Odoljeti krizi uz franšizu

Radomir Jović
Prije 17 godina Radomir Jović je otvorio butik sportske opreme Klub Mode u Prokuplju. Surađivao je, kako kaže, s mnogo distributera, najviše s tvrtkom Delta Sport. Prije četiri godine se, međutim, upoznao s predstavnicima tvrtke Sport Vision i odlučio pristupiti jednom od najvećih sportskih maloprodajnih lanaca u regiji. - Vidio sam da možemo napraviti dobru suradnju. Njihovi zahtjevi nisu veliki, a pogodnosti koje daju nam odgovaraju - kaže Jović.
Naime, kao primatelj franšize Jović je obvezan robu naručivati isključivo od tvrtke Sport Vision. Trgovina je uređena u potpunosti po standardima davatelja franšize, koji su pomagali i u opremanju prodajnog prostora. - Njihovi stručnjaci su prilikom pripreme za otvorenje trgovine došli pomoći urediti interijer. I danas nas savjetuju kako da izlažemo robu, a s vremena na vrijeme u centrali se organiziraju prezentacije robe i sastanci tijekom kojih nam davatelj franšize pomaže u izboru asortimana - kaže Jović.
Ugovor potpisuju jednom godišnje. Ugovorom su Joviću osigurana posebna sniženja (rabati) ukoliko naručuje određenu količinu robe i plaća na vrijeme. - Ulazak u franšizni sustav mi je mnogo olakšao poslovanje jer ne lutam od jednog do drugog distributera. Ranije sam zbog toga što poručujem robu od više tvrtki imao i problema prilikom nabave, pri tom sam mnogo češće morao putovati na sastanke, što je samo stvaralo dodatne troškove - objašnjava on.
U Prokuplju su nedavno dobili konkurenciju pošto se otvorila još jedna sportska trgovina, ali, kako kaže, prava konkurencija je u Nišu koji je udaljen svega 30 kilometara. - Naši potrošači su uglavnom mlađi ljudi. Oni u najvećem broju slučajeva imaju automobile i nije im teško otići do Niša jer tamo imaju veći izbor trgovina - kaže Jović.
Pored toga, otežavajuća okolnost je i opća neimaština i slaba kupovna moć stanovnika Prokuplja. Kupaca koji plaćaju gotovinom je, kako kaže, vrlo malo, a većina robe se prodaje na odgođeno plaćanje. - Najviše robe prodajemo preko takozvanih potvrda sindikata državnih i javnih poduzeća koje omogućuju kupnju na više rata. Nedavno smo sklopili i ugovor s jednim privatnim investitorom koji će, također, svojim uposlenicima preko tih potvrda omogućiti kupnju na više rata. To će nam jako značiti u poslovanju. Inače, ljudi vrlo malo kupuju gotovinom, čak nema ni čekova, jer ih banke nerado izdaju, a o karticama da i ne govorim. Ljudi su se u posljednje vrijeme i uplašili od uzimanja kredita i kreditnih kartica - kaže ovaj poduzetnik koji je unatoč svemu zadovoljan poslovanjem.
- Ovo je mali obiteljski biznis u koji je uključena i moja kćer. U ovome smo jako dugo, mnogo je bilo bolje prije tri, četiri godine, ali nastavljamo se boriti - dodaje Jović.
pročitajte članke

Franšizni sustav tvrtke Intersport uspješno posluje u Češkoj. Fokus je na pronalaženju novih strateških partnera.
Preduzeće za prodaju sportske opreme Intersport prodato je investicionom fondu Enterprise VII za 34,5 miliona eura.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.