Tiha voda breg roni
Pod brandom Pierrot poljska tvrtka PPH Pik proizvodi vodu i bezalkoholne napitke od 1991. godine. Od 2003. tvrtka nudi i uslugu dostave vode na kućnu adresu, a od 2014. – daje franšizu. Za sada, imaju 5 vlastitih poslovnica i flotu od 40 kombi vozila, ali i sedam primatelja franšize. Franšizing se, kako kažu, pokazao kao zgodan model "distribucije" kojim su lako mogli pokriti tržište Poljske. Sama organizacija prodaje, naime, franšizingu je išla na ruku.
Jedno od ključnih obilježja sustava je da Pierrot ne distribuira robu kroz klasičnu maloprodaju ili veleprodaju –njihovi se proizvodi ne mogu naći u trgovinama široke potrošnje, niti se mogu nabavljati "na veliko". Potrošač, stoga, robu jedino može kupiti izravno od lokalnog distributera – primatelja franšize, koji ima ekskluzivno pravo prodavati Pierrot proizvode na određenom području i koji je, ujedno, odgovoran za organizaciju distribucije. Isporukom vode na kućnu adresu tvrtka zaobilazi brojne posrednike – dobavljače, veleprodaju i trgovine – što joj omogućuje da u isto vrijeme ima konkurentnu cijenu za krajnjeg korisnika, s vrlo dobrim maržama za primatelje franšize.
– Početna investicija iznosi nešto više od 6.500 eura, i za taj novac primatelj franšize dobiva 24.000 boca vode i drugih napitaka, ambalažu za pakiranje i prijevoz robe, reklamni materijal te software koji olakšava evidenciju korisnika i zamjenu prazne ambalaže – kaže Robert Płuciennik, vlasnik tvrtke PPH Pik.
Ovom iznosu, pak, treba dodati i investiciju za nabavu transportnog vozila. Primatelj franšize može računati na potporu matične tvrtke koja će pomoći pri pronalaženju najbolje ponude za leasing vozila. – Rado ćemo podijeliti svo svoje iskustvo, budući da troškove nabave vozila u potpunosti pokriva primatelj franšize. S rastom naše mreže i privlačenjem novih investitora, planiramo uvesti mogućnost dugoročnog najma vozila – kaže Płuciennik.
Skladište za robu trebalo bi biti što bliže području koje će pokrivati primatelj franšize. Obično se traže lokacije na periferiji grada ili industrijskim zonama. Minimalna površina skladišta za robu i jedno vozilo je 50 četvornih metara, s tim što bi trebalo imati i dovoljno veliki prostor vani te opremu za istovar robe. Na početku poslovanja, s primateljem franšize će surađivati i tim iskusnih menadžera prodaje koji će pomoći oko pronalaženja prvih klijenata.
Obuku koju organizira davatelj franšize pokriva dva aspekta – vođenje evidencije o poslovanju (upravljanje bazom klijenata, povrat ambalaže, praćenje i analiza prodaje) i rad na terenu s vozačima-prodavačima (pridobivanje i usluživanje klijenata). – Pierrotov se sustav prodaje može primijeniti u bilo kojem mjestu –velikim i malim gradovima podjednako. Ipak, za najbolje rezultate, primatelj franšize u obzir mora uzeti i broj stanovnika i udaljenost od drugog mjesta ili grada – dodaje Płuciennik.
Izvor: Franchising.pl
Autor: Anita Nowak
Priredila: N.B.
pročitajte članke
„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
„Stvoreni“ za franšizing
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od igre
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od igre
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Da, ravnoteža je važna. Jednostavne zagonetke brzo se riješavaju i, ako ih objavite, ljudi će biti dosadno. Tehnički složene zagonetke ne bi trebale biti previše...