Franšize u Makedoniji

Prema riječima Filipa Vidovića, predsjednika Makedonske franšizne udruge, na tržištu Makedonije djeluje tridesetak stranih franšiznih sustava. Iako ga sam Vidović ocjenjuje kao nerazvijeno, može se primijetiti da u toj zemlji djeluje i nekoliko vrlo poznatih franšiznih lanaca koji, recimo, nisu prisutni u drugim zemljama ovog regiona ili posluju u samo nekima od njih.
Među najpoznatijima je Burger King, koji je u tu zemlju stigao preko tvrtke TAB Gida, primatelja master franšize. Ta tvrtka je, inače, primatelj master franšize Burger Kinga i za tržište Turske, a dio je ATA Holding Group-a koji u svom portfelju ima još nekoliko franšiza.
Drugi ugostiteljski franšizni brand je Domino's Pizza, koji je u Makedoniju stigao krajem 2012. Primatelj master franšize je Paul Tsouloufris, a koncept razvija s još tri partnera. U proteklih godinu dana otvorena su dva restorana u Skoplju.
Jedan od najvećih svjetskih trgovačkih lanaca Carrefour na tržištu Makedonije je prisutan kao franšiza. Zahvaljujući grčkoj kompaniji Marinopoulos - primatelju master franšize, francuski brand je u listopadu 2012. stigao u Skoplje. To je bio prvi korak u daljnjem širenju na Balkanu, objavljeno je svojevremeno u službenom prioćenju tvrtke.
Jedan od napopularnijih brandova tvrtke Intercontinental Hotels Group - Holiday Inn, također, posluje u glavnom gradu Makedonije, a sredinom ove godine najavljen je i dolazak jednog od brandova tvrtke Hilton. Naime, tvrtka Hilton Worldwide potpisala je ugovor o franšizi s makedonskim poduzetnikom Ajdovanom Ademoskim za otvaranje jednog od svojih brandova Doubletree by Hilton u Skoplju. Prema ranije iznijetim planovima, taj hotel bi trebao biti otvoren početkom 2016.
Primjetno je da su gotovo svi ovi brandovi na tržište Makedonije došli u posljednje tri godine i svoje prve objekte otvorili u glavnom gradu, Skoplju.
Među ostalim poznatim franšiznim sustavima, u Makedoniji su prisutni i mnogi modni brandovi: Desigual, Timberland, Original Marines, Intimissimi, 7 camicie, Calzedonia, zatim rent-a-car tvrtka Sixt, restorani La Bodequita del Medio i Casa Italia, kao i kafeterija Coffeeshop Company, te tvrtka uredskog pribora i namještaja Office1 Superstore i danska tvrtka za opremanje doma Jysk.
Vijest o odlasku jednog svjetskog branda iz Makedonije našla se ove godine među najvažnijim vijestima u medijima koji prate franšizno poslovanje. Naime, raskidom ugovora, McDonald's je prestao poslovati u toj zemlji.
S druge strane, nekoliko tvrtki iz Srbije je na tržištu Makedonije prisutno preko primatelja franšize. Svoju franšiznu mrežu u toj zemlji razvijaju Mini Pani, P....S.... Fashion, Extreme Intimo, Dve šmizle, Balkan Fun. - Samim tim što je franšizing još uvijek nedovoljno razvijen, postoji ogroman potencijal, ali je neophodno jačanje svijesti o prednostima ovog modela poslovanja - zaključak je predsjednika Makedonske franšizne asocijacije Filipa Vidovića.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Popularno na forumu
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Da, ravnoteža je važna. Jednostavne zagonetke brzo se riješavaju i, ako ih objavite, ljudi će biti dosadno. Tehnički složene zagonetke ne bi trebale biti previše...