Ideje za posao stižu iz Pariza

Na ovogodišnjem 33. Sajmu franšiza u Parizu predstavio se rekordan broj izlagača - čak 435 franšiznih sustava iz 25 zemalja, među kojima se nalazi i 166 brendova koji se prvi put pojavljuju na ovom sajmu. Ako se ubroje i banke, odvjetničke i konzultantske kuće, ukupan broj izlagača u tom slučaju doseže 518.
Srijeda
26.03.2014
Više od 430 franšiznih sustava iz gotovo svih krajeva svijeta predstavilo se na ovogodišnjem Sajmu franšiza u Parizu.
 

Sajamski kompleks Porte de Versailles u Parizu trenutno je najbolje odredište za one koji traže ideje za pokretanje posla kroz franšizu. Iako je Sajam franšiza u Parizu (Franchise EXPO Paris) prvenstveno okrenut poduzetnicima iz Francuske, najveći franšizni događaj u Europi posjećuje i sve veći broj poduzetnika iz inozemstva, a organizatori već očekuju da će ove godine broj posjetitelja premašiti prošlogodišnji. Nakon tri dana, naime, izvjesno je da će sajam posjetiti više od 34.000 ljudi - od kojih je gotovo petina došla iz inozemstva.

Još jedna dobra vijest je da se na ovogodišnjem sajmu predstavio rekordan broj izlagača - čak 435 franšiznih sustava iz 25 zemalja, među kojima se nalazi i 166 brendova koji se prvi put pojavljuju na ovom sajmu. Ako se ubroje i banke, odvjetničke i konzultantske kuće koje sudjeluju na sajmu, ukupan broj izlagača u tom slučaju doseže 518.

Predstavljeni su sustavi iz 75 branši, pri čemu su, kao i prethodnih godina, primjetno najzastupljeniji koncepti iz sektora ugostiteljstva i gastronomije. - Njihov udio u ukupnom broju izlagača je 19 posto - izvještava sa sajma Gabriela Petrova, konzultant tvrtke PROFIT system. Štandovi koji po pravilu privlače najviše pažnje i ove godine pripadaju najpoznatijim fast-food brendovima poput američkog Burger Kinga, Subwaya, Steak'N'Shake-a, ali i ruskog Planet Suhija.

Ove godine, međutim, primjećeno je da je relativno veliki broj štandova bio rezerviran za sustave koji se bave prodajom elektronskih cigareta, i to je jedan od trendova koji se posebno izdvojio na sajmu u Parizu. Među gotovo 20 tvrtki koje su predstavile svoje koncepte inovativnim prezentacijama su se istakli Sunny Smoker, Nicotech, Cig Concept. Kad se u obzir uzmu cijene cigareta, koje su svuda u svijetu prilično visoke, te sve manji broj mjesta na kojima je pušenje dozvoljeno, "procvat" u sektoru prodaje elektronskih cigareta, može se reći, nije neočekivan.

Također je primijećeno da se na ovogodišnjem sajmu povećao i broj sustava koji se bave prodajom smrznutog jogurta. Ovaj podatak, međutim, "ide u korak" s općim trendom u svijetu, budući da sektor smrznutog jogutra spada u jedan od najbrže rastućih.

Koliko god dominirali franšizni sustavi iz Francuske (419), sajam u Parizu ima međunarodni karakter i sudjelovanje na ovom događaju je za većinu izlagača i stvar prestiža. Zbog toga ne iznenađuje što se svake godine povećava broj sustava iz inozemstva. Ove godine, najviše ih je došlo iz Italije (21), Sjedinjenih Američkih Država (17) i Španjolske (10). Posebnu pozornost su, pak, privukli Španjolci, budući da su jedini bili "jedni iz druge", u nekoj vrsti sajamskog "sela". Zanimljivo je također da je, u usporedbi s prošlom godinom, kada je bilo predstavljeno svega pet tvrtki, značajno porastao broj sustava iz SAD-a, ali i dalje ne onoliko koliko bi se očekivalo za zemlju koja je daleko ispred svih po razvijenosti i rasprostranjenosti franšiznog poslovanja.

Dobra vijest je i da je, za razliku od prethodnih godina, porastao broj brendova iz centralne i jugoistočne Europe. Po prvi put su se na sajmu predstavila dva sustava iz Bugarske - proizvođač parfema i kozmetike Refan i "adrenalinska" dječja igraonica Safety Operations. Iz Rumunjske je i ove godine nastupila modna kuća Nissa, a iz Poljske, po prvi put, škola engleskog jezika LEO English. Najduži staž ipak ima poljska tvrtka PROFIT system, vodeća konzultantska kuća za franšizing u središnjoj i istočnoj Europi, koja već jedanaestu godinu zaredom sudjeluje na sajmu. Ne treba zaboraviti da je među medijskim partnerima sajma i portal ove tvrtke - Franchising.pl, dok kao dio grupe PROFIT system, od prošle godine na sajmu sudjeluje i Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs i Franchising.hr.

Pored toga, na sajmu su se ove godine pojavile i nove internacionalne franšizne udruge - prvi put je, recimo, nastupila franšizna asocijacija iz Koreje, a jedan od najpozitivnijih utisaka ostavila je Libanonska franšizna asocijacija. Sa vrlo bogatom publikacijom kojom su predstavljeni praktički svi franšizni sustavi aktivni na tržištu, s detaljnim opisom i brojem svih poslovnih jedinica - libanonska delegacija je postavila i odličan uzor za dobro organiziranu i ažurnu franšiznu udrugu.

Sajam franšiza u Parizu po mnogo čemu spada u ekskluzivne poslovne događaje, ali to, između ostalog, može potvrditi i - cijena ulaznice. Ulaznica za ovogodišnji sajam je koštala 24 eura, dok se preko službene Facebook stranice sajma prodavala za 12 eura. Zanimljivo je da su ulaznice mogle nabaviti i na "neoficijalnim" mjestima, ispred samog sajamskog kompleksa, gdje je cijena karata bila niža i do 40 posto. U svakom slučaju, i dalje prilično visoka cijena ulaznice je upravo jedna od garancija "ekskluzivnosti" ovog događaja - pošto je broj "slučajnih prolaznika" sveden na najmanju moguću mjeru, izvjesno je da će sajam posjetiti samo oni koji su zaista zainteresirani i spadaju u ozbiljne kandidate za pokretanje posla i suradnju - što, svakako, ide u prilog dobroj reputaciji koju Sajam franšiza u Parizu već više od 30 godina uspješno održava.