Odoljeti krizi uz franšizu

Radomir Jović
Prije 17 godina Radomir Jović je otvorio butik sportske opreme Klub Mode u Prokuplju. Surađivao je, kako kaže, s mnogo distributera, najviše s tvrtkom Delta Sport. Prije četiri godine se, međutim, upoznao s predstavnicima tvrtke Sport Vision i odlučio pristupiti jednom od najvećih sportskih maloprodajnih lanaca u regiji. - Vidio sam da možemo napraviti dobru suradnju. Njihovi zahtjevi nisu veliki, a pogodnosti koje daju nam odgovaraju - kaže Jović.
Naime, kao primatelj franšize Jović je obvezan robu naručivati isključivo od tvrtke Sport Vision. Trgovina je uređena u potpunosti po standardima davatelja franšize, koji su pomagali i u opremanju prodajnog prostora. - Njihovi stručnjaci su prilikom pripreme za otvorenje trgovine došli pomoći urediti interijer. I danas nas savjetuju kako da izlažemo robu, a s vremena na vrijeme u centrali se organiziraju prezentacije robe i sastanci tijekom kojih nam davatelj franšize pomaže u izboru asortimana - kaže Jović.
Ugovor potpisuju jednom godišnje. Ugovorom su Joviću osigurana posebna sniženja (rabati) ukoliko naručuje određenu količinu robe i plaća na vrijeme. - Ulazak u franšizni sustav mi je mnogo olakšao poslovanje jer ne lutam od jednog do drugog distributera. Ranije sam zbog toga što poručujem robu od više tvrtki imao i problema prilikom nabave, pri tom sam mnogo češće morao putovati na sastanke, što je samo stvaralo dodatne troškove - objašnjava on.
U Prokuplju su nedavno dobili konkurenciju pošto se otvorila još jedna sportska trgovina, ali, kako kaže, prava konkurencija je u Nišu koji je udaljen svega 30 kilometara. - Naši potrošači su uglavnom mlađi ljudi. Oni u najvećem broju slučajeva imaju automobile i nije im teško otići do Niša jer tamo imaju veći izbor trgovina - kaže Jović.
Pored toga, otežavajuća okolnost je i opća neimaština i slaba kupovna moć stanovnika Prokuplja. Kupaca koji plaćaju gotovinom je, kako kaže, vrlo malo, a većina robe se prodaje na odgođeno plaćanje. - Najviše robe prodajemo preko takozvanih potvrda sindikata državnih i javnih poduzeća koje omogućuju kupnju na više rata. Nedavno smo sklopili i ugovor s jednim privatnim investitorom koji će, također, svojim uposlenicima preko tih potvrda omogućiti kupnju na više rata. To će nam jako značiti u poslovanju. Inače, ljudi vrlo malo kupuju gotovinom, čak nema ni čekova, jer ih banke nerado izdaju, a o karticama da i ne govorim. Ljudi su se u posljednje vrijeme i uplašili od uzimanja kredita i kreditnih kartica - kaže ovaj poduzetnik koji je unatoč svemu zadovoljan poslovanjem.
- Ovo je mali obiteljski biznis u koji je uključena i moja kćer. U ovome smo jako dugo, mnogo je bilo bolje prije tri, četiri godine, ali nastavljamo se boriti - dodaje Jović.
pročitajte članke

Franšizni sustav tvrtke Intersport uspješno posluje u Češkoj. Fokus je na pronalaženju novih strateških partnera.
Preduzeće za prodaju sportske opreme Intersport prodato je investicionom fondu Enterprise VII za 34,5 miliona eura.
Najčitanije

Poljski lanac CCC otvorio je prvu trgovinu obuće u Hrvatskoj, a do kraja godine planira otvorenje još dvije. Ovo je 11. inozemno tržište na kojem je tvrtka započela poslovanje.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.