava. Naturhouse franšiza te rezultate postiže puno brže, ali to najviše ovisi o primatelju franšize i njegovom trudu, kao i osoblju koje zapošljava. Međutim, ono na što primatelj uvijek može računati je da će u svakom trenutku imati našu apsolutnu podršku - ističe Mađarić.

Ona kaže da je na ovim prostorima franšizni model poslovanja još uvijek nedovoljno poznat, iako se u svijetu većina najjačih i najpoznatijih brandova razvija i širi upravo na taj način. - Poslovanje u okviru franšiznog sustava daje sigurnost i jamči profesionalnost, kako u privatnom, tako i u poslovnom segmentu. Zapravo, znatno olakšava poslovanje. Sama činjenica da se "dobiva znanje" koje je već netko proučio, poboljšao i iskušao, daje osjećaj sigurnosti i vjeru za ići naprijed i ne odustati - objašnjava ona.

- Međutim, kao i u svakom poslu, jedine poteškoće na koje možete naići su nedovoljna želja za radom i neodgovornost onoga koji potpisuje ugovor o franšizi - kaže Mađarić.

****

Kiluva Group je osnovana 1986. godine. Kao što smo već spomenuli, prvu prodavaonicu pod brandom Naturhouse otvorili su 1992, a prvu franšizu izvan matičnog tržišta prodali 1999. godine primatelju master franšize iz Portugala. Danas, grupa ima franšizne jedinice iu Njemačkoj, SAD-u, Francuskoj, Italiji, Grčkoj, Guatemali, Hondurasu, Mexiku, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Venecueli.