Izdavaštvo pod kućnim krovom

Češka izdavačka kuća "Plavi slon" doživjela je nevjerojatnu popularnost kada je prije 17 godina predstavila zanimljiv izdavački projekt. "Plavi slon", naime, počeo je izdavati tzv. personalizirane knjige koje su se tiskale isključivo po narudžbi. Najzanimljivije je bilo to što su junaci knjiga bile "prave" osobe, to jest, dječaci ili djevojčice kojima su knjige bile namijenjene kao poklon. Uslijed iznimno velikog interesa, izdavačka je kuća ubrzo razvila franšizu i počela posao širiti i izvan granica matičnog tržišta.
Danas, osim Češke, "Plavi slon" franšizne poslovnice ima i u Slovačkoj, Poljskoj i Sjedinjenim Američkim Državama, a primatelje master franšize trenutno traže i u zemljama ove regije – Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji.
– "Plavi slon" već ima ogromno iskustvo i zna što treba ponuditi djeci. Zbog toga konstantno radimo na novim izdanjima i proizvodima – kaže Rafał Kwiatkowski, direktor franšizne mreže u Poljskoj.
Osim toga što je knjige od sada moguće naručiti i on-line (putem aplikacije na web-stranici), "Plavi slon" predstavio je i novu edukativnu ediciju – Pletenicu, "paletu" mozgalica i igara koje razvijaju logičko mišljenje i motoričke sposobnosti. – Pletenica će pomoći djeci istražiti svijet na vrlo duhovit način, a sve to uz pomoć poznatnog junaka iz crtaća krtice Krteka – kaže Kwiatkowski. – Pripremamo i program koji će omogućiti tisak personaliziranih knjiga na stranim jezicima – njemačkom, engleskom, češkom... Vjerujemo da bi djeca, čitajući bajke o sebi, bila dodatno motivirana za učenje jezika – smatra Kwiatkowski.
Potencijalni primatelji franšize trebaju znati da za pristupanje sustavu nisu potrebne niti velike investicije niti posebni uvjeti, a posebna pogodnost jeste to što primatelj čitavu izdavačku djelatnost može voditi "od kuće". Poslovnica, međutim, može biti smještena i u trgovačkom centru ili knjižari, a sve što primatelj franšize treba imati jesu računalo, laserski pisač i klamerica. Davatelj franšize, pak, nudi softver i određenu količinu polugotovih proizvoda za tiskanje knjiga.
– Moguće je vratiti investiciju već nakon 100 prodanih knjiga. Ako primatelj franšize, usto, ima širok krug prijatelja i poznanika, povrat investicije uopće neće biti problem – kaže Rafał Kwiatkowski.
Više o franšiznom sustavu Plavi slon, možete pronaći i u našem Katalogu franšiza.
pročitajte članke

JumpingClay, koncept trgovine i radionice za modeliranje gline, razvija odnedavno franšiznu mrežu i u Češkoj. Nositelj franšize nudi tri opcije za pokretanje posla.
Hoće li se personalizirane knjige pojaviti i u ovoj regiji te kako teče suradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće "Plavi slon"
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Jumping Clay, koncept trgovine i radionice gdje se može kupiti, ali i naučiti kako modelirati figurice od gline, početkom ove godine ušao je na dva nova tržišta u regiji.
Biznisi utemeljeni na internetu spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač "Plavi slon" spaja oba svijeta.
Najčitanije

Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
„Željeli smo stvoriti mjesto gdje će svakoga dana biti ljeto“ – kažu vlasnici branda Anjuna, mađarskog koncepta za prodaju sladoleda na štapiću. Uz franšizu, koncept žele prenijeti i na druga tržišta.