Španjolske franšize u ekspanziji
Franšize iz Španjolske prisutne su u 127 zemalja, što je za četiri više nego prethodne godine, pokazuje ovogodišnji izvještaj Španjolske franšizne asocijacije (Asociacion Espanola de Franquiciadores). Među španjolskim franšizama koje su internacionalizovale svoje poslovanje nalazi se čak 285 sustava.
Broj brandova koji imaju više od 100 franšiznih jedinica je 27, a najviše ih je iz svijeta mode. Ovih 27 sustava, zapravo, ima 15.864 franšizne jedinice, što je 83,7 posto od ukupnog broja u svim zemljama svijeta (18.957). Ostatak franšiznih jedinica raspoređen je između ostalih 258 sustava. U izvještaju se navodi i da je 23,5 posto sustava - odnosno 67 - tek krenulo u međunarodnu ekspanziju, te trenutno ima samo jednu franšiznu jedinicu izvan Šanije.
Fotografija na naslovnici: Gaudi Colours and Patterns, Les Haines/Flickr
Foto članak: Valencia, Spain, Keith Ellwood/Flickr
Prema podacima ove institucije, franšize iz zemlje s Pirineja prisutne su i u zemljama Balkana, a o mnogima smo već i pisali. U Hrvatskoj djeluje čak 15 španjolskih franšiznih sustava, u Srbiji 11, na Kosovu jedan, u Makedoniji devet, Bosni i Hercegovini osam, Crnoj Gori sedam, Albaniji tri. Od španjolskih brandova u zemljama regije kroz franšizing prisutni su između ostalog i Camper, Cortefiel & Pedro del Hierro, Desigual, Mango, Springfield, Naturhouse, No+Vello i drugi. Po broju franšiznih jedinica u zemljama regije prednjači Hrvatska sa 93, dok ih je u Srbiji 39, Bosni 24, Makedoniji 13, Crnoj Gori sedam, Albaniji četiri, Kosovu dvije.
Ipak, španjolskih franšiza najviše ima u Portugalu, najbližem susjedu, gdje ih je 185. Slijedi Meksiko s 82 franšizna sustava, zatim Andora 78, Francuska 61, Italija 52. Među ostalim zemljama gdje su španjolske franšize najprisutnije su Kolumbija, Maroko, Velika Britanija, Panama i Venecuela - dakle, pet zemalja iz Europe, četiri latinoameričke zemlje i jedna iz sjeverne Afrike. Primjećuje se da "španaca" najviše ima u zemljama koje su im geografski ili jezički bliske (područje Mediterana i Latinska Amerika, kao romansko, odnosno, španjolsko govorno područje).
Španjolske franšize, općenito, najprisutnije su u zemljama Europe i to u 46 zemalja. Na američkom kontinentu, uključujući Sjevernu i Latinsku Ameriku, franšize iz Španjolske posluju u 28 zemalja, dok se u Aziji mogu naći u 23 zemlje. Na Bliskom istoku ima deset franšiznih sustava, u Africi u 18. Franšize iz Španjolske stigle su čak i u Australiju i na Novi Zenland.
Ukoliko se prisutnost rangira po broju franšiznih jedinica, poredak je prilično drugačiji. I dalje je na prvom mjestu susjedni Portugal sa 2.847 franšiznih jedinica, slijedi Francuska sa 2.032, Italija sa 1.179, Brazil 1.156, a tek onda Meksiko s 1.059. Po ovom kriteriju među prvih deset zemalja s najviše franšiznih jedinica tvrtki iz Španjolske nalaze se još i Kina, Venezuela, Argentina, Poljska i SAD.
Najviše tvrtki koje su uspjele proširiti svoje poslovanje kroz franšizing izvan matice dolazi iz područja mode, ugostiteljstva, ali i ljepote i estetike. Sustavi iz ove tri oblasti čine više od polovice ukupnog broja internacionalizovanih španjolskih franšiza (54,4%). Tvrtke koje se u inozemstvu šire kroz franšizni model poslovanja uglavnom (oko 66 posto) dolaze iz područja Madrida i Katalonije, dok ih je iz ostalih dijelova zemlje neusporedivo manje.
pročitajte članke
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Španjolski Naturhouse, lanac centara specijaliziranih za prodaju dijetetskih preparata te savjetovanje o zdravoj prehrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna se mreža i dalje širi.
Za područje se dijetetike odlučila jer je to voljela. Primateljica Naturhouse franšize postala je jer je to bio najbolji izbor, riječi su Radke Tabačekove iz Slovačke.
Naturhouse, lanac specijaliziran za prodaju dijetetskih preparata te savjetovanje o zdravoj prehrani, franšiznu mrežu odnedavno širi i na Malti.
Zašto su usluge nutricionista sve traženije i što je najveća dobit za primatelje Naturhouse franšize, otkriva Jan Gonda, primatelj master franšize za Češku i Slovačku
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
In memoriam
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...