Uspješni unatoč svemu
Jovica Nikolić
Jovica Nikolić poznati je srpski poduzetnik iz Braničevskog okruga. Već petnaest godina se kroz svoju tvrtku Enel bavi proizvodnjom namještaja i uređenjem interijera po principu "ključ u ruke", a 2007. godine, na samom ulazu u Požarevac, tik do industrijske zone, otvorio i poslovno-trgovinski centar koji je nazvao po svojoj tvrtki - Enel centar. Od prije nekoliko mjeseci, skupa sa suprugom, kroz tvrtku Kristef, postao je i primatelj franšize tvrtke namještaja Simpo.
Upravo u Enel centru, pored Metroa, prodavača tehničke opreme Centar bele tehnike, izložbenog prostora same tvrtke Enel, a uskoro i danskog JYSK-a, nalazi se i salon namještaja Simpo. - Željeli smo u Enel centar dovesti srodnu tvrtku, kupcima ponuditi širi izbor i upotpuniti vlastitu ponudu. Budući da nam je primarno bilo imati salon s kvalitetnim proizvodom, te da smo i ranije surađivali sa Simpom - izbor je bio logičan. Bez obzira na sve nedaće s kojima se tvrtka iz Vranja suočava, Simpo je bio i jeste jak brand i ima najbolji namještaj - kaže Nikolić.
Salon je počeo s radom sredinom listopada prošle godine kada se Simpo već suočavao s financijskim problemima. Nikolić je, međutim, kao poduzetnik-optimista odlučio uzeti franšizu jer vjeruje da tako veliki gigant sa proizvodom nesumnjive kvalitete ne može, kako kaže, biti "pušten niz vodu". - Do kraja prošle godine, zahvaljujući i našem iskustvu, zabilježili smo sjajne rezultate i postali Simpova najbolja franšiza. Ujedno smo postali i primjer kako treba raditi u franšizingu i na neki način i nositelji razvoja čitavog franšiznog koncepta tvrtke Simpo. Ovakav vid suradnje - gdje kvalitetan Simpo asortiman dopunjujemo vlastitim Enel proizvodima po mjeri - koji podrazumijeva zajednički nastup na tržištu, dobitna je kombinacija - objašnjava Nikolić.
Sam Enel je, ne samo u Braničevskom okrugu, prema riječima Nikolića, već bio prepoznat kao tvrtka za kompletno uređenje interijera, sa akcentom na izradu kuhinjskog prostora. Surađivali su s tvrtkama, hotelima, ali i fizičkim osobama. - Dešavalo nam se da ljudi iz Srbije koji žive u inozemstvu koriste naše usluge prvo za opremanje stanova i kuća ovdje u zemlji, a zatim i u zemljama gdje žive, u Austriji, Švicarskoj... Naš sustav "ključ u ruke" podrazumijeva usluge od projektiranja do isporuke, montaže i servisiranja - svakog našeg klijenta obilazimo jednom godišnje, bez obzira da li ima reklamaciju ili ne, da vidimo da li je potrebno uraditi uslugu. Sa Simpom smo dobili dodanu vrijednost i upotpunili ponudu s idejom da klijent dobije sve na jednom mjestu - objašnjava Nikolić.
U Srbiji, kako kaže Nikolić, ipak ništa ne može teći glatko, pa su ubrzo poslije prve čaše šampanjca uslijedile gorke pilule. Blokade računa tvrtke Simpo zbog neizmirenih obaveza prema državi odrazile su se na proizvodnju koja je praktički obustavljena. - Taman kad smo sve postavili na noge, posao se uhodao i zaživio, počeli su problemi s isporukom robe budući da je u Simpu skoro stala proizvodnja. Možemo poručivati samo robu sa lagera, koje je sve manje, ali ne i naručivati čak ni za unaprijed poznatog kupca. Zbog toga trpimo, jer nedostatak proizvoda Simpa utječe ne samo na taj dio posla, već se prenosi i na plasman Enelovih proizvoda - objašnjava Nikolić.
Nedavno su, međutim, dobili dopis da će proizvodnja biti uskoro pokrenuta, te da će moći ponovno primati narudžbe. - Ovisimo o političkim odlukama i to je realnost. Optimista sam i vjerujem da ima dovoljno znanja da se ovakav gigant "ne pusti niz vodu". Obišao sam sve najveće salone namještaja u Europi i Simpo zaista ima konkurentan proizvod, te sam uvjeren da mu mora postojati rješenje u vidu pronalaženja kvalitetnog strateškog partnera. Naravno, ukoliko se ipak dogodi da Simpo ne preživi - a iskreno se nadam da se to neće dogoditi - tržište je otvoreno i moraćemo da pronađemo novog partnera - dodaje Nikolić.
Nikolić inače ima cilj nastaviti širiti ponudu Enel centra. Sam centar se prostire na četiri hektara i raspolaže s oko 13.000 kvadrata površine. Upravo u centar "ulazi" tvrtka Jysk što će, kako kaže Nikolić, doprinijeti ne samo povećanom broju potrošača, već i tome da se privuku brandovi iz drugih oblasti. - Enel centru nedostaju brandovi iz oblasti mode, zabave, ugostiteljstva... Zainteresirani smo za svaku vrstu partnerstva, te da i sami postanemo primatelji još nekih franšiza - kaže Nikolić.
Trenutno je iskorišteno svega 60 posto kapaciteta Enel centra, kome inače gravitira oko 200.000 stanovnika Braničevskog okruga. Prosječna primanja u okrugu veća su od republičkog prosjeka - prije svega zahvaljujući Kostolcu, koji je administrativni dio okruga - pokazuju podaci Zavoda za statistiku. Nikolić posebno dodaje da ovo nije ni izbliza realna slika, te da je kupovna moć okruga značajno veća. - Statistika "ne vidi" kupovnu moć građana koji žive i rade u inozemstvu, a kojih je u ovom kraju skoro 30 tisuća. Svi oni i po nekoliko puta godišnje dolaze u svoj rodni kraj donoseći značajna sredstva, a, dodatno, redovito upućuju devizne doznake rođacima koji žive ovdje u zemlji... Naše projekcije poslovanja su u obzir uzimale i ove dvije stavke, a budući da trajemo 15 godina - izgleda da nismo pogriješili - kaže on.
pročitajte članke
Tvrtka za proizvodnju vanjske stolarije „Sunce Marinković“ iz Kragujevca već desetljeće razvija partnersku mrežu, ali se zainterisiranima za suradnju nudi i klasična franšiza.
KARE Design, njemački proizvođač dizajniranog namještaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regiji. Nove trgovine nedavno su otvorene u Dubrovniku i Tirani.
Azijski trgovinski lanac KIODA planira razviti mrežu i na tržištima Europe. Na karti razvoja nalaze se i zemlje ove regije.
Duka je brand sa švedskim korijenima, sinonim za trgovine u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi – i franšizu!
U Beogradu je otvorena nova franšizna trgovina branda Coincasa. Talijanski brand planira širenje i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.