Ideje za posao stižu iz Pariza
Sajamski kompleks Porte de Versailles u Parizu trenutno je najbolje odredište za one koji traže ideje za pokretanje posla kroz franšizu. Iako je Sajam franšiza u Parizu (Franchise EXPO Paris) prvenstveno okrenut poduzetnicima iz Francuske, najveći franšizni događaj u Europi posjećuje i sve veći broj poduzetnika iz inozemstva, a organizatori već očekuju da će ove godine broj posjetitelja premašiti prošlogodišnji. Nakon tri dana, naime, izvjesno je da će sajam posjetiti više od 34.000 ljudi - od kojih je gotovo petina došla iz inozemstva.
Još jedna dobra vijest je da se na ovogodišnjem sajmu predstavio rekordan broj izlagača - čak 435 franšiznih sustava iz 25 zemalja, među kojima se nalazi i 166 brendova koji se prvi put pojavljuju na ovom sajmu. Ako se ubroje i banke, odvjetničke i konzultantske kuće koje sudjeluju na sajmu, ukupan broj izlagača u tom slučaju doseže 518.
Predstavljeni su sustavi iz 75 branši, pri čemu su, kao i prethodnih godina, primjetno najzastupljeniji koncepti iz sektora ugostiteljstva i gastronomije. - Njihov udio u ukupnom broju izlagača je 19 posto - izvještava sa sajma Gabriela Petrova, konzultant tvrtke PROFIT system. Štandovi koji po pravilu privlače najviše pažnje i ove godine pripadaju najpoznatijim fast-food brendovima poput američkog Burger Kinga, Subwaya, Steak'N'Shake-a, ali i ruskog Planet Suhija.
Ove godine, međutim, primjećeno je da je relativno veliki broj štandova bio rezerviran za sustave koji se bave prodajom elektronskih cigareta, i to je jedan od trendova koji se posebno izdvojio na sajmu u Parizu. Među gotovo 20 tvrtki koje su predstavile svoje koncepte inovativnim prezentacijama su se istakli Sunny Smoker, Nicotech, Cig Concept. Kad se u obzir uzmu cijene cigareta, koje su svuda u svijetu prilično visoke, te sve manji broj mjesta na kojima je pušenje dozvoljeno, "procvat" u sektoru prodaje elektronskih cigareta, može se reći, nije neočekivan.
Također je primijećeno da se na ovogodišnjem sajmu povećao i broj sustava koji se bave prodajom smrznutog jogurta. Ovaj podatak, međutim, "ide u korak" s općim trendom u svijetu, budući da sektor smrznutog jogutra spada u jedan od najbrže rastućih.
Koliko god dominirali franšizni sustavi iz Francuske (419), sajam u Parizu ima međunarodni karakter i sudjelovanje na ovom događaju je za većinu izlagača i stvar prestiža. Zbog toga ne iznenađuje što se svake godine povećava broj sustava iz inozemstva. Ove godine, najviše ih je došlo iz Italije (21), Sjedinjenih Američkih Država (17) i Španjolske (10). Posebnu pozornost su, pak, privukli Španjolci, budući da su jedini bili "jedni iz druge", u nekoj vrsti sajamskog "sela". Zanimljivo je također da je, u usporedbi s prošlom godinom, kada je bilo predstavljeno svega pet tvrtki, značajno porastao broj sustava iz SAD-a, ali i dalje ne onoliko koliko bi se očekivalo za zemlju koja je daleko ispred svih po razvijenosti i rasprostranjenosti franšiznog poslovanja.
Dobra vijest je i da je, za razliku od prethodnih godina, porastao broj brendova iz centralne i jugoistočne Europe. Po prvi put su se na sajmu predstavila dva sustava iz Bugarske - proizvođač parfema i kozmetike Refan i "adrenalinska" dječja igraonica Safety Operations. Iz Rumunjske je i ove godine nastupila modna kuća Nissa, a iz Poljske, po prvi put, škola engleskog jezika LEO English. Najduži staž ipak ima poljska tvrtka PROFIT system, vodeća konzultantska kuća za franšizing u središnjoj i istočnoj Europi, koja već jedanaestu godinu zaredom sudjeluje na sajmu. Ne treba zaboraviti da je među medijskim partnerima sajma i portal ove tvrtke - Franchising.pl, dok kao dio grupe PROFIT system, od prošle godine na sajmu sudjeluje i Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs i Franchising.hr.
Pored toga, na sajmu su se ove godine pojavile i nove internacionalne franšizne udruge - prvi put je, recimo, nastupila franšizna asocijacija iz Koreje, a jedan od najpozitivnijih utisaka ostavila je Libanonska franšizna asocijacija. Sa vrlo bogatom publikacijom kojom su predstavljeni praktički svi franšizni sustavi aktivni na tržištu, s detaljnim opisom i brojem svih poslovnih jedinica - libanonska delegacija je postavila i odličan uzor za dobro organiziranu i ažurnu franšiznu udrugu.
Sajam franšiza u Parizu po mnogo čemu spada u ekskluzivne poslovne događaje, ali to, između ostalog, može potvrditi i - cijena ulaznice. Ulaznica za ovogodišnji sajam je koštala 24 eura, dok se preko službene Facebook stranice sajma prodavala za 12 eura. Zanimljivo je da su ulaznice mogle nabaviti i na "neoficijalnim" mjestima, ispred samog sajamskog kompleksa, gdje je cijena karata bila niža i do 40 posto. U svakom slučaju, i dalje prilično visoka cijena ulaznice je upravo jedna od garancija "ekskluzivnosti" ovog događaja - pošto je broj "slučajnih prolaznika" sveden na najmanju moguću mjeru, izvjesno je da će sajam posjetiti samo oni koji su zaista zainteresirani i spadaju u ozbiljne kandidate za pokretanje posla i suradnju - što, svakako, ide u prilog dobroj reputaciji koju Sajam franšiza u Parizu već više od 30 godina uspješno održava.
pročitajte članke
„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
LUXURY FURNITURE je vlasnička tvrtka DIVANI&SOFA’ franšize salona za vrhunski namještaj specijalizirane za moderan, prilagodljiv i ekološki prihvatljiv namještaj.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
„Stvoreni“ za franšizing
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od igre
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od igre
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Da, ravnoteža je važna. Jednostavne zagonetke brzo se riješavaju i, ako ih objavite, ljudi će biti dosadno. Tehnički složene zagonetke ne bi trebale biti previše...