Iz Južne Afrike u svijet

Tajana Balent
Carglass je samo jedan od brendova tvrtke Belron, koja je svoje poslovno putovanje započela još u 19. stoljeću u Južnoafričkoj Republici. Od tada je razvijeno nekoliko brendova, a Carglass je prevashodno zastupljen u europskim zemljama.
Tvrtka "Pro staklo servis d.o.o." postala je 2011. godine primatelj master franšize Carglassa za teritoriju Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Prvi centar je otvoren u Zagrebu i radi od početka 2012. godine. Tajana Balent, generalna menadžerica tvrtke u Hrvatskoj, kaže da je brend Carglass danas sinonim za popravak i zamjenu stakala na automobilima. – Svoje ime izgradili smo izradom patentiranih alata i tehnika popravka auto-stakala, kojeg osim nas još nitko u svijetu nije usvojio. Ključan razlog našeg uspjeha je ipak naš pristup poslu – mi prodajemo proizvod, ali naš cilj je zadovoljan kupac – objašnjava ona.
Uz uslugu mobilnog popravka ili zamjene auto-stakla koja je vrlo tražena ljeti, u Hrvatskoj trenutno posluje servisni centar u Zagrebu, u Oreškovićevoj ulici, a planira se uskoro i otvaranje druge poslovnice na podučju sjeverne Hrvatske. Tvrtka "Pro staklo servis" kao vlasnik master franšize ima mogućnost davanja pojedinačnih (singl-unit) franšiza, što i jeste namjera ove tvrtke.
– Carglass Hrvatska, kao i sve ostale članice Belron grupacije, naporno radi na izgradnji svog image-a. Izgledom servisnog centra, uslugama koje Carglass Hrvatska pruža dok stranke čekaju – besplatan WiFi, kava, dnevne novine – profesionalnošću usluge, što podrazumjeva neograničenu garanciju, europsku kvalitetu stakala, besplatno savjetovanje i dijagnozu problema te educiranim tehničkim osobljem, Carglass Hrvatska želi napraviti odmak od trenutnog standarda u Hrvatskoj i, zapravo, postaviti svojim primjerom višu razinu usluge – objašnjava Tajana Balent koje bi to standarde poslovanja potencijalni primatelji morali ispuniti i poštivati ukoliko bi postali dio ovog franšiznog sustava.
Posebnost ovog brenda ogleda se upravo u tome što tvrtka Belron pod svojim okriljem razvija i namjenski centar za razvoj i istraživanje - Belron Technical - koji neprestano usavršava tehniku i znanja u ovoj djelatnosti. U ovoj tvrtki vjeruju da se najbolja usluga može pružiti samo ukoliko su onima koji rade na raspolaganju najbolji alati i znanje, a oni se prenose i primateljima franšize.
Foto: Carglass Hrvatska
– Uvjereni smo da je dolazak u Hrvatsku odličan potez, što se pokazalo i nakon analize tržišta. Na ovom tržištu ne postoje franšize koje se bave zamjenom ili popravkom auto-stakala. Pored toga, iskustva u susjednim zemljama – Sloveniji, Srbiji i Mađarskoj – pokazala su se vrlo pozitivnim, što je i nas ohrabrilo. Također, kao članici franšiznog sustava olakšan nam je prodor na domaće tržište i ostvarivanje suradnje sa već postojećim globalnim partnerima, sustavna edukacija djelatnika i primjena "najbolje prakse" ostalih članica grupacije. Pritom, imamo mogućnost pružati naše usluge inozemnim gostima tijekom njihovog boravka u Hrvatskoj, što ne mora da ih financijski optereti ili stvori izvanredni trošak. Naime, koristimo takozvani ISP system koji podrazumijeva da ukoliko klijent posjeduje policu osiguranja – a stranci je uglavnom posjeduju – uslugu naplaćujemo od njihove osiguravajuće kuće, a ne od njih izravno – kaže Tajana Balent i ističe da bi sve te prednosti stekli i novi primatelji single-unit franšize.
Carglass je u svijetu zastupljen u 34 zemlje, zapošljava preko 20.000 ljudi i ima više od 8.000.000 klijenata.
pročitajte članke

Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije

„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?