Dobri primjeri

Da je franšizni model poslovanja otporan na krizu te da svake godine povećava svoj udio u ukupnom gospodarstvu - može potvrditi i primjer iz Francuske. Prije deset godina, Narodna banka (Banque Populaire) i Francuska franšizna federacija (Fédération française de la franchise) pokrenule su projekt praćenja tržišta franšiza u ovoj zemlji. Kako bi se stvorila detaljna slika o trendovima, razvoju i promjenama u franšiznom sektoru, izvješća su se objavljivala svake godine.
Ovogodišnje, deseto po redu izdanje iznosi i podatke koji ukazuju da franšizino poslovanje u posljednjih deset godina u Francuskoj konstantno raste. Promet je u franšiznom sektoru porastao za 21 posto te danas iznosi čak 50,7 milijardi eura.
Pored toga, snažna stopa rasta ogleda se i u porastu broja novih franšiznih sustava i broja poduzetnika koji su postali primatelji franšize. Iako su posljednju dekadu obilježile i ekonomska kriza i produžena recesija, u Francuskoj je broj franšiznih sustava (davatelja franšize) gotovo udvostručen (98%), a broj franšiznih jedinica veći za 77 posto - od 36.773, koliko ih je bilo krajem 2003. porastao je na više od 65.000, koliko ih ima na kraju ove godine.
Istraživanje također pokazuje da je velika većina poduzetnika iz franšiznog sektora (93%) vrlo optimistična po pitanju razvoja u bliskoj budućnosti. Izvješće pokazuje da četiri od deset poduzetnika planira otvoriti najmanje 10 poslovnih jedinica u narednih 12 mjeseci, dok tri od deset ima ambiciju proširiti se i izvan tržišta Francuske u naredne dvije godine.
Neki od francuskih franšiznih brandova se, pak, već nalaze i na tržištima ove regije. Trgovački lanac Casino je nedavno otvorio supermarket u glavnom gradu Srbije, dok je Carrefour najavio da će prve trgovine otvoriti u 2015. godini. Kroz franšizu je prisutan i modni brand za djecu Sergent Major, prirodna kozmetika Yves Rocher, rent-a-car agencija Europcar, tvrtka za njegu tekstila 5asec te tvrtka za opremanje doma i bašte Mr.Bricolage.
Usto, brandovi Europcar, Carrefour, Yves Rocher i 5ásec ove su se godine, prema prestižnoj listi portala FranchiseDirect.com, našli među 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.