Dobra godina za Ikeu

Iako se još uvijek ne može reći da je gospodarska kriza za nama, znaci oporavka se već primjećuju na mnogim tržištima u svijetu. Ovo je potvrdio i najveći proizvođač namještaja na svijetu - popularna Ikea. Tvrtka je objavila financijsko izvješće za fiskalnu 2013. godinu (rujan 2012. - kolovoz 2013.) koji pokazuje da je ostvarila rekordnu neto dobit u visini od 3,3 milijarde eura - što je 3,1 posto više nego u prethodnoj fiskalnoj godini. Ukupni godišnji prihodi također su porasli za 3,1 posto i iznose 27,9 milijardi eura.
Dobri poslovni rezultati su izravna posljedica povećanja potrošnje u mnogim zemljama u kojima posluju, kažu u Ikei. Prema objavljenim podacima, najveći rast potrošnje tvrtka je doživjela u Kini, Rusiji i SAD-u, a zatim i na tržištima Njemačke, Francuske i Švedske. - Čak i tržišta u južnoj Europi pokazuju dobre znakove ekonomske aktivnosti - izjavio je u priopćenju izvršni direktor tvrtke Peter Agnefjäll, unatoč tome što je pad prodaje zabilježen u Španjolskoj i Italiji.
Ikea planira ove fiskalne godine uložiti 2,5 milijardi eura u razvoj prodajne mreže, tvornica, obnovljivih izvora energije i trgovačkih centara. Dugoročno, očekuje značajan rast prodaje. - Stvaranjem boljih proizvoda po nižim cijenama, inovativnošću, poboljšanjem postojećih trgovina i otvaranjem novih, te širenjem kupovine preko interneta planiramo udvostručiti prodaju do 2020. godine - izjavio je Agnefjäll.
Prvi Ikein trgovački centar u ovoj regiji trebao bi biti otvoren ovog ljeta u Rugvici kod Zagreba. Pored velikog broja najava, još uvijek je neizvjesno da li će i kada početi gradnja Ikeinog prodajnog objekta u Srbiji.
Pod Ikeinim brandom, inače, posluje 345 trgovačkih centara u 42 zemlje diljem svijeta. Najveći broj, pak, radi kao franšiza. Ikein model franšiznog poslovanja se, istina, razlikuje od uobičajenih modela, budući da korporacija franšizu uglavnom daje tvrtkama koje pripadaju Ikea korporaciji. Kao dio Inter IKEA Groupa posluje Inter IKEA Systems BV, vlasnik IKEA koncepta i IKEA brenda i - davatelj franšize. Ova tvrtka je zadužena za prijenos metoda, know-how-a i rješenja za prodaju svih proizvoda pod Ikea robnom markom. S druge strane, njen najveći primatelj franšize je INGA Group, Ikeina tvrtka koja u svom vlasništvu ima 301 trgovački centar u 26 zemalja. IKAN Group je, također, dio Ikeine korporacije i nositelj franšize za određena tržišta u Aziji.
Ikea, međutim, ima i klasične, "vankorporativne" primatelje franšize - u Grčkoj, Bugarskoj, Cipru, Izraelu, Kini, zemljama Bliskog istoka...
pročitajte članke

KARE Design, njemački proizvođač dizajniranog namještaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regiji. Nove trgovine nedavno su otvorene u Dubrovniku i Tirani.
Azijski trgovinski lanac KIODA planira razviti mrežu i na tržištima Europe. Na karti razvoja nalaze se i zemlje ove regije.
Duka je brand sa švedskim korijenima, sinonim za trgovine u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi – i franšizu!
U Beogradu je otvorena nova franšizna trgovina branda Coincasa. Talijanski brand planira širenje i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Coincasa, vodeći talijanski brand za uređenje doma, franšizne partnere traži i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Najčitanije

Poljski lanac CCC otvorio je prvu trgovinu obuće u Hrvatskoj, a do kraja godine planira otvorenje još dvije. Ovo je 11. inozemno tržište na kojem je tvrtka započela poslovanje.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Popularno na forumu
Svila i kadifa
Svidja mi se