Tržište koje obećava (regija)
Prema podacima koje je objavila konzultantska kuća Frost & Sullivan, europsko tržište auto-dijelova, da podsjetimo, vrijedno je 100 milijarde eura. Istraživanje pokazuje da prihodi rastu 2,4 procenta godišnje, što ukazuje i na evidentan oporavak od krize koja je industriju auto-dijelova pogodila 2009. i 2010. godine. Rast tržišta se očekuje diljem Europe, a stručnjaci iz oblasti franšizinga procjenjuju da je ova industrija više nego povoljna i za razvoj putem franšizinga.
Kako smo prethodno pisali, od lanaca koji posluju franšizno, jedino je Vulco rasprostranjen regionalno, a pod tim brendom posluju vulkanizeri u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji i Makedoniji.
Nippon Pieces Services je francuska franšiza i djeluje od 1994. godine. Za ovih 20 godina postojanja postala je jedna od najvećih aftermarket europskih kuća za prodaju rezervnih dijelova za automobile. Za sada, trgovine ima u Srbiji (dvije u Beogradu), a primatelj master franšize je Nippon Pieces Services-S Beograd.
U Srbiji, međutim, odnedavno je prisutan i njemački franšizni koncept Motoo koji naglasak stavlja na servis automobila, ali kod tog servisera postoji mogućnost i kupnje auto-dijelova. Marko Stefanović, menadžer servisnog koncepta Motoo, kaže da interes primatelja postoji te da je cilj tog franšiznog lanca da u mrežu uključi 80 servisera diljem zemlje. Iako tvrtka Hans Hess, u čijem sastavu djeluje franšizni sustav Motoo, u Njemačkoj razvija i franšizu trgovina auto-dijelova, u Srbiji je naglasak, prije svega, na servisu automobila.
U Sloveniji, pak, pored Vulca posluje još jedan veliki lanac vulkanizera i auto-mehaničara – B.H.S. Service. Pod ovim brandom rade i maloprodajne radnje, tako da B.H.S. objedinjuje trgovinu i uslugu. Servisi kao i maloprodajne radnje razvijaju se kroz franšizu. Prema podacima sa zvaničnog portala, u lancu mehaničara i vulkanizera posluje 47 primalaca franšize, dok su u maloprodaji svega tri franšizne prodavnice. Lanac B.H.S. se nalazi u vlasništvu kompanije Bartog d.o.o. Trebnje, koja na tržištu Slovenije posluje već 25 godina i jedan je od lidera u distribuciji auto-delova i servisa automobila.
pročitajte članke
Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.